Son Konu

Cemaatle Namazın Bireysel Ve Toplumsal Yararları

nicebayan

Yeni Üye
Katılım
24 Ara 2016
Mesajlar
378,708
Tepkime
2
Puanları
38
Yaş
35
Web
nicebayan.com
Credits
-1
Geri Bildirim : 0 / 0 / 0
Cemaatle Kılınan Namazın Bireysel ve Toplumsal Faydaları


Cemaatle Kılınan Namazın Faydaları


Rasûlullah (sa), cemaatle namaz kılmanın faydalarının üç kısma karşın olduğunu görmüştür:

1 Kendi nefsine dönük olan faydalar Kişinin nefsinin olgunlaşması, melekî yönün, hayvani yönüne başat olması gibi

2 İnsanlara dönük faydalar: Arasında örnek bir yol oluşması, hayırda yarışmaya girişmeleri, bu yolla kendilerini eğitmeleri ve onun üstünde görünüm birliği etmeleri gibi

3 İslâm ümmetine karşın faydalar: Bu sayede taze taze kalmalarının temini; tahriflere meydan vermeme, vurdumduymazlığı ortadan kaldırma gibi

Cemaat fazileti her ne kadar bir kişiyle de olabilir ve hane halkıyla dahi cemaatle namaz kılınabilirse de bu, camiye gitmenin ve daha topluluk bir cemaatle namaz kılmanın sevabına eşit olmaz Farz namazların cami ve mescidlerde cemaatle kılınışı İslâm dininin bir şiarı olduğundan bunun terk ve tatil edilmesi asla caiz görülemez Cemaatle namaz kılmanın önemini belirten böylece fazla hadisi şerif vardır Bunlardan birinde Allah Resûlü: Üç kişi bir köyde ya da sahrada bulunur ve cemaatle namaz kılınmazsa, iblis onlara başat olur Öyleyse cemaatten bölünme Çünkü sürüden ayrılanı kurt yerBuyurmaktadır (Ebu Davud, salat, 47)

Bir öteki hadisi şerifte ise Nefsim kudret elinde olan Allah'a ant ederim fakat, alev yakılması için odun toplanmasını emretmeyi, daha sonra da namaz için ezan okunmasını, sonra da bir kimseye emredip imam olmasını, daha sonra da cemaatle namaza gelmeyenlere gidip evlerini yakmayı düşündüm(Buharî, ezan, 29; Müslim, mesacid, 251)buyurarak cemaatin topluca terk edilmesinin en ağır müeyyide uygulanmasını gerektiren hatalı bir davranış olduğunu açıklama etmektedir

Cemaatle namaz kılmanın önemini açıklayan bu ve sözde hadislerden ve ilgili ayetlerden hareketle Hanbelîler, cemaatle namaz kılmanın erkeklere farzı ayın, Şafiîler de farzı kifaye olduğunu söylemişlerdir
Hanefî ve Malikîlere kadar ise, Cuma namazı dışındaki farz namazları cemaatle kılmak, erkekler için müekked sünnettir Kadınların, hastaların, çok ihtiyar kimselerin ve kötürümlerin ise cemaatle namaz kılmak için mescide gitmeleri gerekmez

Hanefî ve Şafiîlere tarafından, cemaatin en az sayısı İmam'dan diğer bir kişidir İmama uyan kişi bir bayan veya çocuk da olabilir Çünkü Peygamber Efendimiz, teheccüt namazında çocuk yaşta olan İbni Abbas'a imamlık yapmış ve bir hadisi şeriflerinde İki kişi ve daha fazlası cemaattirBuyurmuşlardır (İbni Mace, ikamet, 44; Nesaî, İmamet, 43) *
 
Üst Alt