Son Konu

Grand Theft Auto: The Trilogy İncelemesi

teknolojiuzmani

Yeni Üye
Katılım
9 Ocak 2022
Mesajlar
152,799
Tepkime
0
Puanları
36
Yaş
35
Credits
0
Geri Bildirim : 0 / 0 / 0
6df1f432de5b7eb047dd-scaled.jpg

GTA serisinin artık retroda kalan lakin bilhassa benim kuşağımın çok beğendiği oyunları bulunuyor. GTA 3, GTA: Vice City ve GTA: San Andreas. Bu üçlüden bilhassa San Andreas periyodunun en düzgün oyunlarından biri. Yenilenen GTA Trilogy: Defitive Edition ise epeyce karışık hisleri beraberinde getiriyor. Yenilenmiş grafikler bazen size kusursuz bir imaj sunarken, birden fazla defa kusurlarla dolu bir oyunla karşılaşıyorsunuz.

Grand Theft Auto: The Trilogy Sahiden Makus mü?


Orjinal sürümleri ele aldığımızda bu üç oyun ortasında en çok San Andreas ile vakit geçirdim. Yeniden de oyunların PS2 sürümlerinin nasıl olduğunu çok âlâ hatırlıyorum. Grand Theft Auto III benim için kaos demekti. Öykü, misyonlar pek umrumda olmadan Claude’u kentte hedefsizce dolaştırıp, oyunun sonlarını görmeye çalışırdım. Vice City, bu orjinal formül üzerinde çok hoş bir genişlemeydi lakin yeniden de oyunu bitirecek bir sabra sahip değildim. Helikopter misyonunda artık oyunu ilerletmekten vazgeçmiştim. Lakin kelam konusu San Andreas olduğunda benim de nostalji damarım kabarmaya başlar. Bu üç oyun ortasında oyun sonu ekranını tek gördüğüm imal, en sevdiğim GTA oyunuydu.

c8a84b0a5078d4cc27fe_1-640x360.jpg


Elbette az evvel söylediğim üzere bu klasiklerin bir PS2’de nasıl göründüğünü net hatırlıyorum. Hatta PC üzerinde de nasıl göründüklerini hatırlıyorum. GTA 3 ve Vice City periyodunda açık dünya grafikleriyle ön plana çıkan yapımlardı. San Andreas biraz geride kalıyordu lakin bu açığı dopdolu oyun dünyasıyla kapatıyordu. Şunu unutmamak lazım: o periyot biz bu üretimleri düşük çözünürlükte oynuyorduk ve bu düşük çözünürlük aslında pek çok grafiksel düşünceyi da gizliyordu. Definitive Edition iş tam bu noktada ezaya düşüyor. Oyunu baştan sona ele almak yerine, yepyeni karakter tasarımı ve oyun dünyası çok daha yüksek bir çözünürlük ile bizlere sunuldu ve bu durum o vakitler gizlenen her şeyi ortaya çıkardı.

bb2c527f9264604f9c96-640x360.jpg


Çözünürlük En Büyük Dert Olabilir


Çözünürlük düşük düzeyde olduğu ve karakterler ayrıntısız olduğu için onları yapay zekaya emanet ederek yükseltmeye çalışmak doğal olmayan sonuçları da beraberinde getiriyor. Çok daha âlâ görünmesi gayesiyle yola çıkılan karakter ayrıntıları, bazen eskisinden bile makus sonuçlarla karşımıza çıkıyor. Hatta oyunu birinci oynadığımda yaptığım birinci şeylerden biri sokakta dolaşan NPC’leri gözlemlemekti. Hepsi çok tuhaf görünüyordu.

Remake ve Remastered ortasındaki farkı çok uygun bilen bir oyuncu olduğumu düşünüyorum. Bu oyunların en baştan yine yapılması muazzam bir emek istiyor, bunu da anlıyorum. Lakin elimizdeki sonuç yeni ışık efektleri ve daha yüksek çözünürlük olunca beşerler pek de memnun olmuş üzere görünmüyor. Bilhassa fiyat siyaseti nedeniyle oyuncuların neden bu türlü düşündüğünü de anlayabiliyorum. Zira ben de pek farklı hissetmiyorum.

afa2de9642866521f4d2-640x360.jpg


Çokgenden oluşan karakterler ve onların tuhaf yüz animasyonları günümüzün standartlarının çok gerisinde. Mesela o devir karakter giysilerinin ve bilhassa aksesuarların bir yükü yoktu. Siz gidip CJ’ye bir saat aldığınızda o aslında koluna çizilirdi. Artık daha yüksek çözünürlük ile adeta dövme yapmış üzere görünüyor. Oyun dünyası kötü görünmüyor lakin karakter modellemeleri farklı oyun çağından olduklarını muhakkak ediyorlar.

Tekrar de, tüm görsel tuhaflıklarına ve biraz titrek teknik uygulamalarına karşın, bu oyunlar pek çok kişinin ortaya koyduğu üzere tam bir felaket değil. Buglar problem yaratsa da çoğunlukla, karşılaştığım şeylerin birçok görsel tuhaflıklardı ve bir noktadan sonra alıştığımı fark ettim. Tekrar de ben oyunun inceleme sürümünü oynadım ve bu oyuna oldukça yüksek fiyat ödeyen insanların neden şikayet ettiğini de çok düzgün anlıyorum.

a7567fac70f5a7a49adc-640x360.jpg


Bu oyunların piyasaya çıktıklarında çok eğlenceli yapımlardı ve artık eğlenceliler. Vice City ve San Andres bilhassa diyalog yazımı ve öykü anlatımı tarafında bugün bile yeterli işler. Hatta günümüz oyunlarından çok daha ayrıntılı yazılan diyaloglara sahip olduklarını söyleyebilirim. Lakin bu da mesela Definitive Edition ile gelen bir şey değil. Bu oyunlar esasen düzgündü.

Nihayetinde, ne satın aldığınızı bilerek GTA: The Definitive Edition’ı oynamanız sizin için en doğrusu olacaktır. Oyun dünyası çok daha uygun görünüyor, fakat karakterler için ne kadar eleştirsek az. Animasyonlar hala taş bölümünden kalma, ancak denetimler genel olarak elden geçirilmiş. Her şeyin her vakit eksiksiz olmasına muhtaçlık duyuyorsanız, o vakit tahminen de Rockstar’ın kimi şeyleri düzeltmesini beklemeniz lazım.
 
Üst Alt