Son Konu

Muziğin Bulunuşu

bilgiliadam

Yeni Üye
Katılım
16 Ağu 2017
Mesajlar
1,516,397
Tepkime
26
Puanları
48
Credits
-6
Geri Bildirim : 0 / 0 / 0
Muziğin Başlangıcı,
Muzik Nasıl Bulundu,
Muziğin Bulunuşu


Tarih boyunca sureki insan hayatı icin en onemli ve cağ atlamasını sağlayan icatlar anlatıla gelmiştirFakat bu icatlar anlatılırken kim tarafından icat edildiği pek aktarılmamıştırGunumuzde de kullandığımız bir cok icatın sahibini bilmemekteyizAncak buna nazaran musluman bilim adamlarının insanlık icin ortaya cıkardığı buluşlar ve icatlar daha cok goz ardı edilmiştirİşte musluman bilim adamları tarafından insanlığa sunulan en buyuk icatlardan birisi


Muzik Nasıl Yayıldı

Musluman muzisyenlerin yaptığı muzikler, sekizinci yuzyılda yaşamış olan Frank kralı Şarlman doneminden itibaren Avrupa’yı etkilemeye ve Bağdat ve Cordoba’nın muziğiyle rekabet etmeye başladı Ortadoğu’dan Avrupa’ya gelen bircok enstrumanın arasında lavta ve kemanın atası diyebileceğimiz rahab da bulunuyordu Ayrıca modern muzik olculerinin de Arap alfabesinden doğduğu soylenmektedir

Muzik yazısının kullanılmaya başlanması
İnsanlık , yaklaşık 5000 yıl once nasıl bedensel ve sozsel anlatımlarını yazısal sembollere donuşturup kalıcılaştırdıysa , muzik eseri uretenler de antik yunan dan başlayarak , eserlerini belirledikleri semboller aracılığı ile yazıya dokmeye calışmışlardır Yaklaşık 2500 yıllık muzik yazısı tarihinde bilinen ilk somut calışmayı Romalı filozof Boethius yapmıştır ‘La’ dan başlayarak seslerin her birini harflerle sembolize etti Daha sonra 9YY’ a kadar bu yazının , eserlerin okunuşunda her okuyanın farklı anlamlar cıkarmaması icin ceşitli eklemeler ( porteye yazmak ,sembollerin yanına iniş cıkışları gosteren işaretler koymak vs ) yapıldı Gunumuzde kullanılan nota isimleri ise keşiş Guido D’Arezzo ( Milano’lu ama Arezzo da unlendiği icin D’Arezzo olarak geciyor ) tarafından konuldu 1030 yılında konulan bu isimler kilise korosuna kolay ezberletilebilmek icin bir ilahinin her bir satırındaki ilk iki harf olarak belirlendi Daha sonra 19YY’a kadar onceleri tek cizgi olan portenin cizgi sayısı arttırıldı , cizgilere farklı renkler verildi Ancak 19YY ‘ da bemol , diyez gibi işaretler oluşturuldu ve gunumuzde bir insanın zorlanmadan anlayabileceği bir yazım oluşturuldu

Muzik yazısı kullanılmaya başlanmadan once muziğin tarihsel aktarımı ancak akılda kalanlarla olabiliyordu Bu da coğu zaman yanlış veya eksik oluyordu Sonuc olarak eserler kaybolup gidiyordu Ayrıca eseri yaratanın eser uzerinde yeniden duşunmesini kolaylaştırabilecek somut bir aracı yoktu Daha oncesinde eseri hafızada tutma ve aynı zamanda eser uzerinde deneysel tasarımlar yapıp bunların sonucunun nasıl olduğuna karar verme işlemini soyut olarak gercekleştiren besteci icin beraberinde bazı muzikal kuralları da getiren bu somut arac , eseri oluşturanın zihnindeki tasarımlama surecini kısaltıp , sorunlara daha onceden duşunulmuş teknik cevapların kurallaşmasının da aracı olacaktır


Alıntı
 
Üst Alt