bilgiliadam
Yeni Üye
Ramazanda Eşiyle dudaktan opuşmek orucu bozar mı
Ramazan ayında en cok merak edilen soruların başında eşlerin dudaktan opuşmesinin orucu bozup bozmayacağı olmuştur Bizde bu sorunun cevabını en guvenilir isimden yani Peygamber Efendimiz'den oğrenelim
Ebu Hureyre'nin anlattığına gore, bir adam, geldi, Peygamberimize, oruclunun hanımına cinsel ilişki dışında yaklaşmasını sordu Peygamberimiz ona musaade etti Ardından bir başkası geldi, o da aynı şeyi sordu Fakat ona izin vermedi
Peygamberimizin musaade ettiği kişi yaşlı birisiydi, izin vermediği de genc bir insandı (Ebu Davud, Savm:35) Boyle bir halde yaşlı bir insan nefsine hakim olabilirken, genc birisinin nefsine soz gecirmesi oldukca zordur, daha ileri giderek orucunu sakatlayabilir Bunun icin Peygamberimiz genclere izin vermemiştir Aynı konuda Hz Aişe annemiz de diyor ki: “Resulullah (asm) oruclu olduğu halde hanımlarından birini operdi Hz Aişe bunu soyleyince gulerdi (Ebu Davud, Savm:33) Yine konuyla alakalı benzer bir olayı Hz Cabir anlatıyor: Hz Omer bir gun telaşla geldi: “Ey Allah'ın Resulu! dedi, “Bugun ben buyuk bir hata işledim, oruclu iken hanımımı optum!
Peygamberimiz de şoyle cevapladı: “Sen oruclu iken mazmaza yapmaz mısın (abdest alırken ağzına su vermez misin? Bu orucunu bozar mı?) Hz Omer, “Bunda bir sakınca yoktur dedim, Peygamberimiz buyurdular ki: “Oyleyse niye (opmekle telaşa ediyorsun?) (Ebu Davud, Savm:33) Hadislerden anlaşılan manaya gore, bir kişi hanımını veya bir kadın kocasını oruclu iken opecek olsa, erkekten meni, kadından da bir yaşlık belirse, orucları bozulmuş olur Bundan dolayı da Ramazan'dan sonra oruclarını kaza etmeleri gerekir
Kadın bu opme sonunda bir yaşlık değil de, bir lezzet duyacak olsa orucu bozulmaz Okşamak, el tutuşmak, boyuna sarılmak da opme gibi değerlendiriliyor
Ramazan ayında en cok merak edilen soruların başında eşlerin dudaktan opuşmesinin orucu bozup bozmayacağı olmuştur Bizde bu sorunun cevabını en guvenilir isimden yani Peygamber Efendimiz'den oğrenelim
Ebu Hureyre'nin anlattığına gore, bir adam, geldi, Peygamberimize, oruclunun hanımına cinsel ilişki dışında yaklaşmasını sordu Peygamberimiz ona musaade etti Ardından bir başkası geldi, o da aynı şeyi sordu Fakat ona izin vermedi
Peygamberimizin musaade ettiği kişi yaşlı birisiydi, izin vermediği de genc bir insandı (Ebu Davud, Savm:35) Boyle bir halde yaşlı bir insan nefsine hakim olabilirken, genc birisinin nefsine soz gecirmesi oldukca zordur, daha ileri giderek orucunu sakatlayabilir Bunun icin Peygamberimiz genclere izin vermemiştir Aynı konuda Hz Aişe annemiz de diyor ki: “Resulullah (asm) oruclu olduğu halde hanımlarından birini operdi Hz Aişe bunu soyleyince gulerdi (Ebu Davud, Savm:33) Yine konuyla alakalı benzer bir olayı Hz Cabir anlatıyor: Hz Omer bir gun telaşla geldi: “Ey Allah'ın Resulu! dedi, “Bugun ben buyuk bir hata işledim, oruclu iken hanımımı optum!
Peygamberimiz de şoyle cevapladı: “Sen oruclu iken mazmaza yapmaz mısın (abdest alırken ağzına su vermez misin? Bu orucunu bozar mı?) Hz Omer, “Bunda bir sakınca yoktur dedim, Peygamberimiz buyurdular ki: “Oyleyse niye (opmekle telaşa ediyorsun?) (Ebu Davud, Savm:33) Hadislerden anlaşılan manaya gore, bir kişi hanımını veya bir kadın kocasını oruclu iken opecek olsa, erkekten meni, kadından da bir yaşlık belirse, orucları bozulmuş olur Bundan dolayı da Ramazan'dan sonra oruclarını kaza etmeleri gerekir
Kadın bu opme sonunda bir yaşlık değil de, bir lezzet duyacak olsa orucu bozulmaz Okşamak, el tutuşmak, boyuna sarılmak da opme gibi değerlendiriliyor