bilgiliadam
Yeni Üye
Nostaljik şarkılar
Eskiden yeniye şarkılar
Turk muziği, Turkler'in Orta Asya'dan beri geliştirdikleri, bugunku ozellikleri Selcuklu ve Osmanlı doneminde belirginleşen muzik Musiki, Osmanlı doneminde halk ve ust kultur cevrelerinde birbiriyle ilişkili, fakat karakterleri farklı iki ana dal olarak gelişmiştir Osmanlı'nın son donemindeki modernleşme hareketleriyle Batı etkisi gorulmeye başlanmış, bu etki Cumhuriyet doneminde daha da artmıştır
Turklerin İslamiyet'i kabullerinden cok once dini torenleri yoneten şaman, kam ya da baksı, elinde belirli sesler cıkaran demir parcalarının bağlı bulunduğu bir değnekle topluluğu etkiliyordu Bu torenlerde davulun da onemli bir yeri vardır
Cin'in kutupane, Hun Turkleri'nde, Uygur Turklerinde, Selcuklular'da ve Osmanlılar'da muziğe buyuk yer ve onem veriliyordu Ozanları ve kopuzcuları olmayan hicbir Selcuklu ordusu yoktur
Eski Turk Hakanlarının saraylarında ve ordugahlarında musiki takımları 9 kok denilen eserleri her gun calardı
Osmanlılar yalnız musiki sanatına değil musiki ilmine de buyuk onem verdiler Turk muziğinin Arap, Acem, eski Yunan ve Bizans asıllı olduğunu ileri surenler vardır Ancak Klasik Turk Muziği genel nitelikleri bakımından Turk asıllıdır Osmanlı uygarlığı her alanda buyuk bir sentez geliştirdiği gibi, Turk muziği potasında yerel pek cok renk bu muziğin parcası haline gelmiş ve bunun karşılığında da Osmanlı musikisi devletin kapsadığı topraklar ve otesine buyuk etkilerde bulunmuştur
Turk Halk Muziği ornekleri genelde sozlu olmakla beraber, sozsuz dans muziklerini de icerir
Halk turkulerinin olculu olanına kırık hava, olcusuz olanına uzun hava denir Uzun havalar Anadolu'nun değişik bolgelerinde bozlak, turkmani, maya, hoyrat, an, ağıt gibi adlarla anılır Bunlar genellikle Karacaoğlan, Emrah, Ruhsati, Summani ve daha bircok tanınmış halk ozanının deyişleri uzerine yakılmıştır
Kırık havalar ise koşma, yiğitleme, guzelleme, taşlama, ninni ve daha başka adlar altında kumelenir Bunlar da genellikle gurbet, ayrılık, sıla hasreti, olum, askere gidiş, yiğitlik, duğun, cocuk sevgisi, kız kacırma gibi koye has toplumsal bir olayı konu alır, sadelik, ictenlik, duygululuk gibi ozellikler gosterir yerel renkler taşır
Eskiden yeniye şarkılar
Turk muziği, Turkler'in Orta Asya'dan beri geliştirdikleri, bugunku ozellikleri Selcuklu ve Osmanlı doneminde belirginleşen muzik Musiki, Osmanlı doneminde halk ve ust kultur cevrelerinde birbiriyle ilişkili, fakat karakterleri farklı iki ana dal olarak gelişmiştir Osmanlı'nın son donemindeki modernleşme hareketleriyle Batı etkisi gorulmeye başlanmış, bu etki Cumhuriyet doneminde daha da artmıştır
Turklerin İslamiyet'i kabullerinden cok once dini torenleri yoneten şaman, kam ya da baksı, elinde belirli sesler cıkaran demir parcalarının bağlı bulunduğu bir değnekle topluluğu etkiliyordu Bu torenlerde davulun da onemli bir yeri vardır
Cin'in kutupane, Hun Turkleri'nde, Uygur Turklerinde, Selcuklular'da ve Osmanlılar'da muziğe buyuk yer ve onem veriliyordu Ozanları ve kopuzcuları olmayan hicbir Selcuklu ordusu yoktur
Eski Turk Hakanlarının saraylarında ve ordugahlarında musiki takımları 9 kok denilen eserleri her gun calardı
Osmanlılar yalnız musiki sanatına değil musiki ilmine de buyuk onem verdiler Turk muziğinin Arap, Acem, eski Yunan ve Bizans asıllı olduğunu ileri surenler vardır Ancak Klasik Turk Muziği genel nitelikleri bakımından Turk asıllıdır Osmanlı uygarlığı her alanda buyuk bir sentez geliştirdiği gibi, Turk muziği potasında yerel pek cok renk bu muziğin parcası haline gelmiş ve bunun karşılığında da Osmanlı musikisi devletin kapsadığı topraklar ve otesine buyuk etkilerde bulunmuştur
Turk Halk Muziği ornekleri genelde sozlu olmakla beraber, sozsuz dans muziklerini de icerir
Halk turkulerinin olculu olanına kırık hava, olcusuz olanına uzun hava denir Uzun havalar Anadolu'nun değişik bolgelerinde bozlak, turkmani, maya, hoyrat, an, ağıt gibi adlarla anılır Bunlar genellikle Karacaoğlan, Emrah, Ruhsati, Summani ve daha bircok tanınmış halk ozanının deyişleri uzerine yakılmıştır
Kırık havalar ise koşma, yiğitleme, guzelleme, taşlama, ninni ve daha başka adlar altında kumelenir Bunlar da genellikle gurbet, ayrılık, sıla hasreti, olum, askere gidiş, yiğitlik, duğun, cocuk sevgisi, kız kacırma gibi koye has toplumsal bir olayı konu alır, sadelik, ictenlik, duygululuk gibi ozellikler gosterir yerel renkler taşır