Computex 2022 sırasında AMD’nin Ryzen 7000 serisi ‘Zen 4’ işlemcilerine ve 600 serisi yonga setlerine odaklanmıştık. Kırmızı grup, AM5 platformuyla birlikte birçok yeni teknolojiyi kullanıcılarına ulaştırmaya hazırlanıyor. Aktiflik sırasında ayrıyeten resmi olarak Smart Access Storage (SAS) isimli yeni bir depolama teknolojisi duyuruldu.
Smart Access Storage teknolojisinin maksadı, Microsoft’un DirectStorage API’si ve şirketin kendi Smart Access Memory teknolojisinin yardımıyla oyun yükleme müddetlerini en aza indirmek. SAS hakkında verilen bilgiler çok kısıtlıydı, lakin AMD önümüzdeki aylarda teknoloji hakkında daha fazla detay paylaşacağını söylüyor.
Smart Access Storage hakkında, bilhassa de kullanım formuyla ilgili hala birçok soru işareti var. AMD, bu özelliği geliştirmek için daha evvel ayrıntılarına değindiğimiz DirectStorage API’sini kullandı. Bu nedenle SAS, Microsoft’un teknolojisinin bir uzantısı olabilir ya da AMD büsbütün kendi kullanıcı özelliklerini sunabilir.
Microsoft’un DirectStorage API’sini birinci kere mi duydunuz? DirectStorage, Windows 10 ve Windows 11’de oyun yükleme müddetlerini azaltan oyun odaklı bir depolama tahlili. Microsoft, bu maksada ulaşmak için SSD bant genişliğinin en yüksek potansiyeliyle kullanıyor ve oyun yükleme sürecinde CPU’ya yük bindirmek yerine direkt GPU ile irtibat kuruyor. Oyun nesneleri ve dokuları direkt SSD’den GPU’nun arabelleğine aktarılıyor. Hakikaten CPU kullanımı değerli ölçüde azalırken oyun evrakları çok daha verimli bir biçimde aktarılıyor ve işleniyor.
AMD, Smart Access Storage bu süreci daha uygun hale getirmeyi planlıyor. Yani DirectStorage ile SAS birleştiğinde her şey daha süratli hale gelebilir. Şirket teknolojiyi şöyle tanımlıyor:
“Smart Access Storage, hem oyun yükleme müddetlerini hem de doku akışını düzgünleştirmek için yeni AMD platform teknolojileri ve Radeon GPU sıkıştırma yeteneklerinin yanı sıra Smart Access Memory teknolojisini kullanan, Microsoft’un DirectStorage API’sini destekleyen bir teknolojiler paketi.
Geleneksel oyun yükleme süreci, oyunun datalarının sıkıştırmasını tekrar çözümlemek için değerli ölçüde süreç gücü gerektirir. CPU’nun gecikmeye neden olan çözümleme ve data transferi yapmasını gerektiriyor ve bu, kıymetli ölçüde sistem kaynağı tüketiyor.”
Öte yandan bunu yapan tek GPU üreticisi AMD değil. NVIDIA Ampere mimarisiyle birlikte kendi RTX IO teknolojisini duyurmuştu. Bu teknoloji tekrar emsal formda, klâsik CPU çözümlemesine kıyasla 100 kat daha fazla randıman ve 20 kat daha düşük CPU kullanımı sunduğu belirtilen DirectStorage üzerine heyeti.
Bu ortada DirectStorage teknolojisinin hala yaygınlaşmadığını ekleyelim. Teknolojiyi destekleyen birinci oyun Forspoken oldu ve hala uzun bir yolumuz var.