Şayet hala İspanyol sinemasını keşfetmediyseniz artık tam zamanı!
Not: Sinema açıklamları beyazperde.com'dan alınmıştır.
1. Cürüm Vakti (2007)
IMDb: 7,2
Hector karısıyla yeni bir meskene taşınmakta olan, kendi halinde bir adamdır. Bir gün dürbünüyle etrafı incelerken ormanda çıplak yatan bir genç kız görür. Oraya gittiğinde hızında pembe bandaj olan bir adam ona arttan saldırır. Akabinde bir kovalamaca başlar. Bu kovalamacanın sonunda Hector onu bir saat geçmişe götürecek bir vakit makinesinin yanına gelir. Vakit makinesinden sorumlu adam Hector'a (Hector 2) asla kendisiyle (Hector 1) karşılaşmaması gerektiğini onun da vakit makinesine girmesi gerektiğini söyler ve işler sarpa sarar...
2. Bataklık (2014)
IMDb: 7,3
Alberto Rodriguez, bu kere epeyce "ıslan" bir sinemasal mahsulle beyazperdeye dönüş yapıyor. Endülüs'ün sulak bölgesinde geçen bu ruhsal tansiyon - kara sinema çeşitlemesi epeyce karanlık bir hikayeye konut sahipliği yapıyor. 1980 yılında, İspanya'nın diktatörlükten demokrasiye geçiş sancıları yaşadığı kaotik br devirde, ideolojik açıdan birbirlerine zıt niyetlere sahip olan iki polis memuru, kınama cezası aldıktan sonra, iki ergen kızın kaybolmasını araştırmaya koyulur. Alaştırmak için kendilerine seçtikleri birinci durak ise; bataklık bölgesindeki ücra bir kasabadır. Kasabaya sürülen polis memurları Geçmişe saplanıp kalmış, bataklığın kendisi üzere kaygan bir kasaba halkının ortasında iki anti-kahraman figürü haline gelirler ve bu ürkütücü cinayetleri aydınlatmak için işbirliği yapmak zorunda kalırlar.
3. Saklı Oda (2011)
IMDb: 7,4
Adrian yetenekli bir orkestra şefidir. Sevgilisi Belen ile birlikte yaşayan Adrian, Belen’den gelen bir görüntü iletisiyle yıkılır. Belen, artık onunla birlikte olamayacağını söyleyerek Adrian’ı terk etmiştir. Belen, bıraktığı bildiri sonrasında gizemli bir biçimde ortadan kaybolur. Adrian terk edilmenin acısını yaşarken, bir yandan da Belen’i aramaya koyulur. Ancak tüm uğraşları boşunadır. Vakit geçtikçe Belen’in yokluğuna alışır. Bir mühlet sonra hayatına yeni birini alan Adrian tekrar memnunluğu yakalamıştır. Tam hayatını yoluna koyduğunu düşündüğü anda gizemli kayboluşun arkasındaki gerçekler ortaya çıkacaktır. Direktörlüğünü ve senaristliğini Andrés Baiz'in üstlendiği sinemanın takımında Martina García, Quim Gutiérrez ve Clara Lago üzere isimler var.
4. Julia'nın Gözleri (2010)
IMDb: 6,7
İspanyol dehşetleri içerdiği gerçkelik hissiyle başarılı örnekler vermeye devam ediyor. El Laberinto Del Fauno, El Orfanato, Splice üzere sinemaların yapımcılığını üstlenen Guillermo del Toro'nun yeni projesinde El Orfanato'daki Lauro rolüyle başarılı bir oyunculuk sergileyen Belen Rueda başrolde.
Julia'nın (Belén Rueda) sonunda onu kör bırakacak olan bir göz hastalığı vardır. Julia'nın ikiz kız kardeşi de tıpkı hastalığa yakalanmış ve kendini bodrum katında asarak intihar etmiştir. Herkes onun intihar ettiğini düşünse de Julia birebir fikirde değildir, kardeşini kimin öldürdüğünü bu işin gerçek nedenini öğrenmek gayesi ile kendini bu misyona adar ve araştırmaya girer. İpuçlarını tek tek toplamaya başladığı andan itibaren izlenildiğinin farkına varır. Bu ortada gözündeki hastalık ilerlediğinden ötürü Julia cerrahi bir operasyon geçirir ve iki hafta boyunca gözünde bir sargı ile yaşamak zorunda kalır.
Kardeşini öldüren katilin geceleri konutuna girip kendisini izlediğini hissetmesiyle birlikte onun için tansiyonlu saatler başlar. Onun kusuru görme yeteneğinin sade bir çarpıtması mıdır yahut hayal etme gücünün yeteneği midir?
5. Kapan (2007)
IMDb: 6,7
Dört şansız matematik uzmanı adeta kabir azabına tutulmuşlardır. Çünkü birbirini hiç tanımayan bu dört zeki genç, eksantirik özelliklere sahip tuhaf biri tarafından büyük bir bulmacayı çözmeleri için gizemli bir yere davet edilir. Orada uzmanları makus bir sürpriz beklemektedir. Kendilerine yöneltilen soruları vaktinde ve yanlışsız olarak çözemezlerse, içinde bulundukları oda bir anda vefat tuzağına dönüşecektir. Bu yetmiyormuş üzere bir büyük sorunsal ile daha karşı karşıya kalırlar. Kendilerini buraya getiren sebep ve ortalarındaki bağlantıyı çözmeden kurtuluşları yoktur. Fermat's Room, Luis ve Rodrigo'nun yazıp yönettikleri birinci uzun metrajlı sinema. Sinemada yer alan genç oyuncular ise bugün İspanya'nın en genç ve yetenekli yıldız oyuncularından oluşuyor.
6. Mevt Uykusu (2011)
IMDb: 7,2
Cesar keyifli olamamaktan muzdarip bir apartman görevlisidir. Beşerler memnunlukları paylaşa dursun, o da etrafındaki herkesle mutsuzluğunu paylaşıyor. Bir kapıcı olarak çalıştığı için de apartman sakinlerini mutsuzluğuna gaye seçiyor. Cesar, daima memnunluk saçan ve gülümseyen Clara'yı mutsuz etmeyi başa koyuyor. Sonra işler biraz çatallanıyor...
7. Yetimhane (2007)
IMDb: 7,4
Yetimhane, ömrün kırılganlığı, kaybedilmişlerin ıstırabı ve bir annenin sonsuz sevgisi üzerine kurulmuş bir dram. Laura, çocukluğuna dair en memnun günlerini deniz kenarındaki bir yetimhanede geçirmiştir. Yetimhanenin çalışanları ve Laura'nın birlikte büyüdüğü arkadaşları ona her vakit ilgi ve şefkat göstermişler, sevgilerini asla esirgememişlerdir. Artık, 30 yıl sonra, Laura, kocası Carlos ve 7 yaşındaki oğlu Simon'la çok hoş yıllar geçirdiği yetimhaneye geri dönmüştür. Hayali, uzun müddettir kapalı olan yetimhaneyi restore ettikten sonra engelli ve hasta çocuklar için bir hayat alanı haline getirmektir.
8. içimdeki Deniz (2004)
IMDb: 8,0
Ötenazi problemini en derinlikli işleyen üretimlerden biri olan İçimdeki Deniz'de gösterdiği performans ile Javier Bardem destan yazıyor. Sinemada, Ramon Sampedro’nun 30 yıldır yatağa bağlı hayatı, dokunaklı bir lisanla sinemaya aktarılmış. 30 yıldır bir yatakta geçen trajik bir hayat... Gençliğinde geçirdiği bir kazadan sonra hayatla tek ilgisi deniz görüntülü penceresidir. Hayatına iki bayan girer: Avukat Julia ve köylü kızı Rosa. Bu iki bayandan biri, boynundan aşağısı felçli adama hayatın manasını tattırır ve onun "kurtuluşunu" sağlar.
9. Konuş Onunla (2003)
IMDb: 7,9
Almodovar'ın direktörlüğünü yaptığı çabucak her sinemasında kesinlikle olmazsa olmazları vardır; bol et gösterisi, -maskülen ya da feminen- her halukarda "estetik" bir kalça imgesi ve her daim zekice ve hakikatli diyaloglar... "Konuş Onunla" da Pedro'nun alameti farikası simgeleri, özgün ve kendine has sinema lisanını muvaffakiyetle taşımakta beis görmüyor... Talk To Her'de, Altın rengi, üzeri somon güllerle dolu perde, Pina Bausch'un Café Müller isimli izletisini sergilemek üzere açılır. İzleyenler ortasında birbirini tanımayan iki genç adam vardır. Bir hemşire olan Benigno ve kırklı yaşlarında bir müellif olan Marco. Sahnede ahşap iskemleler ve masalar ortasında, Henry Purcell'in The Fairy Queen isimli yapıtıyla, kollarını açmış danseden iki bayan vardır. Performansın duygusallığı karşısında Marco ağlamaya başlar. Benigno yanında oturan adamın ağladığını farkeder ve kendisinin de bu şovdan çok etkilendiğini söylemek ister lakin yürek edemez. Aylar sonra iki adam "El Bosque" isimli Benigno'nun çalıştığı özel bir klinikte tekrar karşılaşırlar. Lydia, Marco'nun profesyonel boğa güreşçisi olan kızarkadaşı yaralanmış ve komadadır. Benigno ise klinikte çalışmakta ve komada bir öbür genç bayana, bir bale öğrencisi olan Alicia'ya bakmaktadır. Marco, Alicia'nın odasının önünden geçerken Benigno onunla konuşmaya başlar. Bu herşeyin altüst olduğu yakın bir dostluğun başlangıcı olur. Kliniğin dört duvarı ortasında ne kadar süreceği belirli olmayan bu vakit dilimi; 4 insanın hayatını, geçmişini, bugününü ve geleceğini bilinmeyen bir mukadderata gerçek taşır. "Talk To Her", tıpkı vakitte senaryo müellifliğini da yapmış olan Pedro Almodovar'ın en yeterli özgün senaryo kolunda Oscar'ı kazandığı bir imal olarak da dikkat çekiyor...
10. Ceset (2012)
IMDb: 7,6
İş bayanı Mayka'nın cesedi morgdan kaybolur. Dava ile ilgilenmesi için dedektif Jaime Pena görevlendirilir. Jaime de eşini kaybetmiştir ve bu travmanın izlerini şimdi tam olarak atlatamamıştır. Bu davayı hem şahsî hislerini tahlile kavuşturmak hem de hala meslekte âlâ bir polis olduğunu göstermek için değerlendirecektir. Lakin olayın o kadar çok karanlık noktası vardır ki davaya dahil olan hiç kimse aslında göründüğü kişi değildir. Cinayetin ve kaybolan cesedin gerisini araştırdıkça hem maddi hem manevi farklı sonuçlara gerçek yönelecektir...
11. İçinde Yaşadığım Deri (2011)
IMDb: 7,6
Bir otomobil kazasında yanarak ölmekten son anda kurtulan eşini yanıklardan oluşan imajdan kurtarmak için yeni bir deri yaratmak üzerine çalışmalar yapan estetik cerrahı Dr Robert Ledgard on iki yıl boyunca konutundaki laboratuvarında çalışmaya devam eder ve domuz-insan kanı karışımıyla elde ettiği bir deri üretir. Eşinin yanmış bedenini görmesi üzerine intihar etmesi ve küçük kızlarının da buna şahit olmasından sonra büyük depresyon geçiren aile uygunca hassaslaşmıştır. Küçük kız büyüdüğünde de psikolojisini bozan bir olay yaşayacak, bu olayın üzerine Dr Ledgard, yaptığı deneyleri büyüterek neredeyse DR Frankenstein haline gelecektir...
12. Makûs Eğitim (2004)
IMDb: 7,5
İspanyol sinemasının nevi şahsına münhasır direktörlerinden biridir Pedro Almodóvar. Sahiden de birbirinden sıradışı üretimlerle yalnızca Avrupa'da değil; okyanus ötesinde de hatırı sayılır bir izleyici kitlesine ulaşmayı beceren yetenekli bir sinema adamı. Makûs Eğitim'de de İspanya'daki tuhaf hayatlar ortasında bir seyahate davet ediyor sinemaseverleri. Bu kez iki erkek çocuk, Ignacio ve Enrique, 60’lı yılların İspanya’sındaki bir katolik okulunda öğrencidirler. Burada geçirdikleri vakit boyunca aşkı, sinemayı ve kaygıyı keşfedeceklerdir. Okulun müdürü ve edebiyat öğretmeni Peder Manolo, bu keşiflerin hem şahidi olur, hem de bir kesimi... Üç karakter yıllar sonra, 70’lerde ve 80’lerde, iki defa daha birebir yerde bir ortaya gelecekler. Bu müsabakalar ortalarından birinin hayatı ve vefatı için belirleyici olacak.
13. Yağmuru Bile (2010)
IMDb: 7,4
Takıntılı idealist Sebastian, Kristof Kolomb ile ilgili bir sinema çekmeye kararlıdır, fakat bu Hristiyan kahramanın mitini aksine çevirecek, açgözlülüğünü ve yırtıcı eğilimlerini gösterecektir. En ucuz ve Latin Amerika’da en “yerli” ülke olan Bolivya’daki çekimler sırasında, Kolomb’dan 500 yıl sonra toplumsal huzursuzluk patlar. Halk en temel hayati husus olan su için savaşmaya başlamıştır.
14. Dönüş (2006)
IMDb: 7,6
Hayatını en güç şartlarda bile kazanmak için elinde geleni hiç gocunmadan yapan Raimunda, ailesine bakabilmek için birden fazla işte çalışmaktadır. Ablası Sole, onun kadar savaşçı bir yapıya sahip değildir. Tekrar de kuaförlük yaparak para kazanır. Bu kendi hallerinde yaşayan beşerler bir gün halalarının vefat haberini alırlar. Halasının cenazesine ablası ile bir arada gitmek isteyen Raimunda, gittiği yerde daha keskin bir acı ile karşı karşıya gelecektir. Öte yandan Sole da cenazede hayatının şokunu yaşayacaktır. Yıllar evvel bir yangına kurban giden anneleri geri dönmüştür. Hem kızlarının hem de torununun ona fazlası ile gereksinimi vardır. Sinema milletlerarası şenliklerde büyük beğeni kazandı.
Teklifleri aldık. Pekala izlerken ne yiyeceğiz? Sen de sinema - dizi keyfini Ruffles ile taçlandır, ekran başında olduğun her andan keyif al.
Aç bi’ sinema Ruffles’la dalgana bak!