iltasyazilim
Yeni Üye
Adet gören veya lohusa olan kadın oruç tutmaz Kanıt yukarıdaki Hz Aişe (ra) hadisidir Ama oruç borcu, onların üzerinden düşmez; sonradan kaza etmeleri gerekir
Hanefilere kadar, bir kılıf içindeki Kur'ân'a el sürmek ve taşımak hayızlı ve cünüp için muhtemel ve câizdir Yeniden ilimle uğraşan kimse, tefsir, hadis ve fıkıh kitaplarını zarûret yüzünden elbisesinin yeniyle veya eliyle tutabilir Kur'ân yapraklarını abdestli çevirmek müstehaptır Yeniden bu yaprakları okumak için bir kalemle çevirmek de câizdir (ezZühaylî, elFıkhu'l İslâmî ve Edilletuh, I, 471)
hayızlı ve lohusanın kirletmemek şartıyla mescitten karşıdan karşıya geçmesini câiz görürler Hz Peygamber (asm)'in Âişe (ra)'ye böyle bir müsade verdiği nakledilmektedir (Müslîm, Hayz, I113; Nesâî, Tahâre, 172, Hayz, 18; İbn Mâce, Tahâre, 120)
Namaz kılmak Âdetli veya lohusa kadının namaz kılması câiz değildir Hz Peygamber (sas), Fâtıma binti Ebî Hubeyş'e Hayız gördüğün süre namazı bırak ve hayız hâlin sona erince, kanı temizleyerek guslet ve namaz kılbuyurmuştur Buhâri'deki rivâyet şöyledir: Âdetin devam ettiği sürece namazı bırak, daha sonra yükseklik abdesti al ve namaz kıl(Buhâri, Hayz, 19, 24, Vüdû, 63; Müslim, Hayz, 62; Ebû Davûd Tâhâret, 109) *
Hanefilere kadar, bir kılıf içindeki Kur'ân'a el sürmek ve taşımak hayızlı ve cünüp için muhtemel ve câizdir Yeniden ilimle uğraşan kimse, tefsir, hadis ve fıkıh kitaplarını zarûret yüzünden elbisesinin yeniyle veya eliyle tutabilir Kur'ân yapraklarını abdestli çevirmek müstehaptır Yeniden bu yaprakları okumak için bir kalemle çevirmek de câizdir (ezZühaylî, elFıkhu'l İslâmî ve Edilletuh, I, 471)
hayızlı ve lohusanın kirletmemek şartıyla mescitten karşıdan karşıya geçmesini câiz görürler Hz Peygamber (asm)'in Âişe (ra)'ye böyle bir müsade verdiği nakledilmektedir (Müslîm, Hayz, I113; Nesâî, Tahâre, 172, Hayz, 18; İbn Mâce, Tahâre, 120)
Namaz kılmak Âdetli veya lohusa kadının namaz kılması câiz değildir Hz Peygamber (sas), Fâtıma binti Ebî Hubeyş'e Hayız gördüğün süre namazı bırak ve hayız hâlin sona erince, kanı temizleyerek guslet ve namaz kılbuyurmuştur Buhâri'deki rivâyet şöyledir: Âdetin devam ettiği sürece namazı bırak, daha sonra yükseklik abdesti al ve namaz kıl(Buhâri, Hayz, 19, 24, Vüdû, 63; Müslim, Hayz, 62; Ebû Davûd Tâhâret, 109) *