Son Konu

Neleri yiyip içebiliriz [Soru-Cevap]

iltasyazilim

Yeni Üye
Katılım
25 Ara 2016
Mesajlar
2
Tepkime
1
Puanları
38
Yaş
35
Credits
-2
Geri Bildirim : 0 / 0 / 0
Yiyip içmesi haram olan şeyler
Sual: Yiyip içilmesi haram olan şeyler nelerdir? Haram edilmesinin sebepleri nelerdir?
CEVAP
Dinimiz haram ettiği için bazı hayvanların etleri yenmez Elbette bunda bazı hikmetler vardır Müslüman, hikmetini bilmese de dinin yasakladığı şeyi yapmaz Gıdaların insanlar üzerinde iyi ve kötü tesiri olduğu bir gerçektir Annesi kötü ise veya kötü bir kadının sütü ile beslenen çocuk yaramaz olur Böylesine sütü bozuk derler Kendi faydasını düşünen insan, dinimizin helal kıldığı şeyleri yemeli, yasak ettiği şeylerden kaçınmalıdır
Yiyip içmesi haram olan şeyler:
1 Bizzat kendisi haram olan şeyler yemek Leş, hınzır eti ve şarap gibi

2 Kendisi haram olmayıp, gasp, hırsızlık, rüşvet yolu ile alınan şeyler

3 Doyduktan sonra yemek

4 Alerji yapan gıda yemek Mesela balık, et, süt, yumurta, pastırma, turşu, çilek zarar verirse, bunlar, yalnız zarar verene haram, zarar vermeyene mubahtır

5 Zararlı şeyler yemek Mesela çamur, toprak, cam gibi

6 Zehirli olan şeyler yemek Zehirli ot, kokmuş et gibi

7 Uyuşturucu maddeler yemek Doktor tavsiyesiyle ilaç olarak kullanmak caizdir

8 Temiz, fakat iğrenç şeyler yemek Kurbağa, kanı olmayan böcekler, meyvenin, peynirin ve etin kurtları gibi

Kur'anı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Leş, akıcı kan, pis hınzır ve Allah’tan başkasının adı ile kesilmiş olan hayvanları yemek haramdır) Enam 145

Âyeti kerimede sayılan bu haramlardan başka, yukarıda sekiz madde halinde açıklanan hususların da haram olduğu Peygamber efendimiz tarafından bildirilmiştir

Eti yenen ve yenmeyen hayvanlar
Sual: Eti yenen ve yenmeyen hayvanları, liste halinde bildirebilir misiniz?
CEVAP
Karada yaşayan hayvanlar ve kuşlar için, hadisi şerifte şöyle bildirilmiştir:
(Köpek dişi olan yırtıcı hayvanlar ve pençesiyle avlanan kuşlar yenmez) Müslim

Eti yenmeyen kara hayvanları:
Domuz, kurt, ayı, aslan, kaplan, pars, leopar, panda, panter, çita, jaguar, puma, sincap, samur, sansar, kokarca, goril, maymun türleri şempanze, babun, gibon, orangutan, sırtlan, fil, köpek, kedi, kunduz, porsuk, vaşak, çakal, tilki, gelincik gibi, avını köpek dişiyle yakalayan yırtıcı hayvanlar yenmez Şafii’de tilki, sırtlan, samur, sincap ve gelincik yenir

Eti yenen kara hayvanları:
Zürafa, kanguru, tavşan yenir Eti yenen davar koyun, keçi, sığır manda, inek, boğa, deve gibi evcil hayvanların, yabani olanları da yenir Mesela buffalo, bizon yabani sığırdır Lama yabani devedir Yani bunlar yenir Keçinin yabanisi sayılan dağ keçisi, geyik, ceylan, antilop yenir Yabani koyunlar da yenir Evcil at, tenzihen mekruhtur Midilli, bir at türüdür At eti, Şafii ve Hanbeli’de helal, Maliki’de haramdır Yabani atlar yenir Evcil eşek yenmez Yabani eşek denilen zebra yenir

Eti yenmeyen kuşlar:
Avını pençesiyle yakalayan ve leş yiyen, çaylak, kartal, kerkenez, kuzgun, akbaba, leş kargası, yarasa, atmaca, şahin, martı, leylek, flamingo, egret, kelaynak gibi kuşlar yenmez

Haşaratlar da yenmez:
Haşarat, yani toprak içinde yuvası olan küçük hayvanlar, helal değildir Fare, akrep, yılan çeşitleri, kertenkele, timsah, kene, semender, kurbağa, kaplumbağa, salyangoz, arı, sivrisinek, karasinek, köstebek, kirpi, tahtakurusu, bit, pire gibi haşarat yenmez Şafii ve Maliki’de, kirpi ve kertenkele yenir

Eti yenen kuşlar:
İğrenç olmayan, leş yemeyen, avını pençesiyle yakalamayan kuşlar yenir

Saksağan, kumru, bülbül, kanarya, muhabbet kuşu, keklik, sülün, bağırtlan kuşu, güvercin, bıldırcın, tarla kargası, tavus, kırlangıç, baykuş, papağan, turna, saka kuşu, çalı kuşu, ispinoz, serçe ve sığırcık gibi kuşlar helaldir Hüthüt ibibik mekruhtur Martı Hanefi ve Hanbelî’de yenmez Maliki’de martı ve balıkçıl yenir Şafii’de kırlangıç, tavus, hüthüt, papağan yenmez Martı, balıkçıl gibi deniz kuşları yenir

Eti yenen kümes hayvanlarının yabanileri sayılan karatavuk, yabani ördek, yabani kaz, kuğu gibiler yenir Hindinin yabanisi sayılan deve kuşu yenir

Deniz hayvanları:
Hanefi hariç diğer üç mezhepte, deniz ürünlerinin hepsi yenir
Hanefi’de balık şeklinde olmayan hiçbir deniz ürünü yenmez Mesela, ahtapot, kalamar, mürekkep balığı, denizhınzırı, denizatı, denizaygırı, denizanası, denizayısı gibi hayvanlar ve yengeç, midye, istiridye, ıstakoz, kerevit, karides, deniz salyangozu gibi deniz haşaratı yenmez Somon, kalkan, yunus, balina, yılan balığı, kedi ve köpek balığı yenir
Necaset yiyen hayvan
Sual: Necaset yemiş olan hayvanı yemek caiz midir?
CEVAP
Tezek ve başka necis şeyleri yiyen hayvanın eti kokarsa yemesi mekruhtur Temiz şeyle beslenip, pis kokusu kalmazsa caiz olur

Necaset yemiş olan tavuk, koyun ve sığırı hemen kesip yemek mekruhtur Tavuğu 3, koyunu 4, sığır ve deveyi 10 gün hapsetmek, yani necaset yedirmeyip temiz gıdayla beslemek gerekir Şafii’deyse deve 40, sığır 30, koyun 7, tavuk 3 gün hapsedilir

Nereleri yenmez?
Sual: Eti yenen hayvanların yenmeyen yerleri nelerdir?
CEVAP
Eti yenen her hayvanın 7 yeri yenmez Bunlar, akan kan, idrar aleti, hayaları koç yumurtası, bezleri guddeleri, safra kesesi, dişi hayvanın önü ve idrar kesesidir

Kesmeden öldürülenler
Sual: Kesmeden öldürülen hayvanlar yenir mi?
CEVAP
Kesmeyip de, bir yerine bıçak saplayarak, alnına vurarak veya boğarak veya ilaçlayarak, elektrikleyerek öldürülen kara hayvanları, leş olur Bunları yemek haram olur

Hayvandan çıkanlar
Sual: Ölen hayvandan çıkarılan peynir mayası ve süt temiz midir?
CEVAP
Yalnız süt emip başka bir şey yememiş olan küçük kuzuların öldükten sonra karınlarından çıkarılan peynir mayaları temizdir Koyun, sığır gibi ölmüş hayvanların memelerinden çıkan sütler de temizdir

Hayat alameti varsa
Sual: Diri olup olmadığı belli olmayan hayvan boğazlanırsa yenir mi?
CEVAP
Hasta veya bayıltılan bir hayvan, diri olup olmadığı bilinmiyorsa, boğazlanırken hareket ederse veya diri hayvandaki gibi kan çıkarsa yenir Çünkü bunlar hayat alametidir Hayat alameti yoksa yenmez

Salam ve jambon
Sual: Salam ve jambon yemek caiz mi?
CEVAP
Avrupa’da genel olarak salam, domuz etinden yapılır İnek etinden de yapılanı vardır Türkiye’de inek etinden yapılıyor Jambon, Fransızca domuz sucuğu, domuz pastırması demektir Fakat Türkiye’de inek etinden yapılıyorsa, yenmesinde mahzur olmaz Sırf isminden dolayı bir gıdaya haram denmez

Hayvana tecavüz
Sual: Çoban tarafından tecavüze uğrayan keçi kesilirse, etini yemek caiz olur mu?
CEVAP
Evet, caizdir (S Ebediyye)

İhtiyaç halinde mezhep taklidi
Sual: İhtiyaç olunca diğer mezhepleri taklit ederek deniz haşaratı yenir mi?
CEVAP
Mezheplerdeki farklı hükümlerin rahmet olduğu hadisi şerifle bildirilmiştir Zaruret veya ihtiyaç olunca, başka mezhep taklit edilerek, o mezhepteki helal olan bir hayvan yenir Mesela kirpi etinin ekzama, kaşıntı, sedef, baras gibi deri hastalıklarına ve gelincik denilen fil hastalığına iyi geldiği Hayatül hayvan kitabında yazılıdır Hanefi ve Hanbeli mezhebinde kirpi eti yemek haramdır Şafii ve Maliki mezhebinde caizdir Tesirli başka mubah bir ilaç yoksa, hastanın, bu iki mezhepten birini taklit ederek kirpi eti yemesi caiz olur Kirpinin başını besmeleyle kesmek gerekir Kirpi insanların yanında başını gizler, suya konunca başını çıkarır Böylece başını kesmek kolay olur

Aç kalıp kendi mezhebine göre helal olan yiyecek bulamayan kimse, başka mezhepte helal olan bir yiyeceği yer Hiçbir mezhepte de çare bulamazsa, ölmeyecek kadar haram olan gıdadan yiyip içmesi caiz olur (Hadika)

Başka mezhebi gözetmek
Sual: Kendi mezhebinde caiz; fakat başka mezhepte haram olan bir şeyi yememek evla değil midir? Mesela tilki eti Şafii’de helal, Hanefi’de haramdır Şafiilerin de yememesi uygun olmaz mı?
CEVAP
Elbette diğer mezhepleri de gözetmek müstehab olur, iyi olur Mesela Şafiiler deniz haşaratı yemese iyi olur

Şafii’de kadına dokunmak abdesti bozar Hanefiler de kadına dokununca abdest almaları müstehab olur, iyi olur Almasalar da caiz; ama öteki hak mezheplere de uymak müstehab olur

Yenmeyen hayvanlar
Sual: Bazıları, (Köpek, yılan, kartal gibi bütün hayvanlar helaldir Domuzdan başka hiçbir hayvan haram değildir Domuzun da yağı, derisi ve gerisi helaldir Hiçbir hadise inanılmaz) diyorlar Peygamber efendimiz 23 yıl dini tebliğ etmedi mi? 23 yıl içinde neyin haram, neyin helal olduğunu bildirmedi mi? Köpeğin helal olduğunu bildiren hiçbir kitap var mıdır? Bunlar Peygamber efendimizin bildirdiklerine niye inanmıyorlar?
CEVAP
Bir hayvan leşse, eti pis, yağı ve kanı temiz olmaz Kur’anı kerimde açıkça yazmıyor diye domuzun pisliğine helal denir mi hiç?

Bunların hadisi şeriflere inanmamalarının birkaç sebebi olabilir:

1 Resulullahın yalan veya yanlış söyleyeceğini sanmış olabilirler Peygamber efendimizin doğru, emin olduğu birçok âyeti kerimeyle bildiriliyor Hâşâ Allahü teâlânın helal ettiklerine haram demiş olsaydı, Allahü teâlâ müdahale etmez miydi? İşte bir âyeti kerime meali:
(Eğer o Peygamber bize atfen, bazı sözler uydursaydı, biz onu kıskıvrak yakalayıp can damarını koparır, helak ederdik, hiçbiriniz de buna engel olamazdınız) Hakka 44–47

Demek ki, Peygamber efendimizin Kur’anı kerime aykırı bir şey söylemediği, bu âyeti kerimeyle de sabittir Şu halde, Resulullah efendimizin haram ettiği her şey Kur’ana uygundurOna uymak Kur’ana uymak olur Birkaç âyeti kerime meali:

(İhtilaflı bir işin hükmünü öğrenmek için Kur'ana ve Sünnete bakın!) Nisa 59

(İhtilaflı şeyleri insanlara açıklayasın diye bu Kitabı sana indirdik) Nahl 44, 64

(Resule itaat eden, Allah’a itaat etmiş olur) Nisa 80

(O nebi, güzel şeyleri helal, çirkin şeyleri haram kılar) Araf 157

2 Eshabı kiramın yalan söylediğini sanıyorlardır Eshabı kiram Tevrat’ta, İncil’de ve Kur’anı kerimde övülmüş, her birinin Cennetlik olduğu açıkça bildirilmiştir Bir âyeti kerime meali şöyledir:
(Mekke’nin fethinden önce Allah için mal verip savaşanlar, daha sonra mal verip savaşanlarla eşit değildir Onların derecesi, sonradan Allah yolunda harcayıp savaşanlardan daha yüksektir Fakat Allah hepsine de en güzel olanı Cenneti vaad etti) Hadid 10

Âyeti kerimede, sapıklara fırsat vermemek için, ve küllen vaadallahül hüsna buyuruluyor Yani Allah her birine Cenneti söz vermiştir buyuruluyor Fazilet bakımından, Mekke’nin fethinden önce Müslüman olanlar, daha sonra Müslüman olanlardan elbette üstündür Ama hepsi de Cennetliktir

Hepsinin Cennetlik olduğuna dair başka bir âyeti kerime meali:
(Muhacirlerin ve Ensarın Muhacir eshaba yardım edenlerin önce gelenlerinden ve bunların yolunda gidenlerden Allah razıdır ve bunlar da, Allah’tan razıdır Allah bunlar için, altından ırmaklar akan Cennetler hazırladı Bunlar Cennetlerde sonsuz olarak kalacaklardır) Tevbe 100

3 Resulullah da, Eshab da doğru söyledi Ama hadis âlimleri yalan söylemiş sanabilirler Âlimlere itimat etmemizi Allahü teâlâ bildiriyor (Bilmiyorsanız âlimlere sorun) buyuruyor (Nahl 43)

Peygamber efendimiz de buyuruyor ki:

(Âlimlere tâbi olun) Deylemi

(Âlimler, Peygamberlerin vârisleridir) Tirmizi

(Âlimler rehberdir) İNeccar

Bu iddia sahipleri başka dinden olabilirler Müslümanmış gibi gözüküp müslümanların itikadlarını bozmak istiyorlardır Geriye, başka ihtimal kalmadı zaten

Tecavüze uğrayan hayvan
Sual: Tecavüze uğrayan mısmıl hayvanın eti yenir mi?
CEVAP
Böyle işi sadist denilen ruh hastaları yapar Çok çirkin ve büyük günahtır Tecavüze uğrayan hayvan, kesilip yakılır Yakmayıp etini yemek de caizdir (F Hindiyye, Dürrülmuhtar, S Ebediyye)

Köpek temiz mi?
Sual: Bir şiirde okumuştum Mâlikî'de köpek temizmiş Temizse yeniyor mu?
CEVAP
Köpeğin Mâlikî’de temiz olması, eti yenir demek değildir Mâlikî'de de köpek eti haramdır Temiz demek, (Köpeğe dokunmakla necaset bulaşmaz, abdeste ve namaza zararı olmaz) demektir Mâlikî'de domuz da köpek gibi temizdir Şâfiî'de ise, kuru olarak köpeğe dokununca mahzuru olmazsa da, üstü ve kılları yaşken dokunursa veya köpeğin salyası üstümüze bulaşırsa, o yeri biri çamurlu su olmak üzere, yedi defa temiz su ile yıkamak gerekir

Osmanlı döneminde, şair Tahir efendi, Nefi isimli şaire kelb köpek diye hakaret eder Nefi de, ona şöyle der:
Tahir, bana kelb demiş, iltifatı zâhirdir,
Mezhebim Mâlikî’de, domuz ve kelb tâhirdir

Nefi, bu şiirinde diyor ki:
(Tahirciğim, bana köpek diye iltifat ediyorsun, ama ben Mâlikî mezhebindeyim Bizim mezhebe göre köpek tahirdir) diyor Görünüşte, (Köpek temizdir) demiş gibi görünüyorsa da, (Köpek sensin) demek istiyor

Osmanlı döneminde, şairler bile, Mâlikî mezhebinin hükmünü bilebiliyorlar Şimdi, tâhirin temiz anlamına geldiğini bile bilen azdır

Şüpheli gıdaları yemek
Sual: İçinde domuz yağı olma ihtimali olan gıdaları yemek caiz midir?
CEVAP
Bazı kimseler; piyasadaki gıda maddelerinde domuz yağı ve meşrubatlarda alkol olabilir, kasaptaki et besmelesiz kesilebilir düşüncesiyle vesveseye kapılıyorlar

İmamı Gazali hazretleri buyurdu ki:
Haram olma şüphesi olan şeylerden de sakınmalı; çünkü hadisi şerifte, (Şüphelilerden sakınan, dinini, ırzını korumuş olur Şüphelilerin etrafında dolaşan, harama düşebilir) buyuruldu; fakat yiyecek ve içeceklerde şüphe edip yememek, takva değil, vesvesedir Mesela dinimiz, (Haram olduğu bilinmeyen şeyleri yiyin) buyurur Belki o haramdır; ama biz bilmediğimiz için günah olmuyor (Haram olduğu bilinmeyenleri yemeyin) buyurmuyor Çünkü bunu her zaman tespit etmek imkânsızdır Resulullah efendimiz bir müşrikin, Hazreti Ömer de, bir Hıristiyan’ın belki de necis olan testisinden abdest almıştır Eshabı kiram, gayrimüslimlerin verdiği suları içerler, onların sattığı et, peynir gibi gıdaları alırlardı Hâlbuki pis, necis olan şeyleri yemek haramdır Kâfirler ise ekseriya pis olur Elleri, kapları şaraplı olur Hayvanı Besmelesiz keserler Eshabı kiram, bunlara rağmen, necis olduğunu kesin bilmedikleri için, vesvese etmeyip, bu çeşit gıdaları yerlerdi (İhya)

İmamı Kastalani hazretleri buyurdu ki:
(Peygamber efendimiz, Hayber’de, eshabı kiramla bir Yahudinin zehirli kebabından bir lokma yedikten sonra, (Bu et, bana zehirli olduğunu söyledi) buyurup başka yemedi ve son hastalığında, (Hayber’de yediğim zehirli etin acısını hâlâ hissediyorum) buyurdu) Mevahib

Resulullah efendimiz, bir Yahudinin ekmeğini ve tereyağlı yemeğini temiz mi diye sormadan yedi Bu domuz yağı mı, koyun yağı mı, ekmeğin hamuru su ile mi, yoksa şarap ile mi yoğruldu diye sormadı Müşrik kadının su kabından abdest aldı Bunlar, araştırmanın gerekmediğine birer delildir (Berika)

İmamı Rabbani hazretleri buyurdu ki:
(Kâfirlerin vücutları değil, inançları pistir Kur’anı kerimde, (Ehli kitabın Yahudi ve Hıristiyanın pişirdiklerini ve kestiklerini yemek helaldir) buyuruldu (Maide 5)

Kâfirlerle alışveriş eden Müslümanları pis bilmemeli, bunların yiyecek ve içeceklerinden sakınmamalı! Bu hâl, ihtiyat değil, bu halden kurtulmak ihtiyattır) Mektubat 322

Kâfirler, gıdalarımıza necaset katabilecekleri gibi, zehir de katabilirler Nitekim Yahudi yemeğe zehir katmıştır Peygamber efendimiz de, araştırmadan o yemeği yemiştir Çünkü necis olduğu bilinmeyen şeyleri yememek takva değil, vesvese olur Dinimiz de vesveseden kaçmayı emretmektedir (Hadika)

Dinimizde, “Bir şeyin helal olması için delil aranmaz, haram olması için delil aranır kaidesi vardır Necis olduğuna bir delil bulunmazsa, temiz kabul edilir (Usuli Pezdevi)

Margarin, sucuk, meşrubat ve diğer gıdaların içine necaset katılsa, fakat katıldığı bilinmese yemek caiz olur Bilmek, ya bizzat görmekle veya adil Müslümanların necaset katıldığını biz gördük demeleriyle anlaşılır Katılıyormuş demekle haram olmaz (Eşbah)

Sabunlara da domuz yağı katılabilir Fakat necasetli yağ ve domuz yağı sabun yapılınca, şarap sirkeye dönünce temiz olur Bütün kimyevi değişmeler böyledir (Tahtavi)

Gıda maddelerine hile yapılabilir Fabrikada içine çeşitli necasetler katılabilir Yahut ihmal yüzünden necaset karışabilir Reçelin, pekmezin içine fare düşüp ölebilir İmalatçı, kazanı dökmeyebilir Meşrubatlara konan esans, alkolde eritilebilir Bunun gibi çeşitli necaset karışabilir Fakat içinde necaset olduğu kesin olarak bilinmeyen bütün gıda maddeleri temiz kabul edilir, yenmesi günah olmaz (Tahrir)

Gıdalarda ve E listeli katkı maddelerinde domuz kökenli yağ, et yazmıyorsa yenmesinde mahzur yoktur, yazıyorsa yenmez

Necis olma ihtimali
Sual: Piyasadaki herhangi bir gıdanın, necis olma ihtimali olduğu için, sakınıp yememek caiz mi?
CEVAP
Necis olduğu kesin bilinmeden sakınmak, vesvese, kuruntu ve zararlı olur (K Saadet)

Domuz E maddesi
Sual: Domuz yağı veya alkol bulunma ihtimali olan gıdaları yemek caiz olur mu?
CEVAP
İhtimal üzerine karar vermek yanlış olur Dinimiz, (Bir şeyin helal olması için delil aranmaz, haram olması için delil aranır) der Necis olan bir şeye dair bir delil bulunmazsa, temiz kabul edilir

Margarinlerde domuzdan üretilen katkı maddeleri kullanıldığına dair çıkarılmaya çalışılan asılsız söylentiler ve “E listesi ile ilgili iddialar üzücü bir haksızlıktır Gıda katkı maddelerinin belirtilmesinde Sağlık Bakanlığı’nca hazırlanan Gıda Katkı Maddeleri Yönetmeliği, Avrupa Topluluğu kodunu benimsemiş ve kanunen ambalajlara yazılma zorunluluğu getirmiştir Bu sistem çerçevesinde “E ve ilgili gıda katkı maddesinin kod numarasının ambalaj üzerine konması zaruridir Türkiye’de domuz kaynaklı katkı maddeleri ile domuz yağı içeren mamul gıdalara üretim izni verilmemiş olup, bahsi geçen E listeli katkı maddelerinin domuz kökenli olması kanunî açıdan da kesinlikle mümkün değildir Margarinlerde domuz yağı veya domuzdan elde edilmiş herhangi bir katkı maddesi yoktur, hiçbir zaman da olmamıştır Diyanet İşleri Başkanlığı da konuyu inceleyerek, bu tür dedikoduları yaymaktan sakınmak gerektiğini ve bu yağları yemenin dinen bir mahzuru olmadığını açıklamıştır (Bitkisel yağ sanayiciler derneği)

Fâsık ve şahitlik
Sual: Gayrimüslim, fâsık veya bid’at ehli, bir gıdaya necis dese, onun sözü kabul edilir mi?
CEVAP
Hayır, gayrimüslim, fâsık veya bid’at ehli olanın, din işlerindeki sözü kabul edilmez Doğru olarak, Allahü ekber diyerek okuduğu ezan bile kabul edilmiyor, tekrar okunması gerekiyor

Din işlerinde, ancak âdil bir Müslümanın sözü kabul edilir Fâsık olanın kıbleyi göstermesine, temiz, necis, helâl, haram gibi, dinden olan şeyler için söylediği sözlere itibar edilmez (Reddülmuhtar)

Bid’at sahipleri, ehli kıble olup her ibadeti yaptıkları hâlde, âdil değildir (Hadika)

Demek ki, herkesin şahitliği geçerli olmuyor Hem Ehli sünnet olacak, hem de fâsık olmayacak, yani âdil olacaktır Gayrimüslim, fâsık veya bid’at ehli, analiz yapıp rapor tutsa da, belge gösterse de, din işlerinde sözü, şahitliği geçerli olmaz Diğer işlerde ise, bunların sözlerine güvenmek caizdir

Şüpheliden kaçmak
Sual: Domuz yağı veya alkol bulunma şüphesi olan gıdaları ve nasıl kesildiği bilinmeyen etleri yemekten kaçınmak takva olmaz mı?
CEVAP
Takva olmaz, vesvese olur Hazreti Ömer’in, (Bizler harama düşmek korkusuyla helallerin onda dokuzundan kaçındık) sözü, bu hususların dışındaki haramlar içindir

Fâsıka inanılmaz
Sual: Fâsık bir kimsenin, doğru söylediğine inandığımız dinî konulardaki sözlerine itibar edilmez mi? Mesela piyasadaki gıdalar ve meşrubatlar için söyledikleri geçerli olur mu?
CEVAP
Doğru söylese de, onun sözü senet kabul edilmez Mesela, (Kıble bu taraftır), (Bu gıda temizdir veya necistir) veya (Bu helâldir, haramdır) dese, dediği de doğru olsa, ezan okuması gibi geçersiz olur Soran kimse, kendi araştırıp anladığına uyması lazımdır (Mizanül Kübra)

Fâsık ezan okurken (Allahü ekber) diyor Yani Allah büyüktür diyor Yalan söylemiyor Ama fâsık olduğu için onun okuduğu ezan, dinen sahih olmuyor Fâsık, mutlaka yalan söyleyeceği için değil, doğru da olsa, sözü geçerli olmadığı için, din ona itibar etmiyor Bunun için, fâsık kimselerin, (Kolada alkol var, şu gıdada domuz yağı var, falanca firma tavukları Besmelesiz kesiyor) demelerine itibar edilmez

İçki, dinimiz ve sağlığımız
Sual: Şarabın, alkollü içkilerin, sağlığa faydalı olduğu, dozunda içki içmenin günah olmadığı söyleniyor İçkinin dinimizdeki yeri nedir?
CEVAP
Kur'anı kerimde, hadisi şeriflerdehamr kelimesi geçer Hamr alkollü içkidir İçkinin, çeşitli hastalıklara yol açtığı, aklı azalttığı, karaciğeri bozduğu, beyni ve sinirleri harap ettiği, ilmi olarak defalarca tespit edilmiştir Bir kimse, müslüman olmasa bile, sağlığa olan zararından dolayı içkiden uzak durmalıdır! Müslüman ise, sağlığa hiç zararı olmasa da, tek damla içmemelidir Kur'anı kerimde mealen buyuruldu ki:
(Ey iman edenler, içki, kumar, putlar, fal okları şeytanın necis işleridir; bunlardan uzak durun ki kurtuluşa eresiniz Şeytan, içki ve kumar ile aranıza düşmanlık ve kin sokmak, sizi Allah’ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister Artık hepiniz vazgeçin!) Maide 90,91

Hadisi şeriflerde buyuruldu ki:
(İçkinin haram olduğuna dair kesin hüküm indi) Müslim

(İhtimar alkol teşekkül etmiş her içki haramdır) Ebu Davud

(Çoğu sarhoş eden içkinin, azını da içmek haramdır) Nesai

(İçkide ilaç özelliği yoktur Hastalık yapar) Müslim

(İçki, bütün kötülüklerin başıdır) Taberani

(İçki kötülük doğurur) Beyheki, Ruzeyn

(İçki her kötülüğün anahtarıdır) İbni Mace

(Allah’a ve ahirete inanan içki içmesin, içki içilen sofraya da oturmasın!) Taberani

(İçkiden sakının! Ağaç dal budak saldığı gibi, içki de, kötülük saçar) İbni Mace

(İçki, günahların en büyüğüdür, her kötülüğün ve her günahın anasıdır) Taberani

(İçki içenin haya perdesi yırtılır, şeytan ona yoldaş olur, her kötülüğe sevk eder ve her iyilikten alıkoyar) Taberani

(Alkoliğin, kabrinden kalkarken, iki gözü arasında, Bu Allah’ın rahmetinden mahrumduryazısı görülür) Deylemi

(Rahmet melekleri, sarhoştan uzak durur) Bezzar

(İçki içenin, kıyamette yüzü kara, dili sarkıktır, pis kokusundan herkes kaçar) Zevacir

(Bir zaman gelir ki, içkinin adı değiştirilip helal sayılır) İ Ahmed

(İçki, zinadan kötüdür) RNasıhin

(Allahü teâlâ, içki içene, içirene, alıp satana, yapana, saklayana, taşıyana, kendisine götürülene ve parasını yiyene lanet etti) İbni Mace

(Emanete hıyanet edilir, zekat ceza gibi istenmeyerek verilir, aşağı kimseler, başa geçer, zalimlere şerrinden korkulduğu için iyilik edilir, içkiler içilir, çalgılar çalınır ve sonra gelenler türediler öncekileri kötülerse, çeşitli felaketlere maruz kalırlar) Tirmizi

(Bir kral, bir adamı tutup “içki, katillik, zina ve domuz eti yemekten birini seç, yoksa seni öldüreceğim der Adam içkiyi seçer Onu içince hepsini de yapar) Taberani, Hakim

(Kötülüklerin hepsi kilitli bir yerdedir Bu yerin anahtarı içkidir İçki içen, o kapıyı açıp içine düşer) Abdürrezzak

(Bütün kötülükler bir yere toplanmıştır Bu yerin kilidi zina, anahtarı içkidir Bütün iyilikler de bir yerde toplanmıştır Bu yerin kilidi namaz, anahtarı abdesttir) İslam Ahlakı

(Eski zamanlarda bir abid, insanlardan ayrı bir yerde ibadet ederken, bunu gören bir kadın, ona gönlünü kaptırır, hizmetçisini gönderir Hizmetçi, abide gelip; bir şahitlik için sizi çağırıyorlar der Abid de gider Birkaç kapı geçerek güzel kadının yanına varır Kadın, “Ya bu çocuğu öldür, ya benimle zina et veya şu şaraptan iç Birini yapmazsan bütün gücümle bağırır, seni rezil ederim der Abid, bunlardan birini yapmak zorunda kalınca, şaraba razı olur Şarabı içince sarhoş olur, daha sonra kadınla zina eder, çocuğu da öldürür Vallahi iman ile şarap bir arada olamaz Biri diğerini uzaklaştırır) İbni Hibban

(Cenabı Hak, zurna, gırnata, ud, def gibi bütün çalgı aletlerini, cahiliyet döneminde tapınılan putları kaldırmamı emredip, kendisinden korkup da içkiyi bırakan mümine Cennet nimetlerini ihsan edeceğini de bildirdi) İ Ahmed

(Şaraba değişik isimler konup içilir, çalgı ve şarkıcı kadınlar çoğalırsa Allahü teâlâ onları yere geçirir) İbni Mace, İbni Hibban

(Çalgılar çoğalır ve içkiler içilirse, yere batmak, başka kılığa çevrilmek gibi belalar gelir) Tirmizi

(İçki içilir, kötü kadınlar çoğalırsa, erkek erkekle, kadın kadınla yetindiği zaman, çeşitli belalar gelir) Beyheki

(Şarap içenin namazı kırk gün kabul olmaz) Tirmizi, Hakim, Nesai
(Namazı kabul olmaz) demek, namazı boşa gider demek değildir Namaz borcundan kurtulur, namaz kılmakla kavuşacağı büyük sevaptan mahrum kalır demektir Namaz kılanın, günahları bırakması kolaylaşır İçki içen de namaza devam etmelidir

(Kişi, mümin olduğu halde zina ve hırsızlık edemez, içki içemez Bunları yapan İslam halkasını boynundan çıkarmış olur Tevbe ederse, Allahü teâlâ tevbesini kabul eder) Nesai

(Zina eden ve şarap içenin imanı, gömleğin sırttan çıktığı gibi çıkar) Hakim

(İçki ile iman, bir arada bulunmaz, biri, diğerini uzaklaştırır) Beyheki

(İçki içenin kalbinden iman nuru çıkar) Taberani

(Alkolik olan Cennete giremez) Hakim

Her içki içene kâfir denmez Çünkü Ehli sünnet itikadında büyük günah işleyene kâfir denmez Vehhabiler, büyük günah işleyene, mesela içki içene, namaz kılmayana, açık gezene kâfir derler Vehhabiliğin bu yüzden de İslamiyet’le yani ehli sünnetle, alakası yoktur İslam âlimleri, (Cennete giremez) hadisi şerifini, (Günahının cezasını çekmeden Cennete giremez) şeklinde açıklamışlardır

Hep büyük günah işleyen, namaz kılamaz, haramlara önem veremez, Allah korusun imanını kaybedebilir Bunun için içki içenin ve diğer büyük günahları işleyenin bir gün iman nuru sönebilir Atalarımız, (Su testisi su yolunda kırılır) demişlerdir Her su testisi, su yolunda kırılmadığı gibi, her içki içen de imansız ölür denemez Fakat devamlı işlenen günahlar, insanı küfre sürükler İçki içenler, namaza önem verip kılmaya devam ederse, içkiyi bırakmaları kolay olur Kur’anı kerimde mealen, (Namaz, her kötülükten alıkoyar) buyuruluyor (Ankebut 45)

İçkicinin suali
Sual: Çok içen bir arkadaş, (Okuduğum meallere göre, Nahl sûresinin 67 âyetinde, içki tavsiye ediliyor Bir de, İnsan sûresinin 21 âyetinde, “Cennette temiz şarap içilir yazıyor O âyette Şaraben tahura geçiyor Şarap haram olsa temiz denmez, Cennette olmaz Bu iki âyete istinaden, içiyorum) diyor İçki, şarap haram değil mi?
CEVAP
O kimse şarabın haram olduğunu bildiği hâlde, alay etmek için öyle söylüyordur Alay değilse, meal okumakla öyle anlamışsa, meal okumanın zararı burada da açıkça görülüyor

Bildirilen âyeti kerime, içki haram kılınmadan önce Mekke'de nazil olmuştur Daha sonra içki haram edilmiştir O âyeti kerimenin meali şöyledir:
(Hurma ağaçlarının meyvesinden ve üzümlerden de seker içki, sirke, şıra ve güzel bir rızık edinirsiniz İşte bunda da aklını kullanacak bir kavim için hiç şüphesiz bir âyet ibret vardır) Nahl 67

Bu âyetteki seker kelimesinin o zamanda da iyi bir mânaya gelmeyip, onun gün gelip de yasak edileceğine işaret vardır Ondan önceki âyeti kerimenin meali şöyledir:
(Süt veren hayvanlarda size bir ibret vardır Size, onların karnındaki işkembe pisliği ile kan arasından kandan meydana gelen ve kolayca içilebilen içinde şeker, yağ ve mineral maddeler vesaire bulunan tertemiz bir süt içiriyoruz) (Nahl 66)

Bu âyetteki işkembe pisliği ve kandan halis süt meydana gelmesi dikkat çekicidir Bu bakımdan seker güzel bir nimet değildir Bir de seker kelimesine, şıra, sirke gibi manâlar da verilmiştir (Beydavî Şehzade haşiyesi)

Eğer seker nimetse, şıra, sirke ve pekmez için söylenmiştir İbni Abbas hazretlerinin rivayetine göre, seker, Habeş dilinde sirke demektir (İtkan – İmamı Süyûti)

Nahl sûresindeki 67 âyette geçen güzel rızık için, (Yaş ve kuru hurma, yaş ve kuru üzüm, sirke, pekmez ve çeşitli tatlılar) denmiştir (Celaleyn)

Hurma, üzüm gibi gıdalardan faydalı ve zararlı rızıklar yapılabilir İçki kesin haram edilmeden önce nazil olan bir âyeti kerime meali şöyledir:(Sana içki ve kumarı soranlara de ki: “Onlarda hem büyük günah, hem insanlar için faydalar vardır Günahları ise faydalarından daha büyüktür) Bekara 219

Kur'anı kerimde Cennet ehli için, orada, (Tertemiz şarap içerler) buyuruluyor (İnsan 21)

Cennet ehline verilecek, (Şeraben tahura) diye buyurulan temiz şarap’tan maksat, temiz bir içecektir Türkçesi şurup, meşrubat demektir Türkçede şarap alkollü içkidir Kur'anı kerimde, (hamr) denilen alkollü içkilerin haram olduğu bildiriliyor Bir âyeti kerime meali şöyledir:
(Ey inananlar, hamr alkollü içki, kumar, putlar ve fal okları şüphesiz şeytan işi pisliklerdir, bunlardan kaçının ki saadete eresiniz) Maide 90

Meallere bakarak âyetlere mâna vermek yanlış olur Peygamber efendimiz ve yetkili İslâm âlimleri nasıl açıklamışsa sadece onu nakletmeli, kendi anlayışını yazmaktan kaçınmalıdır Peygamber efendimizin içki hakkında bildirdiği sayısız hadisi şeriflerden birkaçı şöyledir:
(İçkinin haram olduğuna dair kesin hüküm indi) Müslim

(İhtimar Alkol teşekkül etmiş her içki haramdır) Ebu Davud

(Çoğu sarhoş eden içkinin, azını da içmek haramdır) Nesai

(Rabbim, izzeti üzerine yemin etti ki, bir kul dünyada Hamr Alkollü içkileri içerse, ona Kıyamette muhakkak Cennet şarabını haram kılar, bir kul da hamrı içkiyi terk ederse Allah da ona muhakkak, Cennet şarabından içirir) Ebu Nuaym

Domuz eti yemek haramdır
ual: Domuzun herkese, ipek ve altının erkeklere haram edilişinin hikmeti nedir?
CEVAP
Dinimizde bir şey haram ise, hikmetini bilmesek de onun haram olduğuna inanmak gerekir Muhammed aleyhisselamın peygamber olarak bildirdiği şeylere akla uygun olduğu, yahut tecrübe ile anlaşıldığı için inanmak iman olmaz Çünkü bu, aklı tasdik etmek demektir Haramlarda muhakkak vücuda zarar veren bir şey aranmamalıdır!

Domuz, her türlü necaseti yiyen çok pis bir hayvandır Zararlı olduğu için yalnız Türkler değil, Avrupalılar da, bir kimseye hakaret etmek için “Domuz derler

Tevrat’ta domuz eti yasak edildiği için, bugünkü Yahudiler bile domuz eti yemezler

Bugün tıp, insana en çok zarar veren ve hastalık bulaştıran etin domuz eti olduğunu tespit etmiştir

Domuz eti yiyenlerde safra kesesi iltihabı, apandisit, bağırsak iltihabı, çeşitli çıbanlar, mafsal kireçlenmeleri, damar sertliği, romatizma, grip, tansiyon yüksekliği, kalb anjini, enfarktüs gibi çeşitli hastalıkların görüldüğü meydana çıkmıştır

Domuz etinde bulunan büyüme hormonunun kansere sebebiyet verdiği açığa çıkmıştır Domuz eti ile geçen trişinoz hastalığının bugün bile tedavisi yoktur

Domuz şeridi tenya, mide ve bağırsak yolu ile kana geçerek, göz, beyin gibi önemli organlarda ağır hastalıklara, hatta ölüme sebep olmaktadır

Domuz eti yiyenlerde, kıskançlık hislerinin dumura uğradığı, namusunu kıskanmadığı tespit edilmiştir Domuz yağı, E vitaminini birdenbire yok eder İnsan, E vitamininden mahrum kalınca nesli söner, E vitamininin yokluğu sevgiyi, aşkı yok eder

E vitamininin noksanlığında erkeklerde kısırlık, kadınlarda çocuk düşürme hastalığı ortaya çıkar E vitamini yağlardaki acılaşmayı önler

E vitamini tükenince A vitamini acılaşmayı önleyemez A vitamininin yokluğunda da cinsiyete menfi yönde etki eder Domuz eti ve yağı yiyenlerde karakter değişikliğinin ortaya çıktığı da tespit edilmiştir

Domuz etinin, diğer hayvan etlerine hiçbir üstünlüğü yoktur Üstelik hazmı güç, protein değeri çok düşüktür

Domuzun daha başka zararları da tespit edilse, yine de (Mutlaka bu veya şu sebepten dolayı domuz haram edilmiştir) denilemez Fakat hiç zararı tespit edilmese de dinimiz yasak ettiği için, domuz etini yemek haramdır

İpek ve altının erkeklere haram ediliş sebebine de bu açıdan bakmak gerekir

Sual: Domuz eti yerken besmele çekmenin hükmü nedir?
CEVAP
İbni Haceri Mekki hazretlerinin Zevacir isimli eseri ile, birkaç kitaptan aldığımız, küfre düşüren söz ve işlerden bazıları şunlardır:
Kesin haram olduğu bilinen bir şeyi yiyip içerken besmele çekmek Mesela şarap içerken veya domuz eti yerken Besmele çekmek küfürdür
Kâfirlerin dini âyinlerini, bayramlarını beğenmek Mesela zaruretsiz bir Hıristiyanın Noelini tebrik etmek Nevruz günü yumurta boyamak
Meşhur bir harama helal, meşhur bir helale haram demek Mesela domuz yağı helal, üzüm suyu haram demek

Domuz yağı helal diyenler
Sual: Reşat Halife denilen Mısırlı mezhepsizin kurduğu 19 culuk dinindekiler, (Allah Kur’anda domuz etini haram ediyor, yağına haram demiyor Domuz yağı helaldir) diyorlar Domuz eti haramsa yağı nasıl helal olur ki?
CEVAP
Bu sözde birkaç hata var:
Birincisi mantık, kıyas hatası Bir hayvan leş ise, eti pis, yağı temiz olmaz Reşat Halifenin mantığı ile Allahü teâlâ sadece etine haram dedi, yağına veya pisliğine demedi diye, domuzun pisliğine helal denir mi hiç?

İkincisi, haram edilmiş hayvanların hepsini Kur’anda bulmak mümkün mü? Mesela Kur’anda köpek eti yasaklanmıyor, yılan çıyan, kartal gibi hayvanların haram olduğu yazmıyor Kur’anda bulamadım diye Allah’ın Resulünün haram ettiği bu hayvanlara helal denir mi? İnanmadıkları Kur’anı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(İhtilaflı bir işin hükmünü öğrenmek için Kur'ana ve Sünnete bakın!) Nisa 59

(İhtilaflı şeyleri insanlara açıklayasın diye bu Kitabı sana indirdik) Nahl 44, 64

(Resule itaat eden, Allah’a itaat etmiş olur) Nisa 80

(O Peygamber, güzel şeyleri helal, çirkin şeyleri haram kılar) Araf 157

Allahü teâlâ, sadece Kur’ana bakın demiyor, Sünnete de bakın, Resulüme uyun diyor Kur’anı o açıklar diyor Allah’ın bu âyetlerine inanmayan Kur’ana ve Allah’a inanmış olur mu? Bunun için (Yalnız Kur’an) diyen sapıklar, kesinlikle Kur’ana ve Allah’a inanmıyorlar Hadisi şeriflerde hangi hayvanların yenilip yenilmeyeceği açıkça bildirilmiştir Kur’anı kerimi açıklamak gerektiği gibi hadisi şerifleri de açıklamak gerekir Kur’anda, (Bilmiyorsanız âlimlere sorun) da buyuruluyor (Nahl 43)

Bu âyetler, Resulullahın sözünün dinde delil olduğu gibi, âlimlerin de delil olduğunu bildiriyor Bunları delil olarak kabul etmeyen Kur’ana nasıl inanmış olur ki? (Yalnız Kur’an) diyenler Allah’a, Kur’ana ve Onun Resulüne inanmayan tesettür düşmanı kimselerdir Resulullahın sözünü kabul etmeyenlerin kâfir oldukları yine Kur’anda bildiriliyor:
(Allah ile resullerinin emirlerini birbirinden ayırıp ikisi arasında bir yol tutmak isteyen kâfirdir) Nisa 150,151

19’cu, inat ederek diyor ki:
Domuz yağının haram olmadığını, Allah’ın elçisi Reşat Halife, 6 surenin 145 ile 146 âyetini birbiri ile kıyaslayarak yapmıştır
CEVAP
O âyetler yeni mi indi? Resulullah efendimiz o âyetleri nasıl açıkladı? 1400 senedir binlerce İslam âlimi geldi Hangi İslam âlimi domuz yağı helal dedi ki? 146 âyette Yahudilere eti yenen hayvanlardan koyun ve sığırın iç yağının haram edildiği bildiriliyor Buradan domuz yağının helal olduğuna nasıl kıyas edilir ki? Ne diye Reşat Halife’nin kıyasına inanıyorsun da, Resulullahın bildirdiğine inanmıyorsun? Allahü teâlâ, Resulüne vahiy ile bildirmiş O da bize bildirdi Allah’a inanan vahye de inanır Resulünün sözleri vahye dayanır (Necm 4)

19’cu yine inatla diyor ki:
Bence içki günah diye üzümü yasaklamak gibi, domuz eti günah diye yağını, derisini ve gerisini yasaklamak anlamsızdır
CEVAP
Dini hüküm hakkında sence, bence olur mu? O zaman insan sayısınca din olur Buna da din değil, dinsizlik denir Dinde nakil esastır Din bilgileri zamanla değişmez Allah ve Resulünün sözleri senettir Bu yüzden, bizim gibilerin Kur’an hakkında görüşleri geçersizdir Çünkü hadisi şerifte, (Kur'anı kendi görüşüne göre açıklayan kâfir olur) buyuruluyor

Domuzlu kedi maması
Sual: Kedi mamalarında domuz eti de oluyor Kedinin bu mamayı yemesi günah olur mu?
CEVAP
Hayvana hiçbir şey günah olmaz Bunu yedirene de günah olmaz Domuz eti olmayanları tercih etmek iyi olur

Domuz yağı yenmez
Sual: (Ben resulüm yani peygamberim) diyecek kadar sapıtan ve bâtıl bir din kuran Mısırlı Reşat Halife, (Domuzun eti haram, ama yağı helâldir, çünkü Kur’anda domuzun sadece etinin haram olduğu bildiriliyor, yağı ve başka yeri denmiyor) diyor Domuzun eti haram olunca, yağı, bağırsakları ve bağırsaklarındaki pislikleri helâl olur mu?
CEVAP
Elbette helâl olmaz İslam âlimleri, (Bid’at ehli Kur'anı kerimi anlayamaz) buyuruyor Kur’anı kerim sanki Anayasa gibidir Anayasa kanunlarla açıklanır Âyeti kerimeler ve hadisi şerifler, genelde şartsız söylenir Şartsız söylenince, bazı şartları olur Mesela Kur’anı kerimde, (Kan haramdır) buyuruluyor Buradan her çeşit kanın haram olduğu anlaşılmaz Resulullah efendimiz, “sallallahü aleyhi ve sellem akan kanın haram olduğunu bildirmiştir Karaciğer ve bir kan deposu olan dalağın içindeki kanın haram olmadığını açıklamıştır Etlerin içinde bulunan kanlar da haram değildir Yine aynı âyeti kerimede, başka hayvan tarafından öldürülen hayvanın da, yenmeyeceği bildiriliyor Bunun şartlarını da Peygamber efendimiz şöyle açıklıyor:
(Eğitilmiş av köpeğini, Allah'ın adını anarak av üzerine gönderdiğin zaman, senin için tuttuğu avı öldürmüş olsa bile onu ye! Ancak köpek yakaladığı avı yemişse o yenmez, çünkü yakaladığı avı kendi için tutmuş olur) Buhârî

Bu hadisi şerifin açıklamasını da, fıkıh âlimleri kitaplarına yazmışlardır:
Eğitimli bir tazı, bir tavşanı öldürüp getirse, bakılır, eğer kendi için öldürmüşse, yani birazını yemişse o yenmez Hiç dokunmadan getirmişse yenir Onun için tazıya, alışıp da tavşanı yemesin diye, pişmiş et verirler Bunları âyeti kerimeden ve hadisi şeriften biz nasıl çıkartırız ki?

Yine âyeti kerimede, boğazlanmadan ölen hayvanın yenmeyeceği bildiriliyor Peygamber efendimiz bunun istisnasının olduğunu açıklayıp buyuruyor ki:
(Size iki meyte ölmüş hayvan ve iki kan helâl kılındı İki meyte balık ve çekirge, iki kan da karaciğer ve dalaktır) İbni Mace

Peygamber efendimiz bunu açıklamasaydı, ilmihal kitaplarından işin doğrusunu öğrenmeseydik, balık yiyemezdik Kanı açıklamasaydı, dalağı yiyemezdik Hâlâ âyeti kerimeyi anlamayıp dalağa haram diyenler var

Reşat Halife, bid’at ehlinin daniskasıdır Kur’anı anlaması asla mümkün olmaz (Domuzun sadece eti haramdır) demesi bunu açıkça gösteriyor Demek domuzun pisliğine de helâl diyebiliyor Kur’anda yazmıyor diye, köpek etine helâl diyen zındıklar az değildir Allahü teâlâ, Peygamber efendimizi niye gönderdi? O, Kur’anı açıklamasaydı, köpek etinin haram olduğunu kim nereden bilecekti? Çinliler gibi, önümüze ne haşerat çıksa yerdik O hâlde, âyeti kerimelerin ve hadisi şeriflerin açıklamaları olan muteber ilmihâl kitaplarıyla amel etmeliyiz

Gayri müslimlerin yemeklerini yemek
Sual: Hıristiyan kadınları, pişirdikleri yemekten bize getiriyorlar Biz de bu yemekleri yiyoruz Bazıları gayrmüslimlerin pis olduklarını, hediyelerini almanın caiz olmadığını söylüyorlar Doğru mudur?
CEVAP
Gayrimüslimlerin yemeklerini yemek, verdikleri hediyeleri alıp kullanmakta mahzur yoktur İslam âlimlerinin en büyüklerinden olan imamı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
(Tevbe suresi 28 âyeti kerimesinde (Müşrikler elbette pistir) buyuruluyor Hanefi âlimleri bu âyeti, Allahü teâlânın (Müşrikler pistir) buyurması, (Müşriklerin kalblerinin, itikadlarının pis olduğu içindir) diye açıklamışlardır Gayrimüslimler, temizliğe riayet ederlerse, bedenlerine pis denemez Çünkü Peygamber efendimiz, bir yahudi evinde yemek yedi, bir müşrikin kabı ile taharetlendi Hazreti Ömer de bir Hıristiyan kadının kabından taharetlendi Müşriklerin bedenleri de pis olsaydı, onların yemeklerini yemez, sularını içmezlerdi Eğer müşriklerin bedenleri pis olsaydı, iman edince temiz olmamaları gerekirdi O halde onlara pis denilmesi, kalblerinin pis olduğunu bildirmek içindir İman edince kalblerindeki bu pislik gider, temiz olur İtikadlarının, kalblerinin pis olması, bedenlerin de pis olmasını gerektirmez

Kur'anı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Ehli kitabın Yahudi ve Hıristiyanların pişirdiklerini, kestiklerini yemek helaldir) Maide 5

O halde, kâfirlere karışan, alışveriş eden müslümanları pis bilmemelidir! Böyle müslümanların pis olduklarını sanarak, bunların yiyecek ve içeceklerinden sakınmamalı, müslümanlardan ayrılmak yoluna sapmamalıdır! Bu hâl, ihtiyat değil, bu halden kurtulmak ihtiyattır) Mektubat c3, m22

Yine İslam âlimlerinin en büyüklerinden olan imamı Gazali hazretleri de buyurdu ki:
(Haram olduğu bilinmeyen şeyler yenir Peygamber efendimiz, bir müşrikin, Hazreti Ömer de, bir Hıristiyan kadının testisinden abdest almıştır Eshabı kiram, kâfirlerin verdiği suyu içerdi Halbuki, pis, necis olan şeyi yemek haramdır Kâfirler ise, ekseriya pis olur Elleri kapları şaraplı olur Çeşitli şekilde öldürerek leş ettikleri hayvanları yerler Eshabı kiram, buna rağmen, necis olduğunu kesin olarak bilmedikleri için, onlardan et, peynir gibi gıda maddelerini alıp yerlerdi) Kimyaı Seadet

Dinimiz zimmiye gayrı müslim vatandaşa zekat hariç, sadaka, sadakai fıtr, adak ve hediye verilmesinin ve onlardan cizye ve hediye almanın caiz olduğunu bildiriyor (Mevkufat, Dürer)

Dinimiz, kâfire itikadlarından dolayı hürmet etmenin ve selam vermenin caiz olmadığını; ama ihtiyaç halinde selam verip müsafeha etmenin caiz olduğunu bildiriyor (Reddül Muhtar)

Zimmiye zulmetmek, müslümana zulmetmekten daha büyük günahtır Zimmiyi üzmemek için selam vermek caizdir (Dürrülmuhtar)

Hadisi şerifte ise, (Zimmiye eza edenin hasmı ben olurum) buyuruluyor (Hatib)

Yine hadisi şeriflerde (Hediyeyi reddetmeyin!) ve (İstemeden verilen şeyi alınız! Allahü teâlânın gönderdiği rızıktır) buyuruluyor (Beyheki)

Sual: Kâfirin verdiğini alıp yemekte ve içtiği bardaktan su içmekte mahzur var mıdır?
CEVAP
Mahzur yoktur

Sual: Ateist komşuların getirdiği aşure veya tatlı gibi şeyleri yemek caiz mi?
CEVAP
Necis olduğu bilinmedikçe dinsizlerin yemeği yenir Yani domuz eti ve şaraplı olduğu bilinmezse yenir

Sual: Şimdiki Hıristiyanlar kan akıtmadan, hayvanların kafasına kurşun sıkarak ya da boğarak öldürüyorlar Bunların öldürdükleri hayvanları yemek caiz midir?
CEVAP
Boğarak veya kurşun sıkarak öldürdükleri kesin olarak biliniyorsa yenmez Fakat zan ile olmaz













 
Üst Alt