AMD’nin yeni FidelityFX Muhteşem Resolution (FSR) 2.0 teknolojisi süratli bir çıkış yaptı. Şimdi oyunlara gereğince yayılmış değil, lakin yakın vakitte açık kaynak kodları yayınlandı ve Unreal Engine eklentileri hazır hale geldi. Öte yandan yapılan test testlere bakılırsa FSR 2.0 selefine nazaran çok daha başarılı.
GPUOpen takımı ve Xbox’tan Jason Ronald tarafından yapılan paylaşımlar, FSR 2.0’ın yakında Xbox oyun konsollarına hakikat uzanacağını gösteriyor. Xbox geliştirme takımları şu anda ölçekleme teknolojisini etkin olarak oyunlarda test ediyor. Ayrıyeten sadece Xbox Series X ve Series S değil, evvelki jenerasyon Xbox One tıpkı halde FSR 2.0 dayanağına kavuşacak.
AMD’nin manzara yükseltme teknolojisi Steam Deck’in yanı sıra PC ekosistemi dışında birinci sefer kullanılacak. FSR’nin Xbox oyunlarında ne kadar öne çıkacağını vakit gösterecek. 2.0 sürümü Microsoft konsollarda daha değerli olacak çünkü büyük bir potansiyele sahip.
Xbox Series X ve S bildiğiniz üzere AMD’nin RX 6000 serisi GPU’ları ile birebir RDNA 2 mimarisine sahip. Bu nedenle özel Xbox SoC’lerin FSR 2.0’dan büyük ölçüde faydalanmasını bekliyoruz.