Delta Force ile birincil tanışmam bundan basmakalıp bir öncesine rastlar O zamanlarda ben ve arkadaşlarım (kim bunlar diye sorabilirsiniz, tabii ama okuldan kankalar) büyük bir arayış içindeydik Kendimizi memnuniyet edebilecek, adrenalinimizi en üstteki seviyeye çıkarabilecek hayatımızın oyununu henüz bulamamıştık Yine bir gün net kafeye gitmek için sözleşmiştik Ben de evde ara sıra oynadığım, fiilen beni single player olarak o kadar de sarmayan Delta Force 1i yanımda getirmiştim Bundaki tek amacım sekiz birey oynarken kimi vakit eziyet haline gelen Quake 2 (Quake 2 ızdırap haline nasıl gelir diyenler olacaktır, biz oynarken kazanç ) ye bir alternatif bulmaktı
Gerçi koskocoman beklentilerim yoktu oyun hakkında Fakat oynamaya başlar başlamaz bu oyunun esaslı bir oyun olduğunu anlamıştık Çünkü bizim gibi sürü halinde dolaşan halk müziği için fazla ideal bir oyundu Birincil açtığımız multiplayer oyun Capture the Flag (ileride anlatılacaktır) idi Mükemmel bir zevk almıştık Oyundaki gerçekçilik ve atmosfer bizi büyülemeye yetmişti Aradan epey bir zaman geçmişti Biz oyunu haftada asgari bir kez oynamaya başlamıştık Oyun resmi olarak bağımlılık yapmıştı Oyunu oynamaya başlamamızdan epey bir süre geçmesine karşın hiç sıkılmamıştık Aksine her geçen gün yeni taktikler öğrendikçe oyun daha zevkli hale geliyordu
Ama bir gün Delta Force 2nin çıkacağı haberini aldık İşte o an herkesin gözü parlamıştı Cümbür Cemaat sabırsızlıkla oyunun çıkışını beklemeye başladı Tabii oysa biz oyunun ikincisini beklerken Delta Force 1de de kendimizi geliştirmeyi ihmalkârlık etmiyorduk Bundan Böyle iyice bir takım olmuştuk Ve büyük gün geldi çattı Delta Force 2 çıkmıştı Biz beklentilerimize karşılık bulmuş muyduk? Oyunda ne gibi gelişmeler vardı? Ben antre kısmını çok mu uzatmıştım? Bu soruların cevapları yazının ilerleyen kısımlarındadır
Delta Force 1 ile benim aramda olan hissi bağlantıyı ifade ettikten sonra Delta Force 2 incelememi gönül rahatlığı ile yazıyorum Önce teknik teferruat ile başlatmak istiyorum Eğer simülasyon oyunları ile uzaktan yakından ilgilendiyseniz eminim Novalogic firmasını duymuşsunuzdur Bu işyeri şu belli başlı değin yaptığı oyunlarda kaliteden elbette imtiyaz vermemiştir ilk olarak Novalogicin Delta Force serilerinde kullandığı grafik motorundan (engine) bahsetmek istiyorum Delta Force serilerinde kullanıkardeşim grafik motoru Voxel Space diye adlandırılıyor Bu grafik motoru bundan birkaç sene evvel Commanche ve Armored Fist serilerinde kullanılmıştı
Bu motorun özelliği fazla uzak mesafeli terrainleri (arazi) Render edebilmesiydi Olayı şöyle ele alalım Atış Yeri kullanıkardeşim oyunlarda Delta Forcedaki kadar büyük, km2lercelik alanlar gerçekleştirmek imkansıza yakındır Poligon bazlı oyunlarda haritalar birkaç odayı geçmezken Delta Forceda reel boyutlu araziler kullanılmaktadır Novalogicin bu grafik motorunu oluşturması oyun tarihinde bir dönüm noktasıdır ve kendimce çok içten bir seçimdir (Simülasyon tarzı oyunlar için söylüyorum) Çünkü bir savaşı 200mX200m bir alanda yaparsanız bence ona