bilgiliadam
Yeni Üye
Aşırı hoşlanmak ne demektir Sual: Bir Vehhabi öğretmen diyor oysa: “(De ama: Ey kitap ehli, dininizde fazla gitmeyin Daha önce sapmış birçoklarını da saptırmış ve böylece dürüst yolu kaybetmiş bir kavmin heva ve heveslerine uymayın) Maide 77 âyeti ile (Hıristiyanların Meryem oğlu İsa'yı aşırı övdükleri gibi beni aşırı övmeyin Ben Allah'ın kulu ve Resulüyüm) hadisi gösteriyor ama: Peygamberi ya da salihleri aşırı derecede hoşuna gitmek şirktir Çünkü ırk, peygamber ve salihlerin kendilerine şefaat edeceklerine inanıyorlar, onları becerikli bilip kabirlerine gitgide artarak kendilerine takviye etmeleri için dua ederek müşrik oluyorlar Bu hocanın dediklerinde hakiki payı var mıdır? YANIT Âyet ve hadisten çıkarılan mana yanlıştır Bunları incelersek, yanlışlıkları zahmetsizce meydana çıkar Tefsirlere bakıyoruz (Ey kitap ehli aşırı gitmeyin) seslenmek, (Peygambere Allah ya da Allah’ın oğlu demeyin) demektir (Kurtubi) Bir âyet meali şöyledir: (Yahudiler, Üzeyr’e, Hıristiyanlar da İsa'ya Allah’ın oğlu dediler Daha önce kâfir olmuş kişilerin sözlerini taklit ediyorlar Allah onları kahretsin) Tevbe 30 Bildirilen âyetten bir sonraki âyet, bunun açıklaması mahiyetindedir (İsrail oğullarından inkâr edenler, Davud'un ve Meryem oğlu İsa'nın diliyle lanetlenmişlerdi Bu, isyanları ve fazla gitmelerindendi) Maide 78 Bu âyetten önceki âyetler de benzer manadadır (İsa’ya, Allah diyenler kâfirdir Halbuki Mesih, Rabbim ve Rabbiniz olan Allah’a kulluk edindemiştir Allah üçün üçüncüsüdiyenler de kâfirdir) Maide 72, 73 (Meryem oğlu Mesih ama bir resuldür) Maide 75 Görüldüğü gibi aşırı gitmek, peygambere Allah veya Allah’ın oğlu demektir Nitekim hadisi şerif de bunu açıklıyor (Hıristiyanların Hz İsa’yı övdükleri gibi, beni övmeyin) buyuruluyor Hıristiyanlar nasıl övüyorlar? (O Allah’tır, Allah’ın oğludur) diyorlar Resulullahın, Hz Ali’ye buyurduğu da aynıdır: (Ya Ali, sen İsa gibisin! Yahudiler, ona düşman olup annesine iftira ettiler Hıristiyanlar da, Onu aşırı yükselttiler Ona yakışan dereceden daha yukarı çıkardılar) İ Ahmed Çağırmak ancak aşırı gitmek, bir kimseyi olduğundan fazla övmektir Mesela Hz Ali’ye peygamber çağrıda bulunmak, peygambere ilah demek fazla gitmektir Peygambere ilah demeden onu aşırı sevmenin hiç mahzuru olmaz Hatta fazla hoşlanmak dinimizin emridir Peygamber efendimizi, çoluk çocuğumuzdan, hatta canımızdan çok sevmeliyiz Çünkü onu hoşlanmak farzdır Eshabı kiram canlarını siper ettiler, ok yağmuruna niyet oldular Hz Ebu Bekir Resulullaha bir hasar gelir diye ayağını yılan deliğine kapadı Seslenmek fakat Resulullahı fazla hoşuna gitmek şarttır Çünkü Resulullahı sevmek imanın esaslarındandır Hadisi şeriflerde buyuruluyor oysa: (İman, Allah ve Resulünü her şeyden daha çok sevmektir) İAhmed (İslam’ın esası, beni ve Ehli beytimi sevmektir) İbni Asakir (Beni belli başlı baba, evlat ve herkesten daha çok sevmeyen kimse, mümin olamaz) Buhari (Allah ve Resulünü her şeyden fazla seven imanın lezzetini duyar) Taberani Hiçbir müslüman, Peygamberi, evliyayı becerikli bilmez, şu isteğimi yarat demez Müslümana müşrik yani kâfir diyenin kendisi kâfir olur