Intel, Arc “Alchemist” grafik tahlilleri ile VESA Adaptive Sync takviyesinin yanı sıra Smooth Sync ismini verdiği yeni bir şirket içi ekran yenileme suratı teknolojisi sunuyor. Bu özellik, Adaptive Sync dayanağı olmayan, sabit yenileme suratına sahip dizüstü ve masaüstü bilgisayarları hedefliyor.
Mavi kadronun teknolojisi, GPU’nun ekranın yenileme suratından daha yüksek bir süratte çerçeveler oluşturmasının neden olduğu yırtılma tesirini ortadan kaldırmak için geliyor. Böylece oyunlarda “V-Sync” ayarını açmak zorunda kalmayacağız.
Intel Smooth Sync’in çalışma biçimi şu formda:
Oyunda V-Sync devre dışı bırakılmalı.
GPU, üretebileceği azamî kare suratını sunacak.
Intel tarafından hafif bir renk taklidi filtresi uygulanacak.
Sonuç olarak ekrandaki yırtılma bölgesi bulanık hale gelerek berbat manzarayı ortadan kaldıracak.
Buradaki gaye, filtreyle birlikte V-Sync’den çok daha az gecikme müddetleri sağlamak. Hakikaten sabit yenileme suratına sahip düşük bütçeli dizüstü bilgisayarlar bile ekran yırtılması olmadan oyunları düşük gecikmeli olarak oynatabilir. Smooth Sync, yeni Arc grafik şoförlerinin modülü olan ve Arc “Alchemist” grafik işlemcileriyle çalışacak yazılım seviyesinde bir özellik.
Smooth Sync şaşırtan derecede kolay bir teknoloji ve yalnızca ekran yırtılmasının meydana geldiği çizgiyi bulanıklaştırarak daha az fark edilmesini sağlıyor. Intel, yırtılmanın meydana geldiği kenarda bir renk taklidi filtresi kullanmakta ve bölünmüş manzara hala orada olsa bile tam ekran yırtılması kadar rahatsız edici olmayacak.
Aslında resmi Arc duyurusu sırasında yeni teknolojilere biraz değinmiştik, artık ise ayrıntıların sayısı artıyor. Mavi grup Speed Sync isminde farklı bir teknolojiden de bahsetmişti. Speed Sync, sabit yenileme suratına sahip monitörler için bile düşük gecikme müddeti ve akıcı bir oyun tecrübesi sunuyor. Temel olarak GPU, oluşturma arabelleğini sanallaştıracak, akabinde ekranı izleyecek ve tekrar de sabit bir kare suratı hududundan kaçınırken yırtılmayı önlemek için data transfer sürecini senkronize edecek.
Speed Sync, temelde dezavantajları hariç olmak kaydıyla V-Sync ile birebir. Çerçeve arabelleğini sanallaştırıyor ve oyununuza gerçek vakitli olarak ahenk sağlayabiliyor. Sonuç olarak giriş gecikmesini artıran arabellekten geçiş sürecini beklemek yerine, monitör yenilenir yenilenmez en son kareyi canlı olarak gönderebiliyor. En kıymetlisi ise FPS sınırlaması yok.
Tüm bunlar Counter-Strike: Küresel Offensive ve Valorant üzere yüksek kare suratında çalışabilen birçok e-spor oyununda yarar sağlayabilir. Uyarlanabilir yenileme suratına sahip monitörler piyasaya çıktıkça V-Sync yavaş yavaş gözden düştü. NVIDIA G-Sync takviyeli monitörlerin fiyat farkı azaldı. AMD ise özel donanım olmadan çalışabilen açık kaynaklı bir uyarlamalı senkronizasyon teknolojisi olan FreeSync’i geliştirmeye devam ediyor.
Çoğu monitör bugünlerde FreeSync/G-Sync şemsiyesi altına giriyor ve V-Sync büyük ölçüde saf dışı kalıyor. Fakat dizüstü bilgisayarlar da dahil olmak üzere tüm monitörler bu türlü teknolojilere sahip değil ve birtakım vakitlerde V-Sync’in yararlarını görebiliyoruz. Speed Sync ve Smooth Sync, sabit yenileme suratına sahip monitörleri güzelleştirmenin yanı sıra, uyarlamalı senkronizasyonu kapalı bırakmak istediğiniz oyunlarda imaj kalitesini güzelleştirmek üzere misyon yapacak.