Son Konu

AMD’nin Görüntü Yükseltme Teknolojisi Tamamen Yenilendi: FSR 2.0

tekin

Yeni Üye
Katılım
9 Ocak 2022
Mesajlar
153,708
Tepkime
0
Puanları
36
Yaş
95
Credits
0
Geri Bildirim : 0 / 0 / 0
AMD-FSR-2.0.jpg

AMD, FidelityFX Super Resolution 2.0 algoritmasını GDC 2022’de sundu ve yeni detaylar verdi. FSR 2.0, sürüm 1.0’a göre önemli kalite iyileştirmeleri sunmak üzere tasarlandı. Bu tamamen yeni bir algoritma ve mevcut FSR’den tamamen farklı. Dolayısıyla yeni API’yi entegre etmek için bazı kodların yeniden işlenmesi gerekecek.

AMD ayrıca FSR 2.0’ın görüntü kalitesini iyileştirmek için donanımın artık daha önemli olduğunu söylüyor. Bu bağlamda yeni API eski nesil GPU’lar da dahil olmak üzere AMD’nin rakip ekran kartlarında çalışmaya devam edecek. Ancak performans kazanımları düşük kaliteli donanımlarda sınırlı olabilir.

AMD-FSR-2.0-FidelityFX-Super-Resolution.jpg


FSR 1.0, yüksek performans ve oyunlara entegrasyon kolaylığı için tasarlanmış bir uzamsal yükseltme algoritmasıydı. Bu yaklaşımda eksiklikler vardı. Örneğin FSR 1.0, yüksek kaliteli bir kenar yumuşatma yapılmış kaynak görüntü gerektiriyor; bu da bir oyunda kenar yumuşatma özelliği yoksa FSR’yi kullanmadan önce bunu uygulaması gerektiği anlamına geliyor. Yükseltmenin kalitesi aynı zamanda AA’ya (Anti Aliasing) da bağlıydı. Dolayısıyla düşük kaliteli bir AA uygulaması, daha düşük ölçeklendirilmiş sonuçlar üretebilir. Ayrıca kaynak çerçevedeki bilgi eksikliği parıldamaya, kötü kenar yapılandırmasına ve diğer yapaylıklara neden olabiliyor.

AMD-FSR-2.0-FidelityFX-Super-Resolution2.jpg


FSR 2.0 ise zamansal bir yükseltme çözümüne geçiş yapıyor ve giriş gereksinimleri FSR’den biraz daha karmaşık. Yeni yaklaşım, yalnızca bir kare yerine sahne rengini (yani son işlenmiş kareyi), sahne derinliği tamponunu ve bir hareket vektörü tamponunu kullanıyor. Bu DLSS ile aynı olmasa da biraz benzer bir yaklaşım. Böylelikle daha yüksek kaliteli ve yükseltilmiş görüntü çıktısı karşımıza çıkıyor. Ancak DLSS’den farklı olarak hiçbir makine öğrenimi donanımı gerekli değil.

Entegrasyon söz konusu olduğunda, halihazırda DLSS veya diğer zamansal yükseltme çözümlerini uygulayan oyunların FSR 2.0 desteğine kolayca kavuşabileceği belirtiliyor. FSR 2.0 ayrıca dinamik çözünürlük ölçeklendirmeyi (DRS) destekliyor ve böylece diğer dinamik yükseltme çözümlerinin yerini alabilir.

AMD-FSR-2.0-FidelityFX-Super-Resolution3.jpg


AMD ayrıca çeşitli yükseltme modlarında bazı ayarlamalar yaptı. Daha önce FSR 1.0’ın dört ön ayarı vardı: Ultra Kalite, Kalite (Quality), Dengeli (Balanced) ve Performans (Performans). Kırmızı takım, 2.0 ile birlikte mod adlarını DLSS ile uyumlu hale getirdi. Bu nedenle Kalite, Dengeli, Performans ve isteğe bağlı bir Ultra Performans modu olacak. Anlayabildiğimiz kadarıyla giriş çözünürlükleri değişmedi, bu nedenle 4K’da Kalite hala 2560×1440’tan 3840×2160’a yükseltiliyor (her iki boyutta da 1.5X yükseltme faktörü), Balanced 1.7X yükseltme faktörü kullanıyor, Performance 2X kullanıyor ve Ultra Performance (çoğunlukla) 8K gibi aşırı çözünürlükler için 3X yükseltme faktörü kullanıyor.



FSR 2.0 şu anda “beta” aşamasında ve daha fazla iyileştirme yapılacak. Öte yandan nihai sürümün Haziran 2022’ye kadar piyasaya çıkması bekleniyor. AMD ayrıca video ile birlikte FSR 2.0’ın Deathloop’ta nasıl çalıştığını gösterdi. Son olarak, FSR 2.0’dan detaylıca bahsettiğimiz bu makalemize göz atabilirsiniz.

AMD-FSR-2.0-FidelityFX-Super-Resolution-2-scaled.jpg
AMD-FSR-2.0-FidelityFX-Super-Resolution-3-scaled.jpg
AMD-FSR-2.0-FidelityFX-Super-Resolution--scaled.jpg


FSR-2.0-Performans-Modu.jpg


FSR-2.0-Kalite-Modu.jpg

 
Üst Alt