Son Konu

Akıllı Telefonlara Işın İzleme (RTX) Geliyor

dadaş

Yeni Üye
Katılım
9 Ocak 2022
Mesajlar
152,364
Tepkime
0
Puanları
36
Yaş
45
Credits
0
Geri Bildirim : 0 / 0 / 0
imodifier

Yeni jenerasyon masaüstü GPU’ları ve oyun konsolları için kıymetli bir yeri olan ışın izleme yani RTX, mobil cihazlarda da yerini almaya başlıyor. İşlemci mimarileri ile değerli şirketlerin altyapısını sağlayan ARM, taşınabilir oyun dünyasına yeni bir soluk kazandırmayı hedefliyor. Taşınabilir dünyasında birinci sefer ray tracing dayanağı sunacak şirket, bu yeni GPU’ları hem premium hem de orta sınıf olarak tabir edilen akıllı telefonlarda kullanacak.

Teknoloji devlerinden NVIDIA’nın 2020’den beri bünyesine katmaya çalıştığı lakin büyük şirketlerden, ABD’den, hatta Elon Musk’tan bile veto yediği yarı iletken üretici ARM, Immortalis-G715 ismini verdiği ve ARM’ın akıllı telefonlarda ve tabletlerde bu özelliği sunacak birinci GPU’su piyasaya süreceğini duyurdu.

RTX üç yeni GPU ile cep telefonlarına taşınıyor


c77957e408e2d6124db763d5659912ac257e475b.jpeg

Şu anda bilgisayarlar ve PlayStation 5 ve Xbox Series X üzere yeni oyun konsollarında kullanılan RTX (ışın izleme) teknolojisi, ARM’ın yeni GPU’su ile Android telefonlarda ve tabletlerde de kullanılabilir hale gelecek. MediaTek ve Samsung üzere dev şirketler tarafından kullanılan Mali GPU’sunun üzerine inşa edilen Immortalis-G715’in eski jenerasyon Mali GPU’lara nazaran %15 daha güzel performans vereceği argüman ediliyor.

Işın izleme teknolojisinin cep telefonlarına entegre olması için güçlü ve uygun donanımlara sahip olunması gerekiyor. Lakin ARM, yeni GPU’nun yüksek donanıma ihtiyaç duymadığını açıkladı. ARM, RTX’in Immoralis-G715’in çekirdek kapasitesinin yalnızda %4’ünü kullanacağını ve performansını %300’den fazla artıracağını da belirtti.

a9e0373a3fdee5a71b819a6de39a6e7758a3ada2.jpeg

Immortalis-G715’in yanı sıra iki yeni GPU daha tanıtıldı. Mali-G715 ve Mali-G615 olarak tanıtılan bu GPU’ların ortasındaki en büyük fark ise çekirdek sayıları oldu. G615, 6 ya da daha az çekirdeğe sahipken, Mali-G715 7 ila 9 ortasında çekirdeğe ve Immoralis-G715 ise 10 ya da daha fazla çekirdeğe sahip olacak. Lakin bu iki GPU hakkında Immoralis GPU’su kadar kâfi bilgi yok.

Üç GPU’da Değişken Süratli Gölgelendirmeyi (VRS) destekliyor. VRS, oyun geliştiricilerinin GPU’nun nereye odaklanacağını, nerede kısa yollar kullanabileceğini belirlemesine müsaade veren bir sistemdir. Gerçek ayarlamalarla oyun oyuncuya birebir görünür, fakat bu teknolojiyle kare suratı %40’a kadar artabilir. Ayrıyeten VRS’in akıllı telefonlarda güç kullanımını kıymetli ölçüde azaltmak için de kullanılabileceği düşünülüyor.

Üç GPU’da bugüne kadarki en süratli GPU’lar olacak

c8b0563b74948d7af492625ca9092c3275fdaa15.jpeg

ARM’ın tanıttığı her üç GPU’da aygıtlarda %15’lik bir performans artışı sağlayacak ve bu GPU’lar bugüne kadar üretilmiş en süratli ARM GPU’lar olacak. Şirket, GPU’larda verimliliği üç katına çıkarmak ve bant genişliği kullanımını azaltan ARM Sabit Sürat Sıkıştırması da (AFRC) dahil olmak üzere birkaç yenilik daha yaptı.

Yeni Immoralis GPU ve Mali GPU’ların resmi çıkış tarihi hakkında rastgele bir açıklama yapılmadı ve birinci olarak hangi akıllı telefon üreticisinin bu teknolojiyi kullanacağı da belgisiz. Lakin ARM’ın bu teknolojiyi 2023’ün başlarında kullanıma sunması bekleniyor.

İşte akıllı telefonlara RTX teknolojisini getirecek teknolojinin tanıtım görüntüleri:










 
Üst Alt