bilgiliadam
Yeni Üye
Nesnel Duşuncecilik İle İlgili Bilgi
İnsandan bağımsız saltık bir duşuncenin ya da ruhsal ilkenin varlığını ve onceliğini ileri suren duşuncecilik anlayışı Varlığın kaynağını insansal ruha indirgeyen ve ozdeği duşuncenin urunu sayan ‘oznel duşuncecilik’ deyimi karşılığında kullanılır Genel olarak ruhu temel sayan ve ona ozdeğe gore oncelik tanıyan ‘duşuncecilik’ akımının bir bicimi olan bu anlayış tarihsel surecte ceşitli aşamalardan gecmiştir Hintlilerin Vedanta’sı, Cinlilerin Konfucyusculuğu, antikcağ Yunanlılarının Megaralıları, Platonculuğu ve Yeniplatonculuğu;Hıristiyan skolastiğin Augustinuscluğu ve Tomacılığı, Alman idealizminin Kantcılığı, Schellingciliği ve Hegelciliği, cağımızın mızmız felsefelerinden kişilikcilik, yeni Tomacılık vb nesnel duşunceci oğretilerdir
İdealist dunya goruşu, en yaygın bicimiyle, ozdeksel (maddesel) olmayan ruhu ya da tanrıyı dinsel nitelikli oğretilerle ileri surmuştur Bilim butun bu varsayımların gercekdışı olduğunu kesinlikle gostermiştir
Nesnel duşuncecilik deyimi; dinsel nitelikli oğretilerden daha soyut bir gorunuşe burunen, gercekdışı ve bilimdışı olmakta farksız bulunmakla beraber, acıkca tanrılık varsayımı dile getirmeden evrenin temelinde ruhsal bir ozun evrenden onceliğini ileri suren felsefesel oğretileri adlandırır
İnsandan bağımsız saltık bir duşuncenin ya da ruhsal ilkenin varlığını ve onceliğini ileri suren duşuncecilik anlayışı Varlığın kaynağını insansal ruha indirgeyen ve ozdeği duşuncenin urunu sayan ‘oznel duşuncecilik’ deyimi karşılığında kullanılır Genel olarak ruhu temel sayan ve ona ozdeğe gore oncelik tanıyan ‘duşuncecilik’ akımının bir bicimi olan bu anlayış tarihsel surecte ceşitli aşamalardan gecmiştir Hintlilerin Vedanta’sı, Cinlilerin Konfucyusculuğu, antikcağ Yunanlılarının Megaralıları, Platonculuğu ve Yeniplatonculuğu;Hıristiyan skolastiğin Augustinuscluğu ve Tomacılığı, Alman idealizminin Kantcılığı, Schellingciliği ve Hegelciliği, cağımızın mızmız felsefelerinden kişilikcilik, yeni Tomacılık vb nesnel duşunceci oğretilerdir
İdealist dunya goruşu, en yaygın bicimiyle, ozdeksel (maddesel) olmayan ruhu ya da tanrıyı dinsel nitelikli oğretilerle ileri surmuştur Bilim butun bu varsayımların gercekdışı olduğunu kesinlikle gostermiştir
Nesnel duşuncecilik deyimi; dinsel nitelikli oğretilerden daha soyut bir gorunuşe burunen, gercekdışı ve bilimdışı olmakta farksız bulunmakla beraber, acıkca tanrılık varsayımı dile getirmeden evrenin temelinde ruhsal bir ozun evrenden onceliğini ileri suren felsefesel oğretileri adlandırır