Geçtiğimiz sene E3 fuarında sürpriz bir formda tanıtılan Anthem'dan sonra, EA Games'in de "rol yapma oyunu dediğin açık yerküreye sahip olmalı" diyen firmaların arasına katıldığını gördük. Velev rol yapma oyunu bile olmamasına karşın, içi boş şişirilmiş açık yerküre elementleriyle önümüze çıkan oyunlardan sonra, neredeyse açık yerküre öğesinden soğur bir hale geldik. Tabi ki Anthem'a karşı bu kadar ön yargılı değiliz. Destiny serisinin elde ettiği başarıyı kıskanan EA patronları, konum yer Destiny'i andıran fakat esasında farklı bir oyunla sevenlerinin (hala seveni var mı bilmiyoruz?) önüne çıkacak.
Anthem ön inceleme
Activision üzere EA Games'in de 'paylaşımlı açık dünya' diye tabir ettiği ama düpedüz MMORYO üzere duran Anthem'a heyecanlanmamızın aslında gayrı bir sebebi var. Mass Effect serisini ortaya koyan eski BioWare çalışanlarını ve son çıkan Mass Effect Andromeda çalışanlarını yine bir çatı altına toplayan EA Games, Anthem'ın oynanış mealinde da kaliteli olması için çabalıyor. Her ne kadar o ekipten kimilerinin tekrar işten çıktığı haberini alsak da, oyunda birtakım alanlarda Mass Effect izleri göreceğimizden eminiz.
Senaryo itibariyle tek başımıza baştan sona bitirebileceğimiz Anthem'ı, küme halinde arkadaşlarımızda oynarsak daha da zevkli olacağı söyleniyor. Freelancer olarak tabir edilen kahramanlarımız (bunlar bizler oluyoruz) Javelin isimli zırhlarını giyiyorlar ve insanlığı müdafaaya çalışıyorlar. Senaryo her ne kadar "klişe" üzere gözükse de, detaylarında bölge alan içerikler hoş olursa keyif verici bir hikaye gidişatıyla karşı zıdda kalabiliriz. Bu sebepten ötürü Mass Effect üçlemesinde yaşadığımız heyecanın birebirini Anthem'dan da bekliyoruz. Ancak biz tekrar de beklentilerimizi pek çokça yukarıda tutmayalım. Zira son Mass Effect oyununda nelerle karşılaştığımızı hatırlamak istemeyiz.
Senaryo tarafını bir kenara bırakırsak, Anthem'ın en dikkat cazibeli yanı oynanış kısmı oluyor. Ranger, Colossus, Storm ve Interceptor olarak ayrılan Javelin tiplerinden istediğimizi kullanıyoruz. Geliştiricilerin birden ziyade zırh kullanmamıza müsaade vermesi epey şık bir ayrıntı. Zira her bir zırh tipi, oynanışı büsbütün değiştiriyor. Geliştiriciler Ranger zırhını hayli standart bir zırh olarak tanımlarken, oyunu öğrenmenin bu zırhta daha kolay olduğunu belirtiyor. Gelgelelim geliştirdikçe silah gücünün çok yan yakıcı olacağını söyleyen BioWare çalışanları, Ranger'ın her koşulda işe yarayacağının altını çiziyor.
Colossus ise tipik MMORYO'larda karşılaştığımız tank sınıfının bir farklı versiyonu olarak önümüze sunulacak. Mortar silahı sayesinde yüksek hasarlar verebilen Colossus'un en temel hizmeti ekibini korumak. Bir başka sınıf olan Storm ise element üzerine konseyi atakları sayesinde ağır hasar vermeye çalışan bir sınıf olarak oyunda konum edinecek. Lakin düşük zırhı yüzünden handikapı bulunan Storm, bunun yanında düşmanları güçsüz hale getirebilen özellikler de (debuff) de barındırmakta. Son sınıfımız olan Interceptor ise BioWare tarafından tabiri caiz ise suikastçi olarak tanımlanıyor. Güçlü yakın dövüş silahlarıyla donatılan Interceptor, gayrı sınıflara nazaran daha sessiz bir halde ilerleyebiliyor.
Oyunun açık yerküresinde ise karakterimizi geliştireceğimiz onlarca içerik bulunuyor. Büyük kısım sonu canavarlarını avladığımız açık yerkürede, karakterimizi silah ve gibisi öğeler sayesinde güçlendirebiliyoruz. Co op manasında Destiny serisine benzetilen imalatın, Destiny'den farklı olarak ne sunacağını merak ediyoruz. Başkaca Destiny'nin severek oynanılan PvP modunu yanında, Anthem'ın PvP tarafında oyuncuları tatmin edip edemeyeceği meçhul durumda.
Grafiksel manada ise ziyadesiyle başarılı duran Anthem, ışıklandırmalar ve gölgelerde ağızları açık bıraktı. Görüntülerde gösterilen tüm imajların gerçek olduğunu üstüne basarak söyleyen BioWare, bu grafik kalitesini konsollarda nasıl verecek çok merak ediyoruz. Xbox One X ve PlayStation 4 Pro üzerinde daha da şık görüneceğini iddia ettiğimiz Anthem'ın sesleri de hiç kötü değil.
Sona geldiğimizde elimizde açık yerkürede sağa sola özgürce uçabildiğimiz ve co op olarak arkadaşlarımızla vazife yapabildiğimiz bir oyun var. Daha öncesinde çıkmış olan Destiny ve The Division üzere oyunlardan bir şeyler kapmaya çalışan BioWare, umarız ilham aldığı oyunlardan daha kaliteli bir imalatla önümüze çıkar. Şahsen The Division 2'ye nazaran Anthem için daha çok heyecanlıyım. Lakin elime bir silah verseniz ve ikisinden birine ateş etmemi isteseniz, muhtemelen başıma sıkardım.