Son Konu

Black Ops 4'te Neden Hikaye Modu Bulunmadığı Belli Oldu

makaleci

Yeni Üye
Katılım
14 Ocak 2020
Mesajlar
351,088
Tepkime
0
Puanları
36
Yaş
36
Credits
0
Geri Bildirim : 0 / 0 / 0
content_58141.jpg

Treyarch'ın geçen yıl Eylül ayında piyasaya sunduğu Call of Duty: Black Ops 4'te hikaye modu yoktu, yanına Blackout isminde bir battle royale modu gördük. Velev bu modda oyunun çıkışında mevcut değildi, yaklaşık bir ay sonra oyunculara sunulmuştu.

Kotaku'nun makalesine nazaran aslında Black Ops 4 için klâsik bir hikaye modu değil, onun alanına 2'ye 2, çok oyuncu odaklı bir hikaye modu düşünülmüş başlarda. Bu modda farklı fraksiyonlardaki oyuncular yapay zeka denetiminde düşmanlar ve birbirlerine karşı uğraş edecek çeşitli vazifeler tamamlayacaklarmış.

Fakat oyunun bu modunu test edenler, gereğinden ziyade kendisini tekrar ettiğini raporlayınca stüdyo bu sefer de bu modu alışık olduğumuz tıpta bir hikaye moduna dönüştürme çalışmalarına başlamış. Velev geliştiricilerin tasavvuru de şöyletmiş: "biraz daha cilalarız, sağa sola patlamalar koyarız, sabit senaryo anları ekleriz, böylelikle oyuncular bundan klasik Call of Duty havası alırlar". Lakin bu fikirleri hayata geçirecek kadar vakti yokmuş Treyarch'ın.

Red Dead Redemption 2'nin çıkış tarihi 26 Ekim olarak belirlendiğinden, Activision da RDR2'nin gölgesinde kalmamak için olağanda Kasım ayında çıkması gereken oyunun çıkış tarihini 12 Ekim'e çekmiş. İşler bu noktada karışmış esasen.

Geliştiricilerden biri "İnsanlar başarısız olan öbür moda koyduğumuz her şeyi kullanan büsbütün yeni bir hikaye yaratmayı ve tekrar de hikayemizi anlatmayı başarmayı nasıl becerebiliriz ki? diyordu" diyor. "O noktada herkes şunu anladı: Bu çok saçmaydı. İmkansızdı."

> Sledgehammer'ın Kurucusundan Infinity Ward'a Call of Duty Eleştirisi

Hikaye modu iptal edilmiş lakin bu sefer de Black Ops 4'te alışılmış üç mod yanına iki mod oluyormuş. O aşamada devrete battle royale modu girmiş ancak gerek bu modun, gerek Black Ops 4'ün yetişmesi için Treyarch'ta çok önemli bir crunch devri (bir işin yetişmesi için çok uzun mühlet boyunca, çok uzun saatlerce çalışmak) başlamış. Ellerine kalan dokuz aylık müddette, birden fazla geliştirici haftada 64 saat çalışmış. Pazartes'den Perşembe'ye kadar günde 12 saat, Cuma ve Cumartesi günleriyse 8 saat.

Treyarch'ten ayrılan bir geliştirici şöyle diyor: "haftalar boyunca hafta sonu müsaadesi bile kullanamadım. Panik ataklar, bıkkınlıklar, çözülümler... Sınırlarınızın ihlal edildiğini hissediyorsunuz. Yaptığınız işe dair tüm tutkunuzu kaybediyor, bu işi neden yaptığınızı bile unutuyorsunuz. Tam bir kabustu."

İşte Black Ops 4'te hikaye modu olmamasının sebebi bu. Öne alınan çıkış tarihi, baştan yanlış planlanan ve başarısız olan farklı bir mod mülahazası, oradaki fikirleri kullanarak klâsik bir hikaye modu yapılabileceğini düşünmeleri derken her şey birbirine girmiş ve son 9 ayı durmadan çalışarak geçirmek zorunda kalmışlar.
 
Üst Alt