Son Konu

Miyazaki, Elden Ring'den Bolca Yeni Bilgi Paylaştı

morfeus

Yeni Üye
Katılım
12 Kas 2021
Mesajlar
378,918
Tepkime
0
Puanları
36
Yaş
45
Konum
Rusya
Credits
0
Geri Bildirim : 0 / 0 / 0
content_60c850e2bd2f6_71892.jpg

FromSoftware'in başkanı, Souls severlerin sevgilisi Hidetaka Miyazaki Elden Ring'e dair yepyeni bilgiler paylaştı. Miyazaki IGN'ye verdiği röportajda fragmanda gördüğümüz bazı öğeler hakkında detaylar verirken, Famitsu'ya verdiği röportajda ise oyunda karşılaşacağımız içeriğe dair yeni şeyler sölemiş.

Öncelikle Miyazaki açıklanan çıkış tarihinde bir gecikme olmayacağından emin konuşuyor, stüdyo oyunun son dokunuşları üzerinde çalışıyormuş. Bu da 21 Ocak 2022'de oyuna kavuşacağımız anlamına geliyor.

Elden Ring fragmanda da gördüğümüz üzere Lands Between ismindeki bir dünyada geçiyor ve bu dünyanın hikayesini Game of Thrones'un yazarı George R.R. Martin yazmış. Lands Between'den sürülmüş insanlara verilen Tarnished (Lekelenmiş) fikri de Martin'den çıkmış. Yani bu dünyanın mitleri ve arkaplan hikayesi büyük ölçüde Martin'in eseri diyebiliriz.

Oyunda altı büyük bölge bulunacak, bunların her biri birer zindan görevi görecek ve her bölge yüzüğün parçalarını ele geçirmiş farklı bir demigod'ın yönetimi altında. Her ne kadar oyunun başında her yere erişim imkanımız olmayacaksa da, lineer bir yol izlememiz de gerekmeyecekmiş. Tüm bölgeler birbirine Souls oyunlarında görmeye alıştığımız bir hub yoluyla bağlı olacak (Demon's Souls'taki Nexus, Dark Souls'taki Firelink Shrine gibi).

e32ud7axwaqod6.jpg

Bölgelerdeki en büyük zindanlara ek olarak orta ve küçük ölçekte de zindanlar (mezarlıklar, mağaralar, tüneller) bulunacak. Dünya haritası olacak ama bölgelerin kendi içlerinde haritası bulunmayacak.

Oyunda tabii ki bir hızlı seyahat sistemi bulunacak, bu yine bonfire benzeri bir mekanik sayesinde yapılacaktır. Ama Miyazaki oyuncuların haritayı da dolaşmalarını ve kendilerinin keşfetmesini istediğini söylüyor. Oyuncuları buna cesaretlendirmek için de seyahatlerimiz sırasında bulacağımız çeşitli yetenekler ve geliştirmeler bulunacakmış.

Silahlarımıza savaş yeteneği ekleyebilecekmişiz, ama bu, silah başına bir taneyle sınırlı olacak. Yetenekleri dilediğimiz gibi değiştirebileceğiz ve oyunda yaklaşık 100 silah yeteneği mevcut olacakmış.

Elden Ring büyük ölçüde "özgürlük" sunacak bir oyun olduğundan dünyadaki karşılaşmalara da farklı şekillerde yaklaşmak mümkün olacakmış. Bazı bölgeleri gizlenerek, düşmanları uyandırmadan geçmek bunlardan biri.

Summon kısmına geldiğimizdeyse yine Souls oyunlarındaki gibi yardımcı ruhlar çağırabileceğiz, ama bu sefer düşman karakterleri de müttefik olarak çağırmamız mümkün olacakmış. Muhtemelen yendiğimiz düşmanlardan bahsediyor olmalı Miyazaki. İster bizi koruması için bir kalkan, saldırıda yardımcı olması için okçu, hatta düşmanın arkasına geçmek için yem summon edebilecekmişiz.

er3.jpg

Karakterimizi tamamen kendimiz yaratacak, görünüşüne, silahlarına, zırhlarına, yetenek ve büyülere kendimiz karar vereceğiz. Oyunun yine birden çok sonu olacak.

Miyazaki Elden Ring'in zorluk seviyesinin Sekiro: Shadows Die Twice ve Bloodborne'un aşağısında olduğunu da söylüyor, bu sefer oyun biraz daha "erişilebilir" olacakmış. Bazı zorlukların üstesinden level atlayarak gelmek mümkün olacakmış, Sekiro'da bu konuda iş tamamen yeteneğe kalıyordu.

Gece gündüz döngüsüne de değinen Miyazaki, akşamları görüş alanının azalmasıyla düşmanların agresifliğinin de değişeceğini ve oyunda yalnızca geceleri ortaya çıkan yaratıkların da olacağını söylemiş.

Oyunun süresine de değinen Miyazaki, çok fazla yan yola sapmayan oyuncular için yaklaşık 30 saatlik bir süreden bahsetmiş ama emin olmadığını da eklemiş. Hedefinin oyunun büyük bir derinliğe sahip olması olduğunu da söylüyor hatta.

Zaman geçtikçe Elden Ring röportajlarının sayısı artacak ve biz de belki de aralarında bossların da bulunduğu yeni bilgiler edineceğiz. Miyazaki'nin açıklamaları şimdilik bu kadar.
 
Üst Alt