Son Konu

Kadınların Hamama Gitmesi Gunah mıdır?

bilgiliadam

Yeni Üye
Katılım
16 Ağu 2017
Mesajlar
1,516,397
Tepkime
31
Puanları
48
Credits
-6
Geri Bildirim : 0 / 0 / 0
Gerek kadın gerekse erkekler icin hamama gitmenin sakıncaları hususunda bir cok hadisi şerif mevcutturHzAişe (RA)dan rivayet olunmuştur Peygamber (sav) erkekleri ve kadınları hamam (da yıkanmak) dan men'etmişti Daha sonra erkeklere peştemal icinde (sarınmış olarak girmeye) musaade etti


(Tuhfetu'lAhvezi c 8, s 86


Bu musaade, erkeklerin sağlamı ve hastası, genci ve ihtiyarı icin umumi bir izindir ve peştemalle ortunmuş olmak şartı vardır Kadınlar icin ancak hasta ve lohusa olanlar icin hamama gitme izni verilmiştir


Size Acem diyarı feth olunacaktır Orada hamam denilen binalar goreceksiniz Erkekler oraya ancak peştemal ile (ortunerek) girsinler Hasta ve lohusa kadınlardan başkasını oraya girmekten men'ediniz


(Feyzu'lkadir c 3, s 259)


Hasta ve lohusa bir kadın, dinimizin verdiği bu musaadeden faydalanırken, mumkun ise, hususi banyo alınan yerleri tercih etmelidir Zira kendi avret mahallini ortse bile karşısındakinin acıkta kalan avret yerini kapattırmaya gucu yetmeyecektir


Ozel yerler yoksa, gunaha girmemek icin en kısa zamanda işini bitirip cıkmalı, gozunu acık olanlara bakmaktan korumalıdır


Kadınların hamama gitmeleri bircok cihetlerden mahzurludur Kapalı bulunmanın ayrı zorluğu, kapalı olmayanlara bakmanın ayrı zorluğu vardır


Ayrıca aşağıya alacağınız yazıda okuyacağınız ibretli ve uzucu hadiseler de olabilmektedir Emekli muftulerimizden sayın Mehmet Emre, Kadın ve Aile isimli eserinde şoyle diyor:


Ebu Ubeyde b Cerrah'a (ra) yazmış olduğu emirnamede Hz Omer diyor ki: Bana (şoyle bir haber) ulaştı: Gayri muslim kadınlar, musluman kadınlarla birlikte hamama giriyorlarmış Buna mani ol ve aralarına perde cek Zira soyunmuş bulunan musluman bir kadını, gayri muslime bir kadının gormesi caiz değildir


İbni Abbas, (ra) demiştir ki: Musluman bir kadını, Yahudi ve Hıristiyan kadınların gormesi helal değildir (Musluman kadınların mahremiyatını) kocalarına anlatmamaları icin (bu yasaklanmıştır)


Hıristiyan bir kadının, Musluman bir hanımı opmesinde ulema kerahet gormektedir


Hatta fahişe kadınların bulunduğu yerlerde de aynı dikkati gostermek lazımdır Zira boyle duşuk ahlaklı bir kadın, namuslu bir kadının guzelliğini kendileriyle zina ettiği erkeklere anlatır ve neticede bir yuvanın yıkılmasına sebep olur (Vazife gorduğum yerlerden birinde cereyan etmiş acı bir vak'ayı, intibaha uyanıklığa vesile olur duşuncesiyle nakletmekte fayda umuyorum:


Hamama giden fahişe bir kadın, orada gorduğu namuslu ve evli bir kadının guzelliğini, kendisiyle gayri meşru ilişkisi bulunan erkeğe anlatmış O erkek, bu namuslu kadını kocasından boşatıp kendi emellerine alet etmek hevesine kapılmış Bu sefil duşunce ile kadının kocasına giden ahlaksız adam, Senin ailen kotu yoldadırdemiş; kocası bu iddiayı reddedince o bedbaht:


Ya sana ailenin vucudundan şahit gosterirsem ne dersin? demiş ve devamla: Ailenin bacağının falan yerindeki siyah beni soylersem sozumun doğruluğunu gene kabul etmez misin? deyince adamın kan beynine hucum etmiş ve neticede namuslu bir kadın lekelenmiş ve bir yuva yıkılmıştır)(32)


Kim Allah'a ve ahiret gunune iman ediyorsa karısını hamama sokmasın Kim Allah'a ve ahiret gunune iman ediyorsa, peştemalsız hamama girmesin Kim Allah'a ve ahiret gunune iman ediyorsa uzerinde icki (kadehi) dolaşan sofraya oturmasın


(Tuhfetu'lAhvezi c 8, s 85)


Kim Allah'a ve ahiret gunune inanmış isekarısını hamama sokmayacak ve kendisi de peştemalsiz olarak hamama girmeyecektir Kamil iman sahiplerinin takınacağı tavır ve takip edecekleri yol budur


Bu yasaklama, hamamın faydası kabul edilmediği icin değil, yıkanmak bahanesiyle icimizin kirletilmesini onlemek, manevi ustunlukleri maddi faydalara feda etmiş olmamak icindir


Halkın umumi olarak yıkandıkları hamamlara bakıldığı zaman, insanın tuylerinin urpermemesi kabil değildir Genci ve ihtiyarı ile bircok Musluman, kısa ic elbisesi ve dizden yukarıya sıyrılmış bir peştemal ile banyo almakta ve ter cıkaracağı yerlerde sere serpe yatmakta ve hamam dellaklarına kendisini keseletmeye izin vermektedir Tam tesettur etmeden başkasına vucut ovalatmak, İslam olculerine sığmamaktadır


İslam dini kaskatı bir din değildir Sebepsiz bir engelleme getirmemiş olup, fert ve cemiyete gelmesi muhtemel zararları onlemek icin hamama girmeyi bazı şartlara bağlamıştır


Dinizin kabul ettiği mazereti ve rahatsızlığı bulunan bir kadın, toplu halde yıkanılan umumi yerlerde değil de, hususi olarak tuttuğu banyoda yıkanır, avret yerine bakmaz ve yolda gidip gelirken ortunme hususunda gerekli dikkati gosterirse hamama gidebilir Bu şartlara dikkat gostermeyen bir kadının evinde yıkanması daha munasib olur


İcinin temizliğini ve İslami edebi ihmal ederek, dışını temizlemekle meşgul olan kimseler kirli olarak gittikleri hamamdan maddeden temiz olarak cıkarlarsa da kalplerini kirletmiş durumda olurlar (Ali Eren İzac ve MahremiyetlerC)
 
Üst Alt