Suhuf Nedir? Hangi Peygambere kaç sayfa gönderilmiştir?
"Sahîfe" kelimesinin çoğul olup "sayfalar" anlamına gelen "suhuf", Peygamberlerden bazılarına verilen küçük kitapçıklara, risalelere denir. Kur'ân'da Hz. İbrahim ve Hz. Musa'ya sayfalar verildiği bildirilmektedir (Necm, 53/36-37; A'lâ, 87/14, 19). Hz. Ebû Zer'den yapılan bir rivayete göre;
-
-aleyhisselâm-'a 10 sayfa,
-
-aleyhisselâm-'a 50 sayfa,
-
-aleyhisselâm-'a 30 sayfa,
-
-aleyhisselâm-'a 10 sayfa
olmak üzere peygamberlere toplam
yüz sayfa verilmiştir (Süyûtî, ed-Dürrü'l-Mensûr, VIII, 489) (İ.K.)
KENDİSİNE İLAHİ KİTAP VERİLEN PEYGAMBERLER
Sözlükte "yazmak, nikâh kıymak, dikmek, bağlamak ve farz kılmak, ıstılahta ise yazılmış sayfalardan oluşan eser" demektir. Çoğulu kütüb'dür.
Kur'ân'da bu kelime, tekil ve çoğul şekliyle 261 defa geçmiş ve
Levh-i mahfuz (Kâf, 50/4),
Tevrât (Âl-i İmrân, 3/78)
İncil (Âl-i İmrân, 3/64),
mektup (Neml, 27/29),
Kur'ân (Bakara, 2/2),
rahmet ve mağfiret (Enfâl, 8/68), insanların sevap ve günahlarının yazıldığı
amel defteri (İsrâ, 17/14),
ömür ve müddet (Hicr, 15/4),
farz olan ibâdet (Nisâ, 4/103) ve delil (Hac, 22/8) anlamlarında kullanılmıştır. Kitap kelimesi Kur'ân'da çoğunlukla Kur'ân anlamına gelmektedir. İslâm terminolojisinde kitap denince de ilk akla gelen Kur'ân'dır.
Kutsal kitaplar hangi peygamberlere gönderilmiştir?
Hz. Adem -aleyhisselâm--'dan günümüze kadar insanlığa
dört ilahi kitap gönderilmiştir.
-
’a -aleyhisselâm- Zebur,
-
-aleyhisselâm- Tevrat,
-
-aleyhisselâm- İncil,
-
-sallâllâhu aleyhi ve sellem- Efendimiz'e Kur’ân-ı Kerim Allah tarafından insanlığa yol gösterecek birer ışık olarak gönderilmiştir.
Kur'an tesbit edilişindeki sağlamlık itibariyle, diğer ilâhi Kitaplardan farklı olarak, hiçbir tahrifat ve değişikliğe uğramadan vahiy mahsulü olan şekliyle tesbit edilip ortaya konmuş; 1400 senedir de muhafaza edilerek gelmiştir. Bunda, Kur'an'ın edebî icaz ve i'câzının, yani, ezberleme kolaylığının hiçbir insan sözüne benzememesinin ve söz olarak hiçbir taklidinin yapılamamasının, edebiyatve belagatına erişılememesinin ve zaptında a'zamî titizlik gösterilmesinin büyük rolü olduğu kesindir. Fakat asıl sebep, Kur'an'ı Cenâb-ı Hakk'ın hıfz ve himayesine alması, onu kıyamete kadar lâfızve mânâ bakımından bir mu'cize olarak devam ettirmeyi taahhüd etmesidir. Nitekim
Kur'an'da şöyle buyurulur:
"Muhakkak ki bu Kur'an'ı biz indirdik ve onu koruyacak, muhafaza edecek, devam ettirecek de biziz..." (Hicr, 15/9). Bugün yeryüzündeki bütün Kur' anlar aynıdır; hiçbir farklılık ve değişiklik yoktur.