Defense of the Ancients (DotA), yalnızca bilgisayarda bulunması gereken Warcraft III:
Reign of Chaos ve expansion paketi olan, Warcraft III; The Frozen Throne oyunlarının online arena haritasına verilen addır Bu mod StarCraft oyununda yer alan “Aeon of Strife haritasından ilham alınarak yapılmıştır Oyundaki başlıca gaye; iki tarafın birbirinin “Ancient olarak adlandırılan belli başlı binalarını değil etmektir İki tarafın oyuncuları benzer kahraman(hero) listesinden oyun boyunca onları temsilcilik edecek olan kahramanlarını seçerler Benzer oyunda benzer kahramandan sadece bir tane olabilir Bazı istisnalar olmasına karşın genelde*her kahramanın dört tane kuvvetli yeteneği (skill) bulunur Bunlar faal (oyuncunun istediği vakit gerekli tuşlara basarak kullandığı) ve pasif (oyuncunun kontrolü altından olmayan zaman zaman kendiliğinden aktifleşen) yeteneklerdir Oyuncular yönettiği kahramanlarla düşmanlarını öldürür ve altın kazanırlar Bu altınlarla kahramanlarını güçlendirmek için fazla dağıtılmış ekipmanlar alırlar
Oynanış
Oyunda Sentinel ve Scourge olmak üzere iki rakip taraf vardır Sentinel sol alt köşede, Scource ise sağ üs köşede bulunur Bu muhalif tarafları birbirine üç başlıca yol bağlar Bu yollar üzerinde iki tarafında ikişer adet kulesi vardır ve belirtilmiş aralıklarla meydana çıkan bilgisayar kontrolünde olan creep ’ler savaşır Kahramanlar seviye sıçramak ve yeteneklerini
yükseltmek için creep ’lere ihtiyaç duyarlar Ayrıca düşman oyuncuların kahramanlarını öldürmek ve natural creep olarak adlandırılan kayıtlı spotlarda çıkan creep ’lerden de düzey puanı kazanmaları mümkündür En fazla altın ve seviye puanı düşman kahramanlar öldürüldüğünde kazanılır Altın kazanmanın en kolay yöntemi ise, üç başlıca yoldaki savaşan creep ’lere son vuruş yaparak öldürmektir Bu olduğunda altın sesi duyulur ve*ekranda kazanılan altın miktarı görülür Haritayı ortadan tam ikiye ayıran bir dere bulunur Bu çay üzerinde geliştirilen son versiyonlarda iki dakikada bir farklı alanlara yönlendirilmiş rune ’lar*çıkar
Rune ’lar iki katı zarar, hız, görünmezlik, can ve mana onarım olarak şimdilik dört adettir Bu runelar “Bottle adlı eşya ile kayıtlı bir süre için oyuncunun kontrolüne alınıp, istediği süre kullanılabilir Harita en iyi beşe beş(5vs5) oynamak üzere tasarlanmıştır fakat, istenirse daha eksik oyuncuyla da oynanabilir Teke tek(1vs1) oynanabilen son limittir Fazla değişik kahraman seçimi modları bulunur Bunlardan en zoru bütün oyunculara oyun başında rastgele bir kahraman verilmesidir Kahramanlar üç asıl kategoride toplanır; Agility(olağan saldırı ile başlıca oyun sonuna doğru yüksek zarar verenler), Strenght(tank olan kahramanlar) ve Intelligence(kahraman yeteneklerini kullanarak oyunda yüksek zarar verenler)
Günümüzde DotA
Günümüzde DotA ’nın yeni versionları IceFrog kadar yapılmaktadır*Buna ilave olarak IceFrog Ocak ’da Valve şirketi kadar işe alınarak, Dota 2 oyunun takım liderliğine getirildi Dota 2? nin iyice ücretsiz olması ve grafik, oyun mekanikleri, yeni kahramanlar gibi çoğu yeniliği barındırması çoğu oyuncunun DotA ’dan, Dota 2 ’ye geçmesine niçin oldu Oyun içi hakiki parayla satın alınabilen kahraman modifikasyonları ile oyun daha da heyecanlı ayla geldi ve tekdüzelikten çıktı*Dota 2 ’nin gitgide büyüyen oyuncu kitlesi tamamen, 2019 yılında gittikçe gelişen ödül havuzu sistemiyle düzenlediği dünya şampiyonası 2 milyon dolarla başladı Oyuncuların maçları izlemek, takımlara oy saptamak, özgün oyun içi eşyalara sahip almak için satın aldığı her bilet için ödül havuzuna 250$ ekleniyor Valve göre koyulan son sınır ise 32 milyon dolardır
Blizzard ise, “Blizzard AllStars adlı projesine 2019 yılında StarCraft II: Heart of the Swarm takımı tasarımcılarından bir ekibi görevlendirdi Bu proje ile ilgili şimdilik çok kısıtlı bir veri bulunmasına karşın Blizzard ’ın tüm oyunlarından karakterlerin dahil edileceği biliniyor(Diablo, Warcraft and StarCraft)