Nihayet bu yılki Blizzcon'da beklediğimiz o duyuru geldi, hem de ne geliş. Diablo 4 evvel görkemli bir sinematik, sonra da enfes bir oynanış medyasıyla önümüze çıktı.
Blizzard, açılış seremonisinin akabinde Diablo 4'e dair basın bülteni de yayınladı ve böylelikle oyunun hikayesine ve oynanışına dair birinci detayları da öğrenme bahtı elde ettik. Yalnız Diablo 4 panelinde oyunun çıkış tarihine dair bir haber verilmedi, velev 'soon' bile demeyeceklerini belirttiler, gelgelelim bu da oyunun PS4 ve XB1'ı da hedefliyor olmasıyla çelişiyor. Ancak tahminen de bu da bir taktiktir, sonuçta ortada 5 karakterinden 3'ü oynanabilir durumda olan bir demo mevcut. Artık şimdi de çıkış tarihini öğrenmek için sabredeceğiz biraz.
Paylaşılan basın bülteni şu halde:
Kadim bir kötülük, Sanctuary'yi karanlığa sürüklemekle tehdit ederken daha evvel hiç görülmemiş çeşitten zorluklarla savaş edecek yeni kahramanlara muhtaçlık var. Blizzard Entertainment cinse biçim veren aksiyon rol yapma serisinin merakla beklenen bir sonraki oyunu olan Diablo IV'ü bugün itibarıyla duyurdu. Diablo serisinin BlizzCon® 2019 sırasında duyurulan yeni oyununu yerkürede birinci sefer denemek konusunda fuar iştirakçileri epey heyecanlıydı. Diablo IV oyuncuları yeni, karanlık bir hikâyede iblisler tarafından kuşatılmış ve tüm umudu ellerinden alınmış kasvetli ve paramparça bir diyar olan Sanctuary yerküresine davet ederken onlara Sanctuary'nin gelmiş geçmiş en geniş tahayyülünde kendi yollarını çizebilme özgürlüğünü de tanıyor.
Serinin köklerine sadık kalan Diablo IV'te kıran kırana çatışmalar, şiddetli canavarlar, efsanevi ganimetler peşinde destansı maceralar, tekrar tekrar oynanabilirlik ve ilerleme bahtı sunuluyor. Oyuncular kendine has tabiatı ve tehlikeli düşmanlarla dolup taşan yapısıyla geniş topraklara yayılmış bu yerkürenin dört bir yanında maceraya doyacak. Sağı solu görünür olmayan düşmanlar ve tahayyül edilemez kaynaklarla dolu rastgele şekillenmiş zindanlarda dolaşacaklar. Tek başına ve küme halinde oynama seçeneklerini desteklemeye devam edecek olan Diablo IV, birebir devranda oyuncu kümelerinin birebir yerkürede birbirleriyle karşılaşabilecekleri fırsatlar (daha büyük zorlukları elbirliğiyle aşmak ve velev teğe bir savaşta farklı bir oyuncuyu öldürmek gibi) da sunacak.
“Sanctuary, 20 yıldan uzun vadedir Diablo oyuncularının hanesi oldu. Bugün, seriye olan derin tutkumuz ve topluluğa duyduğumuz içten minnetimizle sizlere Diablo IV'ü duyuruyoruz," diyen Blizzard Entertainment lideri J. Allen Brack, kelamlarına şöyle devam etti, “Oyuncularımızın sevdiği karanlık ve bilindik Diablo deneyimini korurken, birebir vakitte yerküreyi ve hikâyeyi yeni biçimlerde genişletmek konusunda oldukça heyecanlıyız ve bu deneyimin daha çokça kişiye ulaşması için sabırsızlanıyoruz.”
Diablo IV'te oyuncular iblislere tapan yamyam tarikat üyelerinden, kıyı şeritlerinde beliren ve kurbanlarını ıslak mezarlara sürükleyen boğulmuş hortlaklara varıncaya kadar, berbatlığın tüm suretlerini yerküre yüzünden silerek bu topraklara umudu geri getirmeye çalışacak. Yakıcı Kehjistan çölü, Scosglen'in yemyeşil, kurt adamlarla kaynayan ormanları ve Dry Steppes'in vahşi tabiatı üzere farklı nahiyelerden oluşan Sanctuary, serinin tarihinde birinci kez bütün ve tek bir kara kesiminden oluşacak.
Blizzard, BlizzCon'da Diablo IV'ün (gösteri esnasında külliyen oynanabilir olan) birinci üç karakter sınıfını açıkladı:
Barbar (Barbarian) farklı hücumlara atayabildiği dört münferit silah taşıma ve bunlar arasında geçiş yapabilme becerisi kazandıran yeni Cephanelik (Arsenal) sistemiyle, eşi gibisi görülmemiş gücüne güç katıyor ve acımasız yakın dövüş becerilerini en üst seviyeye taşıyor.
Büyücü (Sorceress), Diablo II'deki özüne dönerek düşmanları yok etmek için elementlere hal veriyor; sivri buz kesimleriyle onları delik deşik ediyor, üzerlerine yıldırımlar düşürüyor ve gökten alev alev meteorlar yağdırıyor.
Druid güncellenmiş oyun usulüyle kurt adam, ayı adam ve insan biçimleri arasında akıcı biçimde geçiş yapabilen vahşi bir biçim değiştirici ve Burnings Hells'in güçlerine karşı tabiatın öfkesini saçmaktan çekinmiyor.
Bu üç efsanevi karakter, serinin mirasına yönelik bir değer duruşunda bulunuyor. Ayrıyeten karakterler, Diablo IV'ün temel Diablo mitolojisini koruyup bunun üstüne yeni şeyler inşa ettiğini gözler önüne sermelerinin yanı sıra oyunculara daha evvel denenmemiş oynanış seçenekleri sunmakta. Kişiselleştirilebilir beceri ağaçları ve yetenekler, efsanevi eşyalar ve set eşyaları da dahil kapsamlı ganimetler, rünler ve rün kombinasyonları ve velev açık yerkürede dolaşmak için kişiselleştirilebilen binekler yoluyla oyuncuları sonsuz sayıda karakter oluşturma ve deneme bahtı bekliyor.
Diablo IV, seriyi karanlık dehlizlerin daha da derinliklerine sürükleyecek yepisyeni bir teknoloji kullanılarak geliştiriliyor. Bu teknoloji oyuncuların gördüğü, duyduğu ve hissettiği her şeyin kalbinde taraf alıyor ve çok daha kaliteli ve sürükleyici bir deneyim sağlıyor. Sistem, Diablo serisinde Druid'in hal değiştirmesi üzere mevzularda daha akıcı karakter animasyonları ya da içi ganimet dolu bir sonraki zindana çok daha akıcı halde geçilmesini sağlayan geniş tek bir yerküre oluşturulması üzere sayısız özelliğin kapısını aralıyor. Elhasıl Diablo IV, oyuncuları şiddetli ve ölümcül bir yerküreye davet ediyor.
Diablo IV şimdi geliştirme aşamasında. Oyun PC, PlayStation® 4 ve Xbox One platformlarına gelecek. Cüretine güvenenler daha ziyade habere
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
adresinden ulaşabilir.