Son Konu

Namaz Kılarken Rekatı Unutmak

bilgiliadam

Yeni Üye
Katılım
16 Ağu 2017
Mesajlar
1,516,397
Tepkime
29
Puanları
48
Credits
-6
Geri Bildirim : 0 / 0 / 0
Namaz da Rekatı Unutmak

Rekatı Unutmak Namaz Kılarken


Bir kimse namazında şuphelenerek uc mu yoksa dort mu kıldığını hatırlamasa, eğer yanılma olayı bu kişinin başına ilk defa gelmişse, yani bu gibi şuphelenmeler o kişide devamlı bir adet haline gelmemişse namazını yeniden kılmalıdır O namaz batıl olmuştur Bunu yeniden kılmak icin oturarak selam vermesi daha iyidir Cunku bu konuda şu hadis vardır:

Sizden biri namazında kac rekat kıldığı hususunda şUpheye duşerse namazını yeniden kılsın

Ibni Ebu Şeybe de Ibni Omer'den şu hadisi rivayet etmiştir:

Uc rekat mı, dort rekat mı, kac rekat kıldığını bilemeyen kişi, kac kıldığını hatırlayıncaya kadar namazını yeniden kılacaktır

Hem boyle bir namazı yeniden kılan kac rekat kıldığı hususunda kesin bir bilgiye tam olarak sahip olur

Fakat aynı namaza devam edecek olursa onu bu şekilde tam olarak yapamaz Eğer selam verdikten sonra, şuphe ortaya cıkacak olursa bu namazı yeniden kılmak gerekmez Nitekim selam vermeden once ve teşehhut miktarı oturduktan sonra da şuphe hali arız olursa, yine namazı iade etmek gerekmez

Eğer boyle bir kimseye coğu kez şuphelenme durumu geliyorsa, galip olan kanaatine gore namazına devam eder Uc veya dort rekattan hangisi hakkında kanaati ağır basıyorsa o tarafı tercih eder Cunku sık sık vesveseye duşen bir kimsenin namazını yeniden kılmasında guclukler vardır Ayrıca Hz Peygamber (asm) de şoyle buyuruyor:

Her kim namazında şuphelenirse, doğrusunu araştırsın

Namazda şuphelenip kac rekat kıldığı hususunda kesin bir goruş ve kanaate varamayan kimse, en az rekatı esas alarak namazına devam eder Cunku en azı hakkındaki bilgi kesindir Boyle bir kimse, oturması lazım geldiğine kanaat getirdiği her yerde oturmalıdır Bu suretle farz veya vacip olan oturuşu terk etmemiş, bunları kolayca yerine getirmiş olur

Yine bir kimse dort rekatlı bir namazda, kılmakta olduğu rekatın birinci mi, yoksa ikinci mi olduğu hususunda şuphelenirse araştırmasına gore amel eder Eğer araştırması bir sonuc vermezse, o takdirde en azını esas kabul ederek namazına devam eder Yani kılmakta olduğu rekatı birinci rekat kabul eder ve ikinci rekat olma ihtimalinden dolayı oturur Cunku ikinci rekatta oturmak vaciptir Sonra kalkıp başka bir rekat daha kılarak oturur

En azı ile amel etmek gerektiğinin delili, Ebu Said elHudri hadisidir Hz Peygamber (asm) şoyle buyurdu:

Sizden biri namazın da şuphelenirde, uc mu, yoksa dort mu kıldığını bilemezse, şuphelenmeyi bıraksın ve en az rekatı esas olarak namazına devam etsin

Hadisin lafzı şoyledir:

Sizden biri şuphelendiği zaman doğruyu araştırsın, namazını tamamlasın

Boyle bir kişi namazın sonunda sehiv secdesi yapması gerekir


sorularlaislamiyet
 
Üst Alt