Son Konu

Halo Infinite İnceleme: Orijinal Halo Ruhu Geri Dönüyor!

morfeus

Yeni Üye
Katılım
12 Kas 2021
Mesajlar
378,918
Tepkime
0
Puanları
36
Yaş
45
Konum
Rusya
Credits
0
Geri Bildirim : 0 / 0 / 0
halo-infinite-inceleme-orijinal-halo-ruhu-geri-donuyor.jpg

Halo'nun Xbox oyun kütüphanesindeki yeri sahiden öteki. Birinci Xbox konsolunun lansman oyunu olmasının yanı sıra konsolda da FPS oynanabileceğini ve çok da eğlenilebileceğini kanıtlamış bir oyun! Üzerine diziler, çizgi romanlar yapılmış bir üretim. Bu oyunu sevmeyen bir Xbox sever olduğunu da pek düşünmüyoruz. Kendi ismimize konuşmak gerekirse ne yazık ki Halo evreniyle lakin bir RTS oyunu olan Halo Wars ile tanışma fırsatı bulabilmiştik. Evvelki Halo oyunlarını ise daha sonradan Halo: The Master Chief Collection paketi ile oynadık. Eksiksiz bir formda elden geçirilmiş remastered hallerini oynarken ortada yepyeni imajlarına geri dönüp baktığımız da oldu. Sahiden vaktinin ötesinde bir oyun ve neden çok sevildiğini de anlayabiliyoruz.



Halo'lu Halo yapan Bungie Inc.'in birinci üç oyunun akabinde Microsoft'tan ayrılması ile 343 Industries, tek başına 4. oyunda biraz bocalamış ve seriyi sevenleri biraz üzmüştü. Sonrasında beşinci oyun olan Guardians'ın ise Halo ruhuna daha fazla yaklaşabildikleri bir imal olduğunu düşünüyoruz. Birinci oyunun ve hasebiyle Xbox'ın 20. yılına denk gelen serinin en yenisi Halo Infinite için ise üzerlerindeki büyük baskıya ve yıl içinde grafik kalitesi ile ilgili acımasız yorumlara maruz kalmalarına karşın 343 Industries, eksiksiz bir iş çıkartarak evvel çok oyunculu modları akabinde da öykü modunu 2021'in son büyük oyunu olarak bizlere ulaştırmayı başardı. Pekala Halo Infinite, bu sefer hayranlarını memnun etmeye yetecek bir oyun olmuş mu gelin buna da birlikte bakalım.

Özlediğimiz Halo ruhu yeniliklerle geri dönmüş


Halo Infinite, aslında beklenmedik pandemi şartlarından etkilenmeseydi yeni kuşak konsol için yeniden bir lansman oyunu olacaktı. Lakin şu an oyuna bakınca yeterli ki de aceleye gelmemiş demekten kendimizi alamıyoruz. Yani Halo Infinite, gerçek bir Halo oyunu üzere hissettiriyor. Çağdaş eklentiler dikkat çekiyor, lakin öze dönüş katiyen hissediliyor. Serinin fanatiklerine, en uygun oyun olarak nitelendirilen Halo 3'ü unutturacak kadar güzel olmuş. Aksiyon çok fazla ve silahlı çatışmalar yalnızca bir Halo oyununda olabileceği kadar ağır ve sürprizlerle dolu. Düşmanlar eğilip siper alıyorlar, etrafınızı sarıyor, bir yerde uzun müddet kalırsanız el bombası ile sizi dışarı çıkarmaya çalışmaktan çekinmiyorlar. Vuruş hissiyatı epey tatmin edici. Alanı temizledikten sonra ilerlemeden evvel kesinlikle silah ve mühimmat için loot yapmayı unutmamanızı da tavsiye ederiz. Zira buna katiyetle gereksiniminiz oluyor. Çatışma dinamikleri, bu oyunun orjinal Xbox lansman çıkışındaki en sevilen mekaniklerinden biriydi ve 343 Industries bu sefer duyguyu eksiksiz bir halde tekrarlamayı başarmış.

Güzel geldin Far Cry, pardon açık dünya!

Elbette günümüz oyun standartlarına daha uygun hale getirecek halde eklentiler de yapılmış. Halo Infinite'in bize sunduğu birinci büyük yenilik açık dünyada geçen bir senaryo oluyor. Her ne kadar Master Chief'imizin kurtuluşunu da anlatan kıssanın başlangıcı, evvelki oyunlarda olduğu üzere çeşitli düşmanlarla savaştığımız ve daha çizgisel ilerleyen bir dizi koridor ve kapalı alanda geçse de Zeta Halo yakınlarındaki gezegene inmemizle birlikte bir anda bizi uzayda geçen bir Far Cry karşılıyor. Abartmıyoruz, eminiz oynarken bizimle tıpkı pay kapılacaksınız. Anlaşılan 343 Industries, Ubisoft'tan bir oldukça etkilenmiş ;) Ele geçirdiğinizde, haritadaki yakın ilgi cazip yerlerin açıldığı "Ubisoft kuleleri" üzere Halo Infinite haritası üzerinde de işgal edebileceğiniz kimi askeri üsler bulunuyor. Bu FOB'ları ele geçirdiğinizde misal halde süratli transfer noktası ya da çeşitli araçlar dahil ekipman ve askeri dayanak alabileceğiniz bir askeri üs olarak kullanılabiliyor.

Ülkü açık dünya bizce bu türlü olmalı

Evet tahminen bu oyunda etrafta konuşabileceğiniz ve size yan vazifeler verecek NPC'ler yok. Aktiviteler biraz da farklı gerçekleşiyor. Örneğin, bir küme kaçırılan askerin kurtarılması ya da bir düşman askeri üssünün ele geçirilmesi ya da seçkin bir düşmana suikast teşebbüsünde bulunulması üzere. Açık dünya oyunlarının standartlarına nazaran aslında Halo'nın dünyası o kadar büyük sayılmaz. Lakin RPG değil, bir aksiyon oyunu olduğunu düşündüğünüzde bizce hayli kâfi. Harita birçok öbür açık dünya oyunda olduğu üzere oyunu gereksiz yere uzatmak için anlamsız yan vazifelerle doldurulmamış. Burada yer alan yan aktifliklerin hepsi öyküyü ve oyuncuyu bir formda ilerletmek için çalışıyor. Elbette isterseniz haritada yalnızca bir ana vazifeden başkasına giderek oyunu bitirmek de mümkün. Lakin yapılan yan vazifelerin hepsi size daha fazla aracın kilidini açmanıza imkan tanıyacak yeni silah çeşitleri yahut puanlar formunda bonuslar olarak geri dönüyor.

Havalı kanca oyuna büyük cümbüş katıyor

Başta Spartan Cores'lara ek olarak, bulunacak birkaç koleksiyon kesimi da var. Bunlar, Master Chief'in yeteneklerini yükseltmek için kullanılabiliyor. Kıssada ilerledikçe Grappleshot, Thruster, Drop Wall ve Threat Sensor dahil olmak üzere yeni özelliklere erişim kazanabiliyoruz. Bunlar içinden en dikkat çekeni elbette bir öbür yenilik olan kancamız (Grappleshot). Bunun, harita üzerinde dolaşmayı olağanda olduğundan çok daha eğlenceli hale getirdiğini söyleyebiliriz. Yalnızca havalı görünen yakın dövüş hücumları için düşmanlara bağlanmakla yahut uzaktan silahları kapmakla kalmıyor, kendimizi oyun alanındaki çabucak hemen her yüzeye çekmek için de kullanabiliyoruz. Kalkan, (Drop Wall) siper bulmakta zorlandığımız durumlarda bizi korurken bir yere tutturduğunuzda belirli bir yarıçap içindeki görünmez düşmanlar da dahil olmak üzere duvarların ardındakileri de görmenize imkan tanıyan tarayıcı (Threat Sensor) özelliği de çok yararlı oluyor. Hatta bu özelliği kullanmadan boss'lardan birini geçmeniz de pek mümkün değil. Bunu da küçük bir tüyo olarak buraya bırakalım.

Boss'ları bu kadar güç yapmak zorunda mıydınız?

Ani olarak bir istikamete kaçmamızı sağlayan Thruster özelliğini ise pek kullanmamız gerekmedi. Bu yüzden kıymetli spartan çekirdeklerini öncelikli olarak kanca ve kalkan için kullanmanızı öneririz. Bu ortada tüm bu yenilikler oyuna o denli hoş yedirilmiş ki güya en baştan beri varmış üzere duruyor. Bu hususta da 343 Industries'i kutlamak gerek. Kıssa kısmı ile ilgili notlarımı bitirmeden evvel kısım sonu düşmanlarına değinmeden de geçmeyelim. Daha evvelki oyunlarda varla yok ortası olan boss'lar Infinite'de size kök söktürmeye yemin etmiş gibiler. Bu yeni meydan okumayı sevdik mi nefret mi ettik ona tam karar veremedik ancak siz tekrar de olağan zorluk düzeyi seçmiş olsanız bile kendinizi birebir boss'u birkaç sefer tekrar etmeye şimdiden alıştırsanız âlâ olur. Halo'nun oyun mekanikleriyle ilgili sanırız sevmediğimiz tek şey sürüş dinamikleri olmalı. Araçları iki çubuğu birden kullanarak yönetmeye evvelki oyunlarda da alışamamıştık. Bu bizi daima zorluyor. Bunun dışında tüm mekaniklerin harika bir halde işlediğini söyleyebiliriz. Oyun müddetine gelecek olursak biz spartan çekirdeklerinin birçoklarını toplamak, birkaç önemli maksadı öldürmek ve FOB'ların birçoklarını ele geçirmek de dahil olmak üzere senaryoyu yaklaşık 12-13 saatte bitirebildik ki bu da epey kâfi.

Çok oyunculu mod büsbütün ücretsiz!

Bizi oyunu incelemek için öykü modunun yayınlanması beklemiş olsak da çok oyunculu mod daha evvel yayınlanmıştı ve büsbütün fiyatsız olarak oynanabiliyor. Kısaca üzerinden geçmemiz gerekirse buradaki çok oyunculu modlar, en fazla sayıda düşmanı öldürenlere zafer kazandıran klâsik tiplerden maç sırasında muhakkak vazifeleri yerine getirenlere zafer kazandıran daha çağdaş oyun tipleri de dahil olmak üzere birçoklarını içeriyor. Yetenekler grup oyunu sırasında da kullanılabiliyor, lakin kıssa modunun tersine, burada kullanım sayısı daha hudutlu. Çok oyunculu modlar sahiden eğlenceli, o tartışılamaz. Lakin oyunun XP sistemi, çok oyunculu olarak piyasaya sürüldüğünde eleştirilmişti ve o vakitten beri iki kere değiştirildi. Ayrıyeten başka emsal oyunlarda olan kimi tanınan çok oyunculu modların eksikliği de göze çarpıyor.

Görsel geliştirme etabı berbat başlasa da harika sonuçlanmış

Sonuç

Halo Infinite, geliştirme etabında görsel açıdan vakit zaman dalga konusu olsa da sonunda kusursuz bir formda ortaya çıktı. Halo Guardians'ın bıraktığı yerden devam eden kıssası yeniden harika. Birinci kere denenen ve oyunu uzatmak için suistimal edilmeden kullanılan açık dünya da hayli başarılı. Çok oyunculu modun fiyatsız yayınlanmasının ise Halo kozmosunu birçok yeni oyuncu tanıtabilmesi açısından atılmış hakikat bir adım olarak görüyoruz. Temel oyun sistemi hala bağımlılık yapan ve zevkli. Oyunun öykü modunun da Xbox Game Pass dahilinde fiyatsız olması ise bir başka avantaj. Şimdiye kadar hiç oynamadıysanız bu etkileyici kozmosa adım atmak için uygun bir fırsat olabilir. Evvelki Halo oyunlarına nazaran çok daha fazla diyaloğa giren ve kendini daha düzgün tabir eden Master Chief'i yakından tanımak için Xbox'ın bu en klasik oyununu kaçırmayın deriz.

90

Geliştirici 343 Industries
Yayıncı Xbox Games Studios
Cins FPS, Macera
Platform: Xbox Series S/X, Xbox One, PC
Web:




 
Üst Alt