Son Konu

Resident Evil 2

makaleci

Yeni Üye
Katılım
14 Ocak 2020
Mesajlar
351,088
Tepkime
0
Puanları
36
Yaş
35
Credits
0
Geri Bildirim : 0 / 0 / 0
imodifier

Yalnızca yan durduğunda çalışan, yalvar yakar aileme aldırdığım 2. el PlayStation
’da oynadığım birinci oyunlardan biri Resident Evil 2, başkası Resident Evil 3, üçüncüsü ise Metal Gear Solid’di. Bu üç oyun, şu anda bu işi yapmama, otuzlu yaşların ortasında hala oyun dünyasından kopamayışıma sebep olan oyunların başında geliyor. Metal Gear Solid serisinin geldiği son nokta malum. Konami kalaylamayı hak eden işler yaparken, Capcom’da ise durumlar külliyen farklı. Resident Evil 7 ile serinin köklerine sağlam bir dönüş yapan Capcom, Resident Evil 2 Remake ile bu geri dönüşü adeta  perçinlemek istiyor. Capcom, bir yandan benim üzere “eski nesil” oyuncuların eski bir dostu daha afilli kıyafetleri ile tekrar ağırlamasını isterken, “yeni nesil” oyuncuları ise, Resident Evil serisi ile tanıştırmak istiyor. Gelen onlarca oynanış medyasına bakacak olursak yeni Resident Evil 2 bu buluşmaya epeyce hazır görünüyor.

Resident-Evil-2-Remake-On-Inceleme_4.jpg

Resident Evil 2 Ön İnceleme

Capcom’un köklere dönüş siyasetinin son meyvesi Resident Evil 2’yi kolundan kopartıp tadına bakmak için artık çok az bir vakit kaldı. Eski bir dostla tekrar buluşacak olmanın heyecanı içinde, oyunun çıkışına kalan son bir aylık vakti eritmek için yeni Resident Evil ile ilgili elimizde neler var, yeni oyunda bizi neler bekliyor bir göz atalım. Capcom, Resident Evil 7 ile; karanlık, kaygı dozu yüksek, hayatta kalma öğeleri ziyade olan, grafik ve oynanış olarak yeni nesil, lakin felsefe olarak köklerine bağlı bir oyunla önümüze çıkmıştı. 1. şahıs bakış açısına sahip oyun, pek çok açıdan Resident Evil’ı Resident Evil yapan dinamiklere sahipti. Daha evvel benim de sevdiğim Resident Evil oyunları arasında nokta alan Resident Evil Survivor’da tekrar 1. şahıs bakış açısı kullanmış olan Capcom, Resident Evil 7’de de bu kamera açısını kullandı ve ortaya çok uygun bir oyun çıktı. Yeni Resident Evil 2’de Resident Evil 4 ile oyun yerküresine giren omuz hizası bakış açısına tekrar geri dönülüyor.

Resident-Evil-2_11.jpg

Eski felsefe, asrî bakış açısı

Kayıp olan ağabeyi Chris’i bulmak için Racoon City'ye gelen Claire Redfield ve Racoon City Polis Departmanı'nda şimdi işe başlamış çaylak polis olan Leon S. Cennedy, Resident Evil 2’nin oynanabilir karakterleri olacak. Her iki karakter de özgün dizaynlarından biraz daha farklı görünseler de, hem Claire’in hem de Leon’un dizaynlarının hoşuma gittiğini söyleyebilirim. Her iki karakter de, hem daha asrî, hem de daha gerçekçi bir görünüme kavuşmuş.  Burada çabucak şu saptamayı da yapalım. Capcom karakter ve kostüm dizaynlarına ekstra bir ihtimam göstermiş. Bunun sebeplerinden biri de, Capcom’un Resident Evil 2’de oyun içi para kullanarak kozmetik eser satacak olması. Resident Evil 2’de Claire ve Leon için çok farklı kostüm seçenekleriyle karşılaşacağız. Oyunu bitirince farklı kostümler açma devri sona ermiş üzere görünüyor.

Resident-Evil-2_12.jpg

RE Engine'in gücü sonuna kadar kullanılmış

RE Engine’in geliştirilmiş bir versiyonunu kullanan yeni Resident Evil 2’de, yalnızca kostümlerdeki ve karakterdeki ayrıntı değil, kaplama kalitesinde, ışıklandırmalarda ve bilhassa zombi dizaynındaki detaylar da sahiden “yeni nesil”  Resident Evil 2’nin bizi beklediğinin sinyallerini veriyor. Karanlık mekanlarla çok ziyade karşılaşacağımız oyunda, fenerimizi sıklıkla kullanacakmışız üzere görünüyor. Işıklandırma kalitesi işte burada önümüze çıkıyor. Fenerden çıkan ışık huzmelerinin duvarlardaki yansıması epeyce âlâ görünüyor. Capcom yalnızca grafik kalitesi konusunda güzel bir oyunla önümüze çıkmayacak, bu grafik kalitesini PC’de saniyede 60 kare orantısıyla oyunseverlere sunacak. Bu da zati optimizasyon konusunda başarılı olan Capcom’un RE2’ye ne kadar kıymet verdiğini gösteren ayrıntılardan biri.   Zombiler karanlıkta bir anda belirdiğinde, endişe dolu anlar bizi bekliyor üzere görünüyor.

Resident-Evil-2-Remake-On-Inceleme_3.jpg
 
Üst Alt