morfeus
Yeni Üye
Oyun geliştiricileri açısından günümüzün en büyük sorunlarından biri crunch, yani oyunu yetiştirmek için uzun süreler boyunca, hatta haftasonları dahil biçimde fazla mesai yapma olayı. Çoğu stüdyo bu uygulamaları yüzünden ciddi eleştiriler alıyor, haklarında makaleler yayınlanıyor, isim vermeyen çalışanların bu durumlardan ne kadar rahatsız olduklarını öğreniyoruz.
Crunch her zaman beraberinde başarıyı da getirmiyor tabii ki, Cyberpunk 2077 de buna çok iyi bir örnek. Ratchet & Clank: Rift Apart ise büyük ve başarılı oyunların crunch gerektirmeden de geliştirilebileceğinin en güncel örneği oldu.
Insomniac, Ratchet & Clank: Rift Apart ile PlayStation 5'in gücünü tam manasıyla gösteren ilk oyunla karşımıza çıktı diyebiliriz. Oyunun not ortalaması şimdilik gayet iyi seyrediyor, şimdilik yaklaşık 90 ortalamayı tutturmuş durumda. Böyle bir oyunun geliştiricilerinin Twitter'da "bunu hiç crunch yapmadan başardık" diye sevinmeleri de, bu crunch kültürünün ne denli sevilmediğinin bir göstergesi olsa gerek.
Örneğin animatör Lindsay Thompson "tüm yapım boyunca bir kere bile crunch'a girmedim. Sadece bir iki sefer birşeyleri bitirmek için biraz geç çıktım, ama HİÇ CRUNCH OLMADI. Bu mümkün. Ekibin sağlığı yaratıcılığın da özgürce akmasını sağladı." diyor.
Tasarımcı Grant Parker da tüm yapım boyunca haftalık standart 40 saat sürenin dışına çıkmadığını, "acı çekmeden de müthiş bir oyun üzerinde çalışmanın mümkün olduğunu" yazmış.
Oyunun diğer geliştiricilerinden de benzer mesajlar gelmiş. Hepsi de şahsi deneyimlerinden bahsediyor tabii, ama yönetimin de "crunch-sız geliştirme sürecini" teşvik ettiğinin altını çizmişler. Tebrikler bir kez daha Insomniac Games'e.