Auto Chess… Son günlerde oyun yerküresi ile uzaktan yakından ilgisi olan herkesin duyduğu bir terim. Hayatına bir Dota 2 modu olarak başlayan bu söz öbeği, şimdilerde oyun yerküresini kasıp kavuran bir trend haline dönüşmüş durumda.
Artık burada durup sizinle Auto Chess’in neden bağımlılık yarattığı konusunda tartışmalara girebiliriz. Ancak bugünkü hususumuz, Valve’ın altın yumurtlamaya hazır tavuğu Dota Underlords.
Bildiğiniz üzere Valve, Dota Auto Chess’i üreten Çinli Drodo ekibi ile işbirliği yapacağını ve kendi Auto Chess oyununu üreteceğini açıklamıştı. Bu açıklamanın üzerinden geçen haftaların akabinde Valve, kendi logosuna sahip birinci Auto Chess oyunu Dota Underlords’u açık beta sürecine aldı.
Dota kahramanları ve Auto Chess tipi bir arada, pekala ancak bu oyunun yepyeni moddan farkı ne?
Hanginiz Dota Underlords, hanginiz Dota Auto Chess?
Ufak tefek ayrıntılar haricinde Dota Underlords ile Dota Auto Chess’i birbirinden ayırmak güç. En azından temel mekanikler, Dota Auto Chess oyuncularının Underlords’a geçiş yaparken kasvet yaşamamasına imkan sağlıyor.
Temel değişikliklerden birincisi tabi ki oyunun arayüzü ve grafikleri. Daha derli toplu bir arayüze sahip olan Dota Underlords, karakter bakımından –şimdilik- Dota Auto Chess’in gerisinde kalıyor. Bununla birlikte temel karakter ırk ve özelliklerinin bir kısmının değiştiğini de belirtmek gerek.
Bence oyunun birinci eksisi de tam olarak burada önümüze çıkıyor. Valve’ın Dota Underlords ile kendi mekaniklerini yaratmak istemesi hayli anlaşılabilir ama yılların Axe’ını (eski Dota karakteri) “Brawny” ismindeki ırka yerleştirmek, bence Warcraft kainatına bir nebze ayıp olmuş. Birebir biçimde elf ırkı alanını “Elusive” ismi verilen yeni bir ırka bırakmış. Bahsettiğim üzere, değişim ve yenilik bu kadar yeni bir oyun çeşidi için kulağa şirin geliyor olsa da yenilenme ismine lore’dan kopulması biraz tadımı kaçırdı.
Bununla birlikte -yukarıda da bahsettiğim gibi- oyun içerisindeki alışılagelmiş sınıf ve ırk özellikleri de değişmiş. Yani Dota Auto Chess’ten alıştığınız kompozisyonları yaparken yeni özellikleri şöyle bir gözden geçirseniz hiç de kötü olmaz.
Yeni bağımlılığımız güzel olsun
Tabi bu detaylar oyuna alışamayacağınız mealine gelmiyor. Dota Underlords, en nihayetinde bir Auto Chess oyunu ve çeşidin bağımlılık yaratıcı tüm özelliklerine sahip. Oyun içi iktisat, karakter güçlendirmeleri ve RNG mekanikleri mütemadi oyunun heyecanını diri tutuyor. Münhasıran arkadaşlarınız ile birlikte oynuyorsanız partinin iki katına çıktığını da belirteyim.
Oyunun cümbüşünü artıran elementlerden biri de yenilenen eşya sistemi olmuş. Dota Underlords’da her 5 raundun akabinde önümüze çıkan NC’ler, artık rastgele bir eşya düşürmüyor. Bunun bölgesine oyun, seçebileceğiniz 3 farklı –bazen 4- eşya seçeneği sunuyor.
Bu eşyalar da kendi aralarında sınıflara sahip. Örneğin Tier 1’deki bir eşya 30 zırh kazanmanızı sağlarken, 45 raunddan galip ayrıldığınızda Tier 5’teki çok daha güçlü eşyaları seçme talihine kavuşuyorsunuz. Yeni eşya seçenekleri arasında artık pasif özellikler de mevcut. Bunun oyunun en kemik mekaniklerinden biri olduğunu belirtebilirim çünkü aldığınız pasifler, kompozisyonunuzu oluşturmak ismine büyük ehemmiyet taşıyor.
Artık NC Raund'larını Kaybettiğinizde Canınız Gitmiyor
Gelelim herkesin bahsettiği ve kimsenin sevmediği şu arayüz problemine. Aslında ben de birinci başta oyunun “mobil oyun” üzere görünen arayüzünden rahatsız oldum. Kullanışı kolay olsa da Valve’ın daha detaylı bir çalışma yapmasını beklerdim. Buna karşın Dota Underlords’un tıpkı arayüz ve grafiklere sahip bir mobil oyunu olduğunu ve çapraz platform desteğinin sunulduğunu öğrenmem ile birlikte fikrim değişti. Ta ki mobil oyunu indirene kadar…
Burada küçük bir parantez açarak mobil oyuna da değinmek istiyorum, çünkü Valve’ın Dota Underlords’u “aslen” bir mobil oyun olarak ürettiğini belirtmek gerek.
Mobil kısmının daha gelişmesi gerekiyor
Bahsi geçen mobil oyunun da hala beta sürecinde olduğunu ekleyeyim fakat kendisinden, Drodo logolu Auto Chess oyunundan aldığım keyfi alamadım. En düşük grafiklerde bile kasmasının ve telefonunuzu inanılmaz noktada ısıtmasının oynanış tecrübesini düşürmesinde hakkı büyük. Ben oyunu Huawei P Smart 2019 üzerinden oynadım ama iPhone X kullanan arkadaşlarımdan da emsal yakarışlar duydum. Yani Valve’ın mobil oyun üzerinde biraz daha çalışması gerek.
Neyse, gelin biz Steam üzerindeki Dota Underlords’u incelemeye devam edelim. Şimdiye kadar karamsar görünüyor olsam da oyunun başından kalkamadığımı da itiraf etmem gerek. Hele ki oyuna rekabetçi modu eklendiğinde bu bağlılığımın artacağına olan inancım da tam. Şimdilik Dota Underlords’da bir “rekabetçi” oyun modu bulunmuyor. Öte yandan oyunun kendine has bir sıralama sistemi mevcut. Şimdilik oynadığınız oyunlara nazaran tecrübe puanı toplayarak ilerlediğiniz bu sistem daha sonra değişikliğe uğrayacak.
Son olarak oyunun Türkçe lisan desteğine de sahip olduğunu da hatırlatayım. Yeniden de ben İngilizce oynamayı tercih ettim çünkü Türkçe çeviriyi pek başarılı bulduğumu söyleyemeyeceğim.
Ahu, Kışın Efendisi... Türkçe çevirinin biraz düzelmesi gerek.
Dota Underlords’un hala açık beta sürecinde olduğunu unutmamak gerek. Birkaç dişlisinin cilalanması halinde oyunun verdiği cümbüşün artacağına inancım tam. Lakin şimdilik, Underlords’un hala aşması gereken sıkıntılar bulunuyor.
Auto Chess çılgınlığı ise League of Legends’ın kendi versiyonu olan Teamfight Tactics’in çıkışı ile ayyuka çıkacak. Günlerdir LoL’ün PBE sunucularında test edilen oyun bugün itibariyle devletimize de giriş yapacak. Bakalım ikili arasında ne üzere farklar olacak?