Son Konu

Korku Oyunlarında Genellikle Yaptığımız 10 Şey

Garfield

Yeni Üye
Katılım
9 Ocak 2022
Mesajlar
171,000
Tepkime
0
Puanları
36
Yaş
45
Credits
0
Geri Bildirim : 0 / 0 / 0
imodifier


 

Oyun dünyasında birçok çeşit bulunuyor. Aksiyon, macera, rol yapma, simülasyon, endişe ve daha fazlası oyun dünyasının içerisinde yer alıyor ve her biçimden oyuncuyu kendine çekiyor. Lakin bu tipler içerisinde bize adrenalin pompalayan, gerilime ve tansiyona sebep olan endişe, her oyuncu bölümüne hitap etmiyor. Bir kesim oyuncu bu biçimde oyunları oynarken sahiden korkuyor ve atmosferin de vermiş olduğu tansiyondan ötürü oyuna devam etmek istemiyor.

 

Korku tipinde birçok büyüm üretim bulunuyor. Bunları oynayan ve deneyimleyen oyuncular çoklukla oyun içerisinde tıpkı döngüyü takip ediyor. Klasik kaygı ve tansiyon oyunlarının sunduğu içerikler farklı olsa da sistem çabucak hemen tıpkı: Bir yaratık yahut varlık var, buna yakalanmadan bir şeyleri keşfetmen ve çözmen gerekli, varlığın nereden geldiğini ve burada neler yaşandığını bul vb. üzere klasik kaygı teması birebir halde işleniyor. 

 

Korku oyunlarında oyuncuların yaptığı birçok hareket bulunuyor: Koşmak, saklanmak (bir dolabın içine, odaya vb.), oyunu kaydetmek üzere aksiyon anında yapılan birçok şey yer alıyor. Bu biçim gerilim seviyesi üst düzeyde olan oyunlarda oyuncular farklı farklı şeyler yapabilir. Lakin yapılan bu şeyler çoklukla tıpkı aksiyonlardan oluşur. Kimi oyuncu gerilim anında çığlıklarına hakim olamaz kimi oyuncu ise koşma tuşuna abanır. 

 

Bu listemizde de sizlere kaygı oyunlarında oyuncuların ekseriyetle yaptığı 10 aksiyondan bahsedeceğiz. İşte endişe oyunlarında ekseriyetle yaptığımız 10 şey:

 

1- Shift tuşuna abanmak

 

f84803b9-6e5a-4b35-9dbb-2c428abf1715.jpg
 

 

Bir endişe oyununda koşma tuşu (Genellikle shift tuşu) oyuncu için en hayati tuşlardan biri. Bu tuş ile oyun içerisindeki tehlikelerden kurtulmak için depar atabilir ve onları geride bırakabiliriz. Oyun size şayet tehlikenin yakında olduğunu belirtiyor ve kaçmanızı istiyorsa o anki tansiyon ve gerilim ile bu tuştan elinizi kaldırmıyorsunuz. 

 

İster zombi sürülerinden kaçıyor, ister şeytani bir varlık tarafından yakalanmaya çalışıyor olalım çabucak hemen hepimiz, karakterlerimiz artık koşamayana kadar shift tuşuna basmaya devam ettik. 

 

2- Saklanma yeri aramak

 

ee555632-e117-4aa6-ad0d-b619fc98e95e.jpg
 

 

Saklanma bölgeleri klasik endişe oyunlarında olmazsa olmaz yerlerden biri. Phasmophobia yahut Outlast üzere birçok tanınan endişe oyununda bu saklanma yerlerinden çokça bulunuyor. Aslında oyun bize bu yerlere saklanmamızı öneriyor. Endişe oyunlarında tehlikenin yahut tehlikelerin bir anda ortaya çıkması çok mümkün bir durum. Hasebiyle bu saklanma yerleri biz oyuncular için çok hayati kıymet taşıyor. Bunların yerlerini de unutmamak gerekiyor.

 

Bir tehlike anında inançta olacağımız ve saklanacağımız birçok yer bulunuyor. Bunlar ortasında dolap, oda, masanın altı ve daha fazlası yer alıyor. Fakat adrenalin anında bu cins yerleri seçme bahtımız bulunmuyor. Bu yüzden birinci gördüğümüz yere saklanmaya çalışıyor ve derin derin nefes almaya başlıyoruz. Tehlikenin uzaklaştığını anladığımız vakit ise gözlerimiz ile yavaş yavaş etrafı tarıyor ve emin olmaya çalışıyoruz.

 

3- Ne bulursak çantaya atmak

 

8d5738f0-b18e-4062-9851-7fdb0b341d04.jpg
 

 

Korku oyunları bizleri her vakit diken üstünde tutuyor ve tehlikenin her an karşımıza çıkacağını düşünüyoruz ki o denli de oluyor. Endişe oyunları içerisinde kaçmak dışında bu tehlikelere karşı gelebileceğimiz birçok eşya yer alabiliyor. Bu oyunlarda bulduğumuz öğeleri çantamıza atmak yahut elimize atmak bizi her ne kadar rahatlatıyor olsa da hayatta kalmayı garanti etmiyor. Lakin biz tekrar de önümüze ne gelirse alıyoruz. Zira diğer alternatifimiz yok.

 

Korku tipi oyunlarda biz oyuncular önümüze ne sunulursa onu almakla yükümlü üzere hissediyoruz. Her kaçırdığımız öğe için bir "keşke" çekiyoruz. Bu öğeler bizi oyunda bir nebze olsun daha inançta hissettiriyor ve elimizin altında olması her vakit düzgündür. Bu öğeler ortasında ise anahtarlar, uygunlaştırma öğeleri, silahlar, notlar ve daha fazlası yer alabiliyor. 

 

4- Daima gerimizi denetim etmek 

 

b78b9960-cb41-4681-bae2-3d72a2cb6f2c.jpg
 

 

Korku tipi oyunlar biz oyuncular için hakikaten aşılması sıkıntı imtihanlardan biri üzere. Zira oyun içerisinde hem geriliyor hem de gerilime giriyoruz. Bu çeşidi oynayamayanlar sahiden üzülmesin. Zira bu çeşit eğlenmek isteyenlere zıt gelebilir. ((Tabi arkadaş ortamında oynanan endişe ve yakalama oyunları başka)

 

Bu şekil oyunlar bizi paranoyak derecesinde ardımıza bakmamıza sebep olabiliyor. Bilhassa ne çıkacağını bilemediğimiz ve ne vakit karşımıza çıkacağını ön göremediğimiz durumlarda daima olarak gerimizi denetim etmekten çekinmiyoruz. Bazen gözlerimizi kapatarak gerimizi dönmeye çalışıyor, bazen hiç bakmıyor bazen de "aman ne olacaksa olsun" diyerek bir anda ardımızı dönüyoruz. Lakin daima olarak ardımızda bir şey olduğunu düşündüğümüz aşikar.

 

Arkamıza daima olarak bakmak her ne kadar oyunun gidişatını yavaşlatsa bile bir şey olmadığını görmek biz oyuncuları bir nebze olsun rahatlatıyor.

 

5- Küfür etmek ve bağırmak

 

9c070c83-172f-46bb-bb46-2d934f243093.jpg
 

 

Korku çeşidi oyunlarda yapılan en sık şeylerden birisi karşımıza birdenbire çıkan şeye reaksiyon olarak küfür etmek ve bağırmak. Bu durum kaygı anlarında bir anda refleks olarak ortaya çıkıyor ve oyuncuların o kaygıyı atlatmalarına yardımcı oluyor. Dehşet oyunlarında bağırmak yahut küfür etmek kaygı sonrası oyuncuları rahatlatıyor ve o endişeyi hemencecik atlatmasına yardımcı oluyor. 

 

Çok fazla kaygı oyunu oynayan biriyseniz bu durum artık kronikleşmiş duruma gelmiş olabilir. Bu durumun tahminen de farkında bile olmayabilirsiniz. Karşımıza bir pencereden fırlayan zombiler ve bir anda ardımızda bitiveren varlıklar, oyunculara anlık kalp krizi geçirmesine sebep olabiliyor.

 

Bağırmak kaygı oyunlarında oyuncuların rahatlamasını sağlayan etkenlerden biri. Bu yüzden dehşet oyunu oynayan bir oyuncunun çığlıklarını sık sık duyabiliriz. Bağırmak bir yandan da ani gelişen bir refleks. Hasebiyle bağırarak o tehlikeyi uzaklaştırmak üzere bir pay kapılabiliyoruz. Yüksek ses her ne kadar bizi rahatlatmaya imkan tanısa da bu yanımızdakiler için farklı durumlara sebep olabiliyor. 

 

6- Daima olarak oyunu kaydetmek 

 

2626ba1d-9a58-41d1-9e8b-9be0eedc7c1a.jpg
 

 

Korku oyunları birçok istikametten cezalandırıcı olabiliyor ve vakit zaman gerilimin dozunu arttırabiliyor. Bu yüzden yapılan en sık şeylerden biri olarak da oyunu kayıt etme olayı olarak karşımıza çıkıyor. Oyun şayet elle kayıt etmemize imkan tanıyorsa o anda kurtarıcımız oluyor. Zira ölüp bir daha o anı yaşamak hakikaten de gerilimli bir tecrübe olabiliyor.

 

Sürekli olarak kaydetmek bir dehşet oyununda kesinlikle yapılması gerekenleri ortasında yer alıyor. Bu kayıt olayı bizi gerilimden arındırıyor ve bir sonraki atağımızı daha rahat yapmamızı sağlıyor. Fakat birtakım oyunlar bu kayıt olayını muhakkak yerlerde yahut odalarda yapıyor. Yani menüyü açıp oyunu dilediğimiz her ana kaydedemiyoruz. Bu tip durumlarda inançlı odaya yahut bölgeye koşup oyunu kaydetmek hakikaten de kurtarıcı vazifesi görüyor.

 

7- Denetim ettiğimiz karakterin yanılgılı olduğunu düşünmek ve ona kızmak

 

cb44e92c-f3e7-4e36-9be5-5d606c3662f5.jpg
 

 

Adrenalin anında birçok şey yapmaya çalışırız. Koşmak, belirtilen tuşlara basmak vs. Lakin kimi durumlarda oyundaki karakter hantal kalabiliyor yahut istediğimiz şeyleri yapamayabiliyor. Bu durumda hatası her vakit karakterde buluruz ve ona karşı bağırmaya başlarız. (Oğlum bastım lakin ya... Koş artık gözünü seveyim...)

 

Oyundaki karakterle bir bütün olduğumuz kaygı oyunlarında her yaptığımız atak kıymet arz ediyor. Kapıları süratli bir formda açabilmek, belirtilen vazifesi bir an evvel yapabilmek ve belli kombinasyonları ezberlemek oyunun muhakkak kısımlarını kolay kolay aşmamızı sağlıyor. Kimi durumlarda yaptığımızı düşündüğümüz fakat karakterin takılması yahut o hamleyi yapmaması bizi sıkıntıdan çıkartabiliyor. 

 

8- ESC'ye basmak 

 

5e7735e1-09aa-4abf-b54b-45c9dd3b1886.jpg
 

 

Duraklatma menüsü bir dehşet oyununda daima açtığımız ekranlardan biri. Bu menü endişe anında hayat kurtarıcı olabiliyor. Korktuğumuz ve gerilimin tavan yaptığı anlarda ESC'ye basıyor ve menüyü açıyoruz. Bir müddetliğine derin nefes çekiyor, kendimize geliyor ve telkinler vermeye çalışıyoruz.

 

Korkuya hazırlık yaptığımız, bir yudum su içtiğimiz ve yapabilirsin telkinleri verdiğimiz duraklatma menüsü, her oyunda farklı işleyebiliyor. Birçok oyunda bu menüyü açtığımız vakit tüm oyun duraklıyorken birtakım oyunlarda art planda oyun devam edebiliyor. Menüyü açtığımız vakit art planda oyun devam ediyorsa bu ekranı artık her yerde açamıyoruz. Bu tip oyunlarda tansiyon anında menüyü açmak istediğimiz üzere sonuçlanmayabiliyor.

 

9- Köşe bucak bir şeyler aramak 

 

8ff5b35f-19f8-4f07-bf06-4fc16422af8d.jpg
 

 

Oyunlarda keşif yapmak çabucak hemen her oyuncunun sevdiği şeylerden biri. Bu durum kaygı oyunlarında da geçerli. Hayatta kalmanın ve art planda yaşananları öğrenmenin köşe bucak aramaktan geçtiğini çabucak hemen hepimiz biliriz. Dolapları, çekmeceleri ve kapının gerisini karış karış aramak sıkça yaptığımız aksiyonlar ortasında.

 

Etrafı ararken faydalı bir şeylerin çıkacağını düşünürüz. Her yere bakarız. Bazen baktığımız yeri unutup bir daha oraya bakarız. Genelde boş yahut işe yaramayan şeyler çıksa da biz yeniden de bu keşif ruhundan vazgeçmeyiz. Taban bucak aramak ve bölgenin büsbütün arandığını bilmek oyuncuları rahat hissettirir.

 

10- Ben bunu oynayamayacağım

 

d928d0d8-e7d7-4284-8a52-475d9dfeb0de.jpg
 

 

Evet. Kimi oyuncular için kaygı oyunu oynamak sıradan bir durum olsa da bu cinse yeni girenler yahut girmek isteyenler için geçerli değil. Kaygı oyunu oynayamayan oyuncular için bu seçenek ekseriyetle uygulanan şeyler ortasında. Oyunu biraz deneyimleyip "Ben bunu oynayamayacağım" diyerek yarım bırakan birçok oyuncu bulunuyor. Bu durum çok gerilime ve endişeye gelemeyen oyuncular için geçerli. Elbette her oyuncu dehşet cinsini oynayabilecek üzere bir durum kelam konusu değil.

 

Dediğimiz üzere oyun dünyasında birçok tıp bulunuyor. Bu cinsler her oyuncuya hitap etmiyor. Münasebetiyle dehşet tipini sevmeyen yahut oynayamayan bir oyuncu için bu seçenek pek doğal.

 

Listemizin burada sonuna geliyoruz. Bu kısımda sizlere kaygı oyunlarında ekseriyetle oyuncuların yaptığı 10 şeyi derledik.Aklınıza gelen yahut ben bunlar dışında öteki bir şey yapıyorum diyen varsa bunları yorumlar kısmında belirtebilir. 

 

Öte yandan tanınan endişe oyunları arasında Amnesia: Rebirth, Dead Space, SOMA, Outlast, Silent Hill 2, Alien: Isolation, Layers of Fear, Resident Evil 7 Biohazard, Visage, Until Dawn, Phasmophubia, Fatal Frame 2: Crimson Butterfly ve daha fazlası yer alıyor. 

 
Üst Alt