Son Konu

Kur’an-ı Kerim Mucizesi Nedir? Kuran’da Kaç Ayet Ve Hangi Konular Var?

Welcome! You have been invited by spartakus to join our community. Please click here to register.

iltasyazilim

Yeni Üye
Katılım
25 Ara 2016
Mesajlar
2
Tepkime
1
Puanları
38
Yaş
35
Credits
-2
Geri Bildirim : 0 / 0 / 0
Kur?anı kerim ilahî bir nazımdır Nazım, sözlükte incileri ipliğe sıralamaktır Şiirler de birer nazımdır Kur’anı kerim şiir değildir Kur?anı kerimdeki bütün kelimeler Arapçadır, ama bu kelimeleri yan yana sıralayan, Allahü teâlâdır Bu kelimeler, cümleler, insan dizisi değildir Peygamber efendimiz (sallallahü aleyhi ve sellem) Allahü teâlâ tarafından kendi mübarek kalbine bildirilenleri, Arapça olarak ifade ederse, o ifadeler Kur?anı kerim olmaz Böyle olan sözler ?Hadisi kudsi? olarak bilinmektedir Kur?anı kerimde bulunan Arapça kelimeler, Allahü teâlâ tarafından sıralanmış olarak âyetler şeklinde gelmiştir ?Cebrail? ismindeki melek, âyetleri, bu kelime ve harflerle okumuş, Peygamberimiz de mübarek kulaklarıyla işiterek ezberlemiş, sonra hemen Eshabına (kendi zamanında yaşayan Müslümanlara) okumuştur Allahü teâlâ kitabı olan Kur?anı kerimi Kureyş lügatı ile, onların dili ile gönderdi
?Reddülmuhtar? kitabı,
3 cild, yemin bahsinde şöyle bildirilmiştir:
?Fethulkadir isimli kıymetli kitapta da ifade edildiği gibi, Allah (celle celahüh) Kur?anı kerimi, kelime ve harf olarak gönderdi Kur?anı kerimi meydana getiren bu harfler mahlûktur yani yaratılmıştır Bu harflerin, kelimelerin anlamı, kelamı ilahiyi (Allahü teâlânın kelamını) taşımaktadır Kur?an, bu harflere ve kelimelere denir Allah?ın kelamını gösteren manalar da Kur?an?dır İşte bu kelamı ilahi olan Kur?an ise mahlûk değildir yani yaratılmış değildir Allahü tealanın diğer sıfatları gibi ezeli ve ebedidir Yani başlangıcı ve sonu yoktur?
DİĞER KİTAPLAR MUCİZE DEĞİLDİ
Kur?anı kerim, mübarek Kadir gecesinde inmeye başlamış ve tamamının inmesi yirmi üç sene sürmüştür İncil, Tevrat ve diğer bütün kitaplar, sahifeler ise bir defada inmişti Bunların tamamı insan sözüne benzediği için lafızları mucize değildiler Bunun için çabuk bozuldu ve değiştirildiler Fakat Kur?anı kerim, Muhammed aleyhisselamın en büyük mucizesidir ve insan sözüne hiç benzememektedir
Her yıl Hazreti Cebrail bir defa gelip, o zamana kadar inmiş olan âyetleri okur, Resulullah efendimiz de dinler ve kendisi tekrar ederdi Son olarak bir de vefat edeceği yıl, iki defa gelip, Kur?anı kerimin hepsini okudular Peygamber efndimiz ile Eshabı kiramdan çoğu, bütün Kur?anı kerimi ezberlemişti Eshabı kiramın bazıları da bazı bölümlerini ezberlemiş, diğer birçok kısımlarını yazmışlardı Peygamberimiz ahirete teşrif ettiği yıl, halife Hazreti Ebu Bekir (radıyallahü anh), Kur?anı kerimi ezbere bilenleri toplayıp, yazılı olanları da getirtip bir heyete, Kur?anı kerimin hepsini kâğıt üstüne yazdırdı Bu şekilde ?Mushaf? ismi verilen bir kitap meydana gelmiş oldu Kur?anı kerimin kitap şeklindeki haline ?Musha? denir 33 bin Sahabi, bu Mushaf?ın her harfinin, tam yerinde olduğuna sözbirliğiyle karar verdi Üçüncü halife Hazreti Osman (radıyallahü anh), hicretin 25 yılında 6 tane daha Mushaf yazdırıp, Mısr, Bahreyn, Şam, Yemen, Bağdat, Medine ve Mekke?ye gönderdi Günümüzde bütün dünyada bulunan Mushaflar, bu yedi tanesinden yazılıp çoğalmıştır Aralarında tek bir nokta bile fark bile yoktur
KUR?ANI KERİMDE KAÇ ÂYET VAR?
Kur?anı kerimde 114 sure ve 6236 âyet vardır Âyet sayısının 6236?dan daha az veya daha çok olduğu da yazılmakta ise de, bu farklar bazı büyük âyetlerin, birkaç küçük âyet olarak sayılmasından veya bazı kısa âyetlerin, bir büyük âyet sayılmasından yahut surelerin başındaki Besmelelerin tek bir âyet veya ayrı ayrı farklı âyetler sayılmasından kaynaklanmıştır
Her şairin, şiir yazma, nazım yapma yeteneği farklıdır Mesela Mehmed Akif ile Nabi?nin şiirlerini bilen uzman bir edebiyatçıya Mehmed Akif?in yeni yazdığı bir şiri gösterip, ?Bu, Nabinin şiiridir? desek o şiiri ilk defa okusa bile, ?Yanılıyorsunuz, Nabi?nin ve Mehmed Akif?in, usulünü ve üslubunu iyi bilirim Gösterdiğiniz bu şiir Nabi?nin değil, Akif?indir? demez mi? İki Türk şairinin hem de Türkçe kelimeleri dizmesi bile farklı olduğu gibi, Allah kelamı olan Kur?anı kerim insan sözüne hiç benzemiyor
Kur?anı kerimin insan eseri olmadığı tecrübeyle de ispat edilmiştir Her zaman da edilebilir Mesela bir Arap şairi, bir sayfada edebi bazı sanat inceliklerini göstererek, bir şiir yazmış, sonra bunun arasına birkaç satır hadisi şerif (Peygamberimizin sözlerinden) ve başka bir yerinde de, aynı konuyu anlatan bir âyet koymuştur Sonra dinden ve Kur?an?dan hiç haberi olmıyan, Arapçası iyi olan birisine, bir şairin şiirleri diye okutulmuştur Hadisi şerife gelince duraklamış, ?Bu kısım yukarısına hiç benzemiyor, burdaki sanat daha yüksek? diye konuşmuştur Sonra sıra âyeti kerimeye gelince ise daha da şaşkın bir şekilde, ?Burası ise hiçbir söze benzemiyor Mana içinde başka ve farklı manalar çıkıyor Tamamını anlamak mümkün değil? demiştir
Allahü teâlâ ezelden (önceki sonsuzdan) ebede (sonraki sonsuza) kadar bir kelam (söz) ile söyleyicidir Bütün emirleri ve yasakları o tek, bir sözdendir Bütün haberleri, soruları, hep o tek sözden çıkmaktadır Zebur , Tevrat, İncil ve Kur?anı kerim hep o bir söze işaret ediyor Diğer Peygamberlere inen bütün kitaplar ile sahifeler, o bir kelamın açılmasıdır
HANGİ BİLGİLER VAR?
Allahü teâlâ söylemek için zihin, dil ve kulak gibi aletlere muhtaç değildir Hangi dille söylemek isterse o dille söyler Arapça söylerse Kur?anı kerim, İbrani söylerse Tevrat?tır Süryanice söylenirse İncildir Kelamı ilahi farklı konuları bildirir Kıssaları, olayları bildirirse ?Haber? olur Yapılması gerekli olanları bildirirse ?Emir? denir Yasak edilenleri bildirirse ?Nehy? denir Kelamı ilahide değişiklik, çoğalma olmaz
Mevduatülulum kitabında deniyor ki:
?Kur?anı kerimde bildirilen bilgiler üç kısımdır:
1 Hiçbir kuluna bildirmemiştir Kendi zatını, isimleri ile sıfatlarını kendinden başka hiç kimse bilemez
2 Sadece Muhammed aleyhisselama bildirmiştir Ondan ve varisi olan rasih (derin) âlimlerden başka kimse anlıyamaz Müteşabih (anlamı açık olmayan) âyetler böyledir
3 Peygamberine bildirmiş ve bütün ümmetine öğretmesini emretmiştir Bu ilimler de ikiye ayrılır:
a) Tarihteki insanları bildiren ?Kısas? ile dünyada ve ahirette yaratmış olduğu, yaratacağı şeyleri bildiren haberler ?Ahbar?dır Bu bilgiler sadece Resulullah?ın bildirmesiyle anlaşılır Felsefe ve akılla, tecrübeyle anlaşılamaz
b) Akıl, tecrübe ve Arapça ilimlerle anlaşılabilir Kur?anı kerimden hüküm çıkarmak ile fen bilgilerini anlamak böyledir
Kaynakça:
Tam İlmihal
Mevduatululum
Reddülmuhtar
 
Üst Alt