Son Konu

Bilgisayar Oyunlarının Renkli Dünyası - Bölüm 4

makaleci

Yeni Üye
Katılım
14 Ocak 2020
Mesajlar
351,088
Tepkime
0
Puanları
36
Yaş
36
Credits
0
Geri Bildirim : 0 / 0 / 0
79822_640.jpg
Yerkürede olduğu kadar memleketimizde de tanınan olam League of Legends (lol) oyunun 2014 Türkiye Büyük Finali, on binlerce izleyici önünde Ülker Sports Arena’da gerçekleşti.

Bir basket sahasındasınız. İzlediğiniz bir maç. Ama bu uğraş gayrı sporlardan farklı. Gözleriniz alanda değil, dijital bir ekrandaki fantastik yerkürenin savaşında. Türkiye’de elektronik spor ismine düzenlenmiş en büyük tertip olarak geçen bu büyük turnuvanın biletleri kapış kapış satıldı. Elektronik sporu anlamak, League of Legends’ın yerküresini tanımak için Riot Games Türkiye ofisine gittim. Türkiye’deki oyun dalının emekleme aşamasında olduğunu belirten Riot Games Türkiye Ofisi Halkla Ilgiler Yöneticisi Erdinç İyikul, elektronik sporu anlattı.

Elektronik spor nedir?

Elektronik spor, dijital ortamda gayrı oyuncularla eş vakitli oynanan oyun olarak biliniyor. Türkiye’de gelişmekte olan bu spora 12-25 yaş arası oyuncuların ilgisi büyük. Yaş aralığıyla ilgili düşüncelerini  paylaşan İyikul, birçok oyuncunun kendinden küçük oyuncuları kabul etmediğini söyledi. Halbuki yaşı küçük olan oyuncuların refleksleri kuvvetli ve karar verme vadeleri kısa olduğu için eleştiren oyunculara nazaran daha yeterliler. 

Fatih ve Barbaros Oyunda

League of Legends’ın çekirdek bir hikayeden çıkıp, devir geçtikçe oyunculardan gelen tekliflerle dallanıp budaklanan bir hikaye yapısı var. Oyunun hikayesi yekunda 120 karaktere sahip. Türkiye’den Fatih ve Barbaros olarak iki kostüm var. Oyunda da sultan karakteri olarak nokta alıyorlar. Fantastik yerküreye bu kostümleri nasıl kattıklarını İyikul’dan dinliyorum. Oyuna kattığınız her karakteri belli bir hikayeye oturtmak gerekiyor. Mesala Darius karakterini konuşalım. Bu karakter çıkana kadar 15-20 kişilik çalışma kümeleriyle hazırlanıyor. Dizaynları yapılıyor. Beğenilmiyor. Tekrar yapılıyor. Uzun süren bir deneme-yanılma vadesinden sonra karakter oyuna giriyor. 


30.jpg

Kore’de e-sporcular, devletin superstarları


Dijital oyunların ana vatanı olarak bilinen Kore’de oyuncular, turnuva hengamında ulusal sporcularla eş kıymette görülüyor. Ulusal bir atletin sahip olduğu haklara sahip. Onlar Kore’nin superstarları.Tabiki onlar için bu kadar kıymetli bir spora verilen emek te vesair memleketlere nazaran farklı.
“Bu kadar uzun mühlet çalışılan bir meslek yok”

Riot Games Elektronik Spor Koordinatörü Bahadır Itimat, Kore’deki e-sporcuların çalışma disiplininden bahsediyor. Hayatlarını oyun oynamaya adayan gençler bu işi ciddiye alarak 14 saat boyunca çalışıyorlar. Onların mesleği oyun oynamak. Bu kadar uzun vade çalışılan bir meslek daha yok. Tahminen uzun yol uçuşlarında pilotlar çalışıyor. Onlar da otomatik pilotla yollarına devam ediyorlar. Halbuki oyunda otomatiğe bağlanan e-sporcu. Velev onların toplumsal yaşantısına kadar karışan, oyuncular arasındaki grup motivasyonunu ayarlayan oyuncu koçları var. Turnuvalarda ekipler on binlerce kişinin önünde oyun oynuyor. Oyun oynarken hem vücut hem de zihin rahatlığı gerekiyor. Vücut rahatlığı oyundaki reflekslerin tasarrufuyla ilgiliyken, zihin dinginliği ise oyunda süratli düşünüp hareket etme için kıymetli.

Koçlar, rakip ekiplerin stratejilerini anlayıp, kendi kadrosunu yönlendiriyor. Oyuncuları turnuvalardan evvel ekip halinde bir çalışmalarını sağlıyorlar. Her ne kadar ana dalga güç olarak Avrupalı ve Amerikalı gruplar görülse de, ne hengam bir Koreli ekiple karşı zıdda gelseler, maça 1-0 yenik başlıyorlar. Zira Kore’deki kadroların oyuncu koçlarıyla kurdukları bir nizam var. Koçluk sisteminin kıymetini kavrayan kadrolar da bu desteğe muhtaçlık duydu. 
 
Üst Alt