Alışılmış Müziğin Baştacı: PİYANO aşkı memnu piyano aşkı memnu alışılmış müzik piyano müzikleri parçaları notaları 1549220195 1549220195 klasikmuziginbastacipiyano5c94a3899cklasikmuziginbastacipiyano5c94a3899c http:uploadwikimediaorgwikipediacommonsthumb118Piano240pxPianoKuyruklu (salon) piyano Piyano, Klavsen'in gelişmişi, tuşlu bir enstrüman Üretim biçimi ile duvar ve kuyruklu (salon) adı verilen çeşitleri vardır Piyano kelimesi İtalyanca Pes ve dinç sesli klavsen (harpsikord) gravicembalo col piano e forte'den kazanç Piyano Forte olarak adlandırılması da bundandır Atası, klavsenden en manâlı farkı, tuşa basarken uygulanan kuvvete göre çıkan sesin şiddetinin de benzer yönde akıcı olmasıdır Piyano çalan kişiye piyanist veya piyano sanatçısı denir Ilk tuşu La0, son tuşu Do8 olma üzere toplam 88 tuştan oluşur Tarihçe Ilk Piyano 1700 lü yıllarda İtalya Floransa'da Bartolomeo Cristofori' tarafından yapıldı Cristofori'nin en büyük başarısı, piyano'nun esas mekanik sorunu olan, çekicin tellere vurması hemen sesin çekicin etkisi ile sönümlenmemesi ve çekicin çok ivedi bir şekilde tellerden ayrılarak notanın bitmiş çalınabimesi sorununa bir çözüm üretmesidir Öldüğü 1731 yılına değin 20 civarında piyano üretti Fransız Marius'un bu çalgıya katkısı, tokmaklı klavseni bulmak oldu Saksonyalı Silbermann ise, Schröter' in çekiç sistemini ilerletti ve Bach'ın da kıymetli öğütlerinden yararlanarak, klavyenin tüm ses genişliğinde eşit bir ötüm elde etmeyi başardı Augsburg' da org yapımcısı Johann Anderas Stein (17281792) Alman ya da Viyana usülü denen mekanizmalı piyanolar meydana getirdi 1789'da Stein, ayrıntıları belirtmek için kullanılmakta olan dizliklerin yerine pedal koydu Andreas ve torunu Johann Baptist Streicher (17961871), piyanonun yapısını (Beethoven'in arzusu üzerine) daha sağlamlaştırdı ve ikinci bir otum kapağı ekleyerek daha buruşuk bir ses sağladı Piyano sanayinin gerçek kurucusu Alman Zumpe' dir, kılavuzludenen mekanik piyanoyu gerçekleştirdi Birincil düz piyanoyu, 1789' da İrlandalı William Southwell yaptı Sebastian Erard 1822'de piyano yapım tekniğini geniş ölçüde etkileyen bir buluş getirdi (ikili itme dilleri) Henri Pape, çapraz tel ve keçeli albenili buldu James Thom , ekleme demir çatıyı kurdu xfUid21549220195 1549220195 klasikmuziginbastacipiyano5c94c784e7klasikmuziginbastacipiyano5c94c784e7 http:uploadwikimediaorgwikipediacommonsthumb335DuplexScaling240pxDuplexScaling Piyano mekanizması Bu çalgı, büyük bestecilerin en yakını olmuştur, dolayısıyla bu çalgı için bahşedilen bestelerin sayısı ciltler tutar Piyanistler, öteki çalgıları çalanlara nazaran, çıkaracakları sesleri piyano üstünde hazır bulurlargerekçesiyle, minik yaştan (altıon) başlayarak, öğrenebilecek çalgılardan birisidir Ünlü Piyanist Sigismund Thalberg: Çalarken, sesleri uzatmayı, iyi bir ses çıkarmayı ve ses çıkarırken zorunlu olan değişiklikleri olabilmek için, gerekli olan ilk şartlardan biri her türlü sertlikten uzaktan bulunmaktır Kolda, elde ve parmaklarda yetenekli bir şarkıcının sesinde sahip olduğu incelik ve bükülmeler bulunmalıdırdiyor ve şöyle devam ediyor: Ihmalkârlık edemeyeceğimiz bir konu varsa, o da , çalarken vücudun hareketlerinde büyük bir ölçü olmasının; kolları, elleri büyük bir sükunetle yönetmenin, piyanoya çok yüksekten vurmamanın, kendi kendini dinleyebilmenin ve hüküm verebilmenin gerekliliğidir Genellikle, parmaklarla fazla çalışılmakta, ama kafa ile yeter derecede çalışılmamaktadır Piyano pedallarının kullanılması hakkında, Antoine Marmontel şöyle diyor : Pedalları kullanmasına müsade verilen öğrencilerin büyük bir kısmı onları usülleri saymak için kullanırlar veya ayaklarını pedalın üstüne basarlar ve yeniden çekmezler şüphesiz ki, her ikisi de hata farzedilen bu alışkanlıklara sahip olmamak gerekir Lavignac ise: Pedal sanatı ayağın nasıl konulacağını yok, nasıl çekileceğini bilmektirdiyerek, gerekli öğüdü vermiştir wikipediaorg