11 yuzyılın sonunda Compiegne papazı Roscelin'in ileri surduğu adcılık oğretisine gore genel kavramlar birtakım seslerden başka bir şey değildirler Bunlar insanların duşunce bicimlerine yakıştırdıkları birer addır ve hicbir gerceklikleri yoktur Gercek olan bireysel olandır Roscelin'in bu oğretisi kiliseyi temelinden sarsan bir duşunceydi, cunku dinler tumeller ustune kurulmuştu, başta Tanrı olmak uzere butun dinsel kavramlar soyut ve tumeldi Genel kavramların gercek sayılmaması dinin de gercek sayılamayacağı sonucunu zorunlu kılıyordu
Yunan duşuncesinde de Stoacılar ve Epikuroscular adcıydılar Kinik duşunur Antishenes, Platon'un gercek saydığı ideler icin Atı pek iyi goruyorum ama atlılığı goremiyorumdemişti
Oğreti 14 yuzyıl skolastik Aristotelescilerince yeniden ve daha guclu canlandırılmış, dinle dunya işlerini ayıracak bicimde yorumlanmıştır
18 yuzyıl duyumcuları da adcıdırlar Duyumcu Condillac, Tumeller addan başka bir şey olsalardı tumel olamazlardıdemektedir