teknolojiuzmani
Yeni Üye
Oyun dünyasında son on yılın en büyük hayal kırıklığı olan Cyberpunk 2077, milyonlarca dolarlık reklam kampanyasıyla gözleri üzerine çevirmişti. Geliştirici CD Projekt Red, oyunun çıkışından önce her ay yapılan programlarla oyunda bolca içeriğin bulunduğunu ve muazzam bir oyunun çıkış yapacağını söylemişti.
Çıkış gününden bu yana geçen koca bir yılda Cyberpunk 2077 hala yarım, hatalı ve oldukça üzgün bir oyun olarak öne çıkıyor. Yapım hikayesi ve genel oynanışıyla birçok oyuncuyu memnun etse de söz verilen oyun olmaktan bir hayli uzak.
İşte Cyberpunk 2077'de olacağı belirtilen fakat kesinlikle yer almayan 15 mekanik...
1. Duvarlardan Koşabilme
Cyberpunk 2077'nin ilk gösterimlerinde karakterlerimiz duvarlardan koşabiliyor ve düşmanların üzerine atlayabiliyordu. Bu nefis oynanış mekaniğinin oyun çıkış yaptığında kaldırılmış olduğunu gördük. Neon binaların duvarlarından koşarak şehirde gezmek müthiş olabilirdi.
2. Dakikalarca Tanıtımı Yapılan Braindance Özelliği
Braindance özelliğiyle siberpunk bir dünyada teknolojinin dibine vuruyor ve beyin dalgalarıyla oynayan bu harika mekanikten yararlanabiliyorduk. Dakikalarca tanıtımı yapılan bu mekanik sadece birkaç görevde karşımıza çıkmıştı. Cyberpunk 2077 her yönüyle harcanan bir potansiyeli olduğunu kanıtladı.
3. Oyunu Kökünden Etkilemesi Beklenen Hayat Yolları
Cyberpunk 2077 aylarca bu üç farklı hayat yollarının reklamını yapmış fakat oyun çıktığında bu üç hayat tarzının sadece basit birer açılış görevinden ibaret olduğu ortaya çıkmıştı.
4. Mülkiyet Satın Alabilme
Yapılan tanıtımlarda oyuncuların Night City'de mülkiyetler satın alabileceği belirtilmişti. Fakat oyunda sadece tek bir dairemiz vardı ve onu değiştirmek dahi mümkün değildi.
5. Araç Modifikasyonu
Oyunda müthiş araçları satın aldıktan sonra dilediğimiz gibi modifiye edebileceğimi söylenmişti. Çıkış yaptığında oyunda göremediğimiz onlarca özelliklerden biri de bu oldu.
6. Kapsamlı Çete ve Bölge Sistemi
Night City Live programlarında Cyberpunk 2077'nin çıkışından önce oyunun birçok bölgesinde ayrı çeteler olduğu ve burada işlenen suçlarda çetelerin peşinize düşeceği belirtilmişti. Bazı bölgeler çetelere ait olsa da bu sistem belirtildiği kadar kapsamlı değil.
7. Aktif Drone Kullanımı
Aktif olarak kullanabileceğimiz araç gereçler arasında drone da yer alıyordu. Fakat bu da braindance ile aynı kaderi paylaştı ve sadece birkaç görevde karşımıza çıktı.
8. Etkileşime Açık Binalar ve Dikey Oynanış
Oyunun geliştiricileri Cyberpunk 2077'de dikey bir oynanış olacağını belirtmiş ve birçok binanın etkileşime açık olacağının altını çizmişti. Son üründe karşımıza etkileşime açık üç tane bina çıkmıştı.
9. Kozmetik Vücut Eklentileri
Siberpunk dünyaların en sağlam yönlerinden biri de karakterlerin vücutlarını diledikleri gibi değiştirmeleridir. Maalesef Cyberpunk 2077'de durum hiç de böyle değil. Sadece birkaç giyim mağazasından aldığınız ilginç kıyafetlerle yetinmeniz gerekecek.
Reklamlar ve tanıtım bültenlerinde anlatılanlar ise kesinlikle tam tersi yöndeydi.
10. Hack İşleminde Kullanılabilen Monowire
Tanıtım videolarında oyuncu monowire silahıyla düşmanları hem hackleyebiliyor hem de fiziksel hasar verebiliyordu 10 Aralık 2020'de çıkış yapan Cyberpunk 2077'de bu kablolar sadece düz hasar çıkarabiliyor.
11. Yaşam Döngüsüne Sahip NPC'ler
'Cyberpunk 2077 görüp görebileceğiniz etkileşim seviyesi en yüksek açık dünya olacak, her NPC'nin kendine ait bir yaşam döngüsü bulunacak' cümlesi ise elbette bir yalandı.
12. Aktif Polis Kovalamacası
Cyberpunk 2077'nin oyunculara 'şaka mı bu ya?' diye sordurtan en problemli yönlerinden biri de polisleri olmuştu. Oyuncu suç işlediğinde polisler aniden karşısına ışınlanıyor, arabayla kaçtığında da takip etmiyordu.
13. Detaylı Karakter Geliştirme Sistemi
Karakter geliştirme sisteminin gerçek bir RPG'de olduğu gibi detaylı olacağına dair söz verilmişti. Fakat ortaya çıkan sistem basit bir tasarım arayüzünden ibaretti.
14. Travma Timi
Cyberpunk dünyasının en önemli timlerinden biri olan travma timinin yaralanan NPC ve karakterlere yardımcı olacağı ve oyunda birçok kez karşımıza çıkacağı ifade edilmişti.
Çok övülen Travma Timi oyun çıktığında kısa bir ara sahnede yer aldı.
15. Gerçekçi ve Tutarlı RPG Elementleri
Sekiz yıllık bir geliştirme sürecinden sonra koca bir hayal kırıklığı olarak çıkış yapan Cyberpunk 2077'nin Instagram sayfasında RPG ibaresi yer alıyordu. Çıkışından çok kısa bir süre önce bu ibare kaldırıldı ve yerine 'aksiyon-macera hikayesi' eklendi. Kendileri de oyunun iyi bir RPG olmadığını düşünüyordu.
Çok yazık...