Oynaması fiyatsız olan Battle Royale oyunları, hem kendi şirketleri Electronic Arts ve Epic Games hem perakendecilere hem de oyuncakçılar için büyük bir gelir aslı hâline geldi. Ne var ki vesair bir yanda Activision üzere oyun yapımcılarının zarar etmesine ve velev birtakım oyun stüdyolarının iflas etmesine de sebep oldu.
Sahip olduğu 250 milyon kullanıcı ile yerkürenin en ünlü oyunu olan Fortnite, yalnızca 2018 yılı içerisinde satmış olduğu sanal ferdileştirme eserleri (kostüm, kutu vb.) sayesinde 2,5 milyar dolar gelir elde etti.
Apex Legends ise çıkış yapmış olduğu Şubat ayından yalnızca 1 ay sonra 50 milyon kullanıcı sayısına ulaştı. Apex Legends'ı oynayan oyuncuların %30'u ise hayatlarında birinci sefer bir Electronic Arts hesabı açtılar. COO (Baş Operasyon Müdürü) Blake Jorgensen ise yaptığı konuşmada: “Apex Legends şimdiye kadar sahip olduğumuz en süratli büyüyen oyun.” tabirlerini kullandı.
EA'in 2019'un birinci çeyreğindeki geliri Apex Legends'la bir arada %24 orantısında (854 milyon dolar) artış gösterdi. Öteki bir yandan Activision ise Overwatch, Call of Duty ve Warcraft oyunları ile bahsi geçen rakipleri yüzünden büyük zarara uğradı. 2019'un birinci çeyreğinde Activision hiçbir kâr elde etmemekle bir arada %3'lük (345 milyon dolar) zarar sergiledi.