*Fecri Âti topluluğunun en güçlü şairidir
*Şiirlerinde musiki de vardır
*Izlenimcilik ve sembolizmin etkisiyle şiirler yazar
*Ona tarafından şiir, anlamın ve ahengin uyumundan doğar
*Harmoni kavramına büyük tartma verir
*Sanatçıya tarafından gerçek şiir, nesre çevrilmesi mümkün olmayan bir şiirdir
*Aruz ölçüsüyle yazar şair, Arapça ve Farsça sözcüklere de bol miktarda yer verir
*Haşim, anlamca kapalı olan şiirleri sever
*Serbest müstezata alaka duyar Haşim ’e kadar şiirlerde “tarafsızlık ve “us gereksizdir Şiir, anlamını okuyucudan almalıdır Okuyucu kendi gücü oranında açıklama yapmalıdır
*Piyâle Haşim ’in olgunluk dönemi şiirlerini kapsamaktadır
*Bu dönemde hayat ve bayan karşısında kendisini yalnızlık içinde bulan sanatçının ruh yansımaları vardır
*Ahmet Haşim, hece ölçüsünü musiki açısından tatmin edici görmez, özgür müstezatı Mal Varlığıi Fünûnculardan daha dar kullanır
*Şiirlerinde tasvire yer veren usta sıfatları da çok kullanır
*Sembolizmin ahenk ve kasıt kapalılığı ilkesinden; empresyonizmin izlenimlerinden yararlanır
*Sanatçı, toplumsal sorunlara ilgisizdir Şiirlerinin konusunu keder, yalnızlık, ölüm, aşk gibi kişisel konular oluşturur
*Haşim ’e göre şiir, musiki ile söz arasında; lakin sözden çok musikiye yakın bir dildir Şiirlerin, açık ve anlaşılır olmasına karşıdır Haşim; sarı, kırmızı, siyah renkleri kullanır
*Şiirlerinde duygusallığa anlam kargaşalığına önem veren usta nesirlerinde açık, yalın, kavranabilir bir üslupla karşımıza çıkar Sanatçının fıkraları, yazınsal tenkitleri, seyahat yazıları vardır Ayrıca nesirlerinde sosyal konulara da siklet verir *