Son Konu

Mortal Kombat 11

makaleci

Yeni Üye
Katılım
14 Ocak 2020
Mesajlar
351,088
Tepkime
0
Puanları
36
Yaş
36
Credits
0
Geri Bildirim : 0 / 0 / 0
imodifier

Mortal Kombat 11 ön incelemesi! Dövüş oyunları arasında kendisini tema olarak başka oyunlardan ayıran Mortal Kombat
, her bir oyununda oyunculara farklı deneyimler sunmayı başardı. Her ne kadar seride bulunan oyunların hepsi çok âlâ kalitede olmasa da, Mortal Kombat denince akıllara devamlı olarak bol bol kan, şiddet ve iç organların vücuttan dışarılara fırladığı sahneler gelmiştir. Bu sebepten ötürü her bir oyununda serinin vurgulamak istediği şeyi, çok uygun bir formda vurguladığını düşünebiliriz. Son iki konsol nesli içerisinde dokuzuncu oyunda attığı temeller üzerinden devam eden seri, onuncu oyunuyla yeni nesil konsolların donanım gücünü gerisine alarak epeyce hoş bir biçimde evrildi. Artık ise önümüzde geçtiğimiz periyotlarda duyurulan serinin 11. oyunu yan alıyor.

Mortal Kombat 11 ön inceleme

The Game Awards merasiminde sürpriz bir halde duyurulan Mortal Kombat 11’in saklı betasını test etmiş birisi olarak oyunun, serinin temellerini beklenildiği kadar değiştirmediğini söyleyebilirim. Dördüncü oyundan bu yana her bir oyununu sıkı sıkıya takip ettiğim serinin bugün geldiği hali beni nispeten şad etse de, Mortal Kombat’ın artık son iki oyundur önümüze sunduğu oynanış mekaniğini tek seviyeye bindiği için değiştirmesi gerekiyor. Şayet dokuzuncu yahut onuncu oyunu oynadıysanız, onbirinci oyunun size hiç de yabancı gelmeyeceğinin altını çizebilirim. Gelgelelim mekanik olarak tıpkı suratını koruyan serinin yeni oyunu, yeniden animasyonları ve sunumuyla oyuncuların beğenisini kazanacaktır.

Öncelikle betayı test ettiğim kadarıyla oyunun en merak edilen kısmı olan kombo kısmından bahsetmek istiyorum. Son oyunda karakterlere dövüş stilleri entegre eden NetherRealm ekibi, Mortal Kombat 11’de bu sistemi bir sonraki seviyeye taşımış. Dövüşe başlamadan evvel seçtiğimiz dövüş stillerini artık biz oluşturuyoruz. Onuncu oyunda her bir karaktere atfedilen üç adet dövüş stili konumuna karakterlere temel yetenekler dışında ekstra yetenekler veren geliştirici ekip, bu yetenekleri oyuna girmeden evvel setler halinde oluşturmamıza imkan vermiş. Her karaktere 3 tane yetenek yuvası koyan yapımcılar, bu yuvaları daha evvelden belirlenmiş yeteneklerle doldurmamızı sağlamış. Sonunda şayet Scorpion karakteriyle oynamak istiyorsanız, kendi yetenek setiniz muayyen açılardan size kişisel oluyor. Ve sizin oluşturduğunuz Scorpion seti sayesinde kendi şahsi kombolarınızı ortaya koyabiliyorsunuz. Ayrıyeten çevrimiçi maçlarda birebir iki karakterin birbiriyle müsabaka sorunu da bu özellik sayesinde ortadan kalkmış oldu. Zira sizin tarafınızdan oluşturulmuş şahsi Scorpion setinin bir benzerinin diğer oyuncular tarafından oluşturulması, daha düşük bir ihtimal taşıyor.

Mortal-Kombat-11_8.jpg

Öteki bir yandan bu setlerin yalnızca yeteneklerden oluşmadığını da belirtelim. Setinizin içerisinde karakterinizin görünüşünü değiştirme imkanı da bulunuyor. Karakter ferdileştirme konusunda son Injustice oyununda attığı adımları takip eden geliştirici ekip, Mortal Kombat 11’de de oyuncuları tatmin edecek. Mikro ödemelerin de bulunacağı oyunda, birtakım kozmetik eşyaların mikro ödemeler üzerinden satın alınabileceğini düşünüyoruz. Lakin bu kozmetiklerin oyunun oynanışına ve karakter istikrarına hiçbir halde tesir etmeyeceği verilen malumatlar arasında bulunuyor. Yani şayet oyunlarda mikro ödemeyi tercih etmeyen bir oyuncuysanız, içiniz rahat olsun. Son olarak karakter şahsileştirme kısmında elde etmemiz gereken kozmetikleri yeniden Krypt kısmından kazanabileceğiz.

Mortal Kombat 11 duyurulduğunda eleştirilen oyunun kombo yapısı ise tenkitlerin tersine hayli tatmin edici olmuş. Şayet onuncu oyunun kombo sistemi hoşunuza gittiyse, onbirinci oyunun kombo sistemini daha çok seveceksiniz. Keza kombo sistemi, yetenek setleriyle birleşince ortaya yapması güçlükle ve derin kombo mekanikleri çıkabiliyor. Bu tarafta rakibinizi nefes aldırmadan dövmek de, eşek sudan gelinceye kadar dayak yemek de sizin elinizde.

Mortal-Kombat-11_9.jpg

Oyunda bulunan dövüşçüler ise onuncu oyundan daha tatmin edici olacak üzere duruyor. Birinci olarak 26 karakterle oyunculara sunulacak oyuna, sonrasında DLC’ler ile yeni dövüşçülerin de eklenmesi bekleniyor. Oyun içerisinde, seriye onuncu oyunla yeni katılan Cassie Cage üzere karakterlerin yanında seride çok evvelce bu yana bulunan Kabal üzere karakterler de bulunacak. Mortal Kombat’ın klasik kule sistemini ve hikaye modunu Konquer isimli oyun modu altında toplayan geliştiriciler, çevrimçi oyun modlarını münferit bir menü altında toplamış.

Hikaye anlatımı konusunda tartışmasız en âlâ dövüş oyunu olan Mortal Kombat serisi, yeni oyununda daha vurucu ve gerçekçi sinematik bir anlatıma sahip olacak. Ayrıyeten oyunun grafiklerinin de bir üst seviyeye taşındığını söylemek hiç yanlış olmaz. Unreal Engine 3’ün hususî bir sürümünü kullanan yeni oyun, bilhassa Fatality efektleriyle çok yaratıcı sahneler içermekte. Karakterlerin yüz animasyonlarıysa oyunun dikkat çeken bir öteki ögesi olmuş. Fatality yahut X-Ray sahnelerinde karakterlerin çektiği fizikî acının, yüz mimiklerine çok âlâ bir formda yansıdığını oyunu oynarken göreceksiniz.

23 Nisan tarihinde çıkacak olan Mortal Kombat 11 PS4, Xbox One ve PC’nin yanında Nintendo Switch geliştiriliyor. Rastgele bir platformda sansüre uğramayacağı söylenen oyunu merakla bekliyoruz.

 
Üst Alt