AMD bugün, son teknoloji uzamsal yükseltme çözümü AMD FidelityFX Super Resolution (FSR)’nin kullanıma sunulduğunu duyurdu. AMD FSR, kare hızlarını artırmak ve yüksek kaliteli, yüksek çözünürlüklü oyun deneyimleri sunmak için tasarlanmış açık kaynaklı, platformlar arası bir teknolojidir. 40’tan fazla oyun geliştiricisi oyunlarında ve/veya oyun motorlarında FSR desteğini duyurdu ve bugün yedi oyun FSR için destek ekliyor: 22 Racing Series, Anno 1800, Evil Genius 2, Godfall, Kingshunt, Terminator: Resistance ve The Riftbreaker. DOTA 2, Far Cry 6 ve Resident Evil Village dahil olmak üzere bu yıl sonuna kadar daha fazla oyun da listeye eklenecek.
100’den fazla AMD işlemci ve GPU’da geniş destek sunan FSR, yerel çözünürlüğe kıyasla belirli oyunlarda 4K’da “Performans” modunda ortalama 2.4 kat daha yüksek performans suunuyor. Uzamsal yükseltme teknolojisi, kaynak görüntüdeki özellikleri analiz etmek ve bunları daha yüksek bir hedef çözünürlükte yeniden oluşturmak için gelişmiş bir yeniden kenar yapılandırma algoritması ve ardından doku ayrıntılarını geliştirerek kaliteyi daha da iyileştirmek için bir keskinleştirme geçişi kullanıyor. Sonuç, temel yükseltme yöntemlerine kıyasla süper yüksek kaliteli kenarlara ve ayırt edici piksel ayrıntılarına sahip bir görüntü oluyor.
AMD’de Grafik İş Birimi Kurumsal Başkan Yardımcısı Scott Herkelman, “FidelityFX Süper Çözünürlük ile hedefimiz, oyun geliştiricileri tarafından hızlı ve kolay bir şekilde uygulanabilen ve oyuncuların gerçekten oyun oynama şekli için tasarlanan endüstri standartlarına dayalı gelişmiş, birinci sınıf bir yükseltme çözümü geliştirmekti” dedi. “FSR, endüstrinin ideal ölçeklendiricisidir – herhangi bir özel, tescilli donanım gerektirmez ve tüm oyuncuların deneyimlemesi ve keyfini çıkarması için geniş bir platform ve ekosistem yelpazesinde desteklenir. Geliştirici ortaklarımızdan aldığımız yanıt ve destek bizi daha mutlu edemezid ve oyuncuların FSR’yi denemeleri için sabırsızlanıyorz.”
AMD FSR, oyuncuların görüntü kalitesi ve performans arasındaki dengeyi tercihlerine göre ayarlamasına olanak tanıyan dört kalite ayarı (Ultra Kalite, Kalite, Dengeli ve Performans) sunuyor ve ışın izleme de dahil en zorlu görsel özellikler için bile yüksek performanslı, görsel olarak çarpıcı oyun deneyimleri vaat ediyor. Ultra Kalite modunda, FSR görüntü kalitesi, hedef doğal çözünürlükten neredeyse ayırt edilemiyor.
Yeni ve mevcut oyunlara kolay entegrasyon için tasarlanan AMD FSR, DirectX 11, 12 ve Vulkan API’lerinde destekleniyor. Çok çeşitli APU’ları ve grafik donanımını destekleyen FSR, mobil grafikler de dahil olmak üzere aşağıdaki AMD GPU’lar tarafından destekleniyor:
Radeon RX 5000
Radeon RX 6000
Radeon RX 500
Radeon RX 480/470/460
Radeon RX Vega
Radeon grafikli tüm AMD Ryzen İşlemcileri
GeForce GTX 1000
GeForce RTX 2000
GeForce RTX 3000
Geliştiricilerin GPU’lardaki programlamadan en iyi şekilde yararlanmasına yardımcı olmak için AMD FSR için gerekli kod, belge ve kaynaklar, açık kaynak topluluğu AMD GPUOpen‘da Temmuz 2021’in ortalarında ücretsiz olarak oyun geliştiricilerin kullanımına sunulacak.
AMD FSR, önde gelen stüdyolar ve oyun geliştiricilerle yakın işbirliği içinde oluşturuldu. 40’tan fazla geliştirici, FSR’yi en iyi oyunlarına ve oyun motorlarına destekleme ve entegre etme sözü verdi ve daha fazla stüdyonun yıl sonunda ve sonrasında imzalaması bekleniyor.
Valve’da grafik geliştiricisi Dan Ginsburg, “AMD’nin FidelityFX Super Resolution ile müşterilerimize tam çözünürlüklü işlemeden daha düşük bir performans maliyetiyle gelişmiş görüntü kalitesi sunabiliyoruz” dedi. “Bu, daha yüksek çözünürlükleri hedeflemek isteyen orta seviye GPU’lara sahip kullanıcılar için özellikle çekici. Tüm GPU’larla ve AMD’nin FSR ile açık kaynak yaklaşımıyla kullanılmak üzere tasarlandığından çok memnunuz.”
Exor Studios COO’su Pawel Lekki, “Riftbreaker’a AMD Fidelity FX Süper Çözünürlüğü uygulamak, şimdiye kadar yaptığımız en sorunsuz teknoloji entegrasyonlarından biriydi” dedi. “AMD’nin ‘kara kutu yok’ felsefesi sayesinde bunu hem PC’ye hem de konsollara çok kolay bir şekilde uygulayabildik ve oyun motorumuzun özellikleri için ince ayar yapabildik.”
Riftbreaker, FidelityFX Super Resolution destekli ilk oyunlardan biri.
Destekleyen geliştiricilerin ve başlıkların kapsamlı bir listesi de dahil olmak üzere AMD FSR hakkında daha fazla bilgiyi burada bulabilirsiniz.