iltasyazilim
Yeni Üye
SİYAH BEYAZ RESIM
Siyah lekelerin beyaz kağıt üzerinde dengelenmiş dağılması, siyah beyaz çalışmayı oluşturur Siyah çini mürekkebi yada siyah guvaş badana ile çalışılır Mürekkep sulandırılmadan çalışılır ve kağıt ıslatılmaz Açık yerlerde doğrudan kağıdın beyazlığından yararlanılır Koyu yerler mürekkeple boyanırken gri yerlerde de çizgi kullanılır Açık koyu dengesine uyarı edilmelidir Basit ve zevkli bir tekniktir Siyah kağıda beyaz guvaş boya ile de çalışılabilir
MUM BADANA KAZIMA TEKNİĞİ
Çizgi ve dokuya dayanır ( Konu ur, hayvanlar olabilir ) Başta siyahın dışında kağıdın tamamı boyanır sonra yüzeyin tamamı siyahla kapatılır Makas, çivi, iğne gibi ince uçla bir aracın yardımıyla siyah yüzeyi çizerek, yer yer tarayıp kazıyarak alttaki dokunun ortaya çıkması sağlanır
MUM BADANA SKRAFİTTO
Kağıdın yüzeyi öbür badana ile ve öbür yönlerde boyanır Pamuk yada mendille silinir yada kazınır
SULUBOYA VE MUM BOYANIN BİRLİKTE KULLANILMASI
Resmin bir takım yerleri beyaz bırakılıp büyük bir kısmı mum boya ile boyanır daha sonra suluboya kullanılır Mumla örtülmüş yerler suluboyayı itecek, sadece açık kalmış yerler boyanacaktır
SULUBOYA İLE RESIM
Konu hiç çizilmeden yada çizilerek çalışılabilir Ancak suluboya şeffaf bir boya olduğu için fazla hafif çizilmelidir daha sonra kağıt hafifçe nemlendirilmeli ve mümkünse kenarlarından yapıştırılmalıdır Fırçalardaki renk defalarca değil, bağlı yanlamasına sürülür Kağıt ıslak olduğu için renkler kaynaşır ve fazla hoş pasajlar ( geçiş ) oluştururlar Açık tonlar su ile badana inceltilerek elde edilir Kağıdın beyazlığından dolaylı olarak yaralanılır Önce açık ve geniş yerler boyanır Çünkü açık yerleri koyulaştırmak kolaydır Beğenilmezse değişken Koyuyu başlatmak zordur O da bir dereceye dek nemli süngerle başarılabilir Geniş alanlarında başta boyanması kağıdın çalışma sırasında kuruyacağı içindir Kuruyan yerler bitmiş sünger yada pamukla nemlendirilir Kağıt çok sulandırılırsa sonuçlar negatif olur Kullanılan badana tüplerdeyse palete sıkılır ve sulandırılarak kullanılır Eğer kuru cinsten ise çalışmaya başlamadan önce yumuşasın diye üzerlerine birkaç damla su damlatılır Yanımızda bir de deneme kağıdının olmasında fayda vardır Keza asgari iki su kabı olmalıdır İnce ve kalın suluboya fırçaları da çizgisel ve lekesel çalışmalar için gereklidir
ŞEKER BADANA
Suluboya bittikten daha sonra kağıda tuzlu yada şeker serpilirİlginç bir doku oluşturur
YAĞLIBOYA TEKNİĞİ
Yağlıboya, yağlıboya fırçaları ile yapılır Boya defalarca sürülür Kapatıcı bir tekniktir Boyalar su yerine keten yağı ile inceltilir Spatula ile de çalışılabilir Bu Nedenle ayrı bir doku, değişik bir gösterme elde edilebilir Yağlı boya kağıda yada tuval üzerine çalışılabilir Fırçalar tiner ile yıkanmalıdır Çalışma yöntemleri değişken Fakat tercihen önce açık tonda çalışmaya başlanması uygundur
TUTKALLI BOYA İLE ÇALIŞMA
Plastik tutkalla ( soğuk beyaz tutkal ) toz boya ( nalburlarda satılıyor ) karıştırıp su ile inceltilebilir Kartona ve beze çalışılır Toz boyanın su yada yağ ile karıştırılan iki çeşidi vardır
SIRÇA BOYASI
Sirça üstüne uygulanır, ya aracısız olarak cama çalışılır yada resim, kağıda çizilip camın altına yapıştırılır Fırça ile çalışılır İstenirse çerçevelenir lakin altına mukavva konmaz
YALDIZ BRONZ BADANA
Aydınlık bir boyadır Toz yada hazır bulunur Beyaz ve altın renklidir Bakır sarısı renginde olanı da vardır Yağsız olan bütün yüzeylerde kullanılabilir Fırça ile çalışılır Fırça, iş bittikten sonradan tiner yada benzinle temizlenmelidir Toz yaldızın özel yağı vardır
PARMAK BOYASI
1 Ölçü soğuk su
1 ölçü çamaşır kolası
2 Ölçü sıcak su
1 Ölçü sabun tozu
110 talk pudrası
15 toz boya ( suda eriyen )
Kola soğuk su ile karıştırılır Sıcak su karıştırılarak pişirilir Toz sabun, talk pudrası, istenilen renkte toz badana eklenerek karıştırılır, soğutulur Kağıt hafif ıslatılır Çocuklar parmaklarıyla resim yaparlar Su ile temizlik yapılır
PÜSKÜRTME
Kağıdın üstüne çeşitli objeler konulabilir Diş fırçası ile badana kağıda püskürtülür Objeler olmadan da püskürtme yapılabilir Filit pompası, ince tel vb şeyler püskürtme için kullanılabilir
MUM KAĞIDI
Mum eritilerek kağıdın üstüne damlatılır Kumaş, kağıt yada fırça gibi gereçlerle bir takım yerlere de sürülebilir Kurutulur Kağıdın hepsi farklı alanlara yönlendirilmiş renklere boyanır Kurutulur Mumlu, boyalı kağıt, iki gazete arasına konarak ütülenir Mum bittiği zaman ütülemeye son verilir
KOLAJ
Elişi kağıtları, gazete kağıtları, dergi vb kağıtlar istenirse yırtılarak yada makasla kesilerek yapıştırılır Resimler ya parçalanarak yada tamamiyle kullanılabilir Kağıdın dıştan başka malzemelerde kullanılabilir ( İplik, bez, makarna vs ) Ayrı kolaj malzemeleri bir arada çalışılabilir İplerle çalışma yapılabilir İpler yapıştırılarak istenirse diğer malzemelerle de birlikte çalışılabilir
BİTKİ SAPI İLE RESIM
Resim çizilir Saplar yan yana yapıştırılır Istikamet önemlidir İstenirse renkli de yapılabilir Anilin ( kumaş ) boya karıştırılmış suya saplar atılır Çalışma için ise saplar kaynar suya atılıp yarılır, açılır, ütülenir
MOZAİK FOTOĞRAF
Cam, taş, seramik, metal, kağıt vb gereçler emrindeki yanlamasına dizilip yapıştırılarak yapılır Resim önceden çizilir
BASKI RESIM
LİMON BASKI : Limon ortasından kesilip boyanır ve zorlama yapılır
SOĞAN BASKI : Soğan ikiye bölünüp boyanır ve zorlama yapılır
YAPRAK BASKI : Dağıtılmış yapraklar boyanır ve baskı yapılır
FIRÇA BASKI : Farklı Alanlara Yönlendirilmiş kalınlıkta suluboya fırçaları boyanır ve zorlama yapılır
KUMAŞ BASKI : Değişik dokulardaki bezler boyanarak baskı yapılır
İP BASKISI : Kağıt ikiye katlanır İp boyanır İpin bir ucu kağıdın içine değişik şekillerde yerleştirilir Kağıt ikiye katlanır Bir elle bastırılır Öteki elle ipin diğer ucu çekilir
KAĞIT BASKI : Kağıtlar buruşturularak boyanır, zorlama yapılır
SÜNGER BASKI : Dokulu süngerler boyanır ve zorlama yapılır
EL BASKISI : El boyanır, zorlama yapılır
MONO BASKISI : Cama boya sürülür Üzerine kağıt yerleştirilir, bastırılır ve kaldırılır Aynı operasyon şu şekilde de yapılabilir Kağıt ikiye katlanır, bir tarafına boya sürülür, katlanır ve kaldırılır
PATATES BASKI : Patates ortadan kesilir Üstüne fotoğraf çizilip oyulur Yüksekte kalan yerler boyanır ve baskı yapılır Işlem yinelenir
ŞABLON BASKI : Mukavva, karton gibi kalın kağıtlar istenilen şekilde oyulur Boyalı süngerle başlıca kağıda zorlama yapılır Sünger sürülerek yok, tampon yapılarak zorlama gerçekleştirilir Operasyon yinelenir
FOTOĞRAFLARLA OPTİK İLLÜZYONLAR YAPIMI
Fotoğraflar değişik kalınlıkta şeritler halinde kesilir Bu şeritler kaydırılarak yapıştırılır
KAĞIT ÖRGÜ
Elişi kağıdı yada fon kağıtlarıyla yapılır Elişi kağıdının üst tarafından 2 cm bırakılır Yana Doğru istenilen aralıklarla şeritler kesilir Örgü yapacağımız kağıtlar ister akıcı ister öbür bir şekilde kesilir Bir alttan, bir üstten yada iki alttan bir üstten ya da daha da ayrı aralıklarla geçirilerek örülür
TUZ SERAMİĞİ
Bir ölçü un, yarım ölçü tuz, yarım ölçü su 15 ölçü toz şap hazırlanır Renkli çalışılmak istenirse toz badana ilave edilir Her renk bambaşka hazırlanır Naylon içinde soğuk yerde saklanır Un,tuzlu, şap karıştırılır derece derece su ek edilerek en ince ayrıntısına kadar yoğrulur Kıvamı iyi ise su ek edilmez, yapışıyorsa tuzlu ek edilir İstenirse egzersiz bittikten ve kuruduktan daha sonra verniklenebilir
Pişmiş Tuzlu Seramiğinin Hazırlanışı
Bir kadeh un
Bir buçuk bardak nişasta
Bir bardak soğuk su
Bir bardak tuz
Dört kadeh kaynak su
Alabildiğince un
Bir kadeh un, nişasta ve soğuk su ile bir kap içinde karıştırılır Tuz dört kadeh kaynak suda eritilir Önceki karışım yavaş yavaş kaynak suya ek edilir En Ince Ayrıntısına Kadar karıştırıldıktan sonradan tencere tekrar ateşe konulur ve adamakıllı koyulaşıncaya kadar karıştırılarak pişirilir sonradan soğumaya bırakılır Soğuduktan daha sonra istenilen kıvama gelinceye kadar un ile yoğrulur İstenirse toz badana ile renklendirilir Naylon torba ya da ağzı kapalı plastik bir kapta buzdolabında saklanır
SERAMİK
Un ve beyaz tutkal karıştırılır Fazla az bademyağı ilave edilir Renkli istenirse guvaş badana ek edilir Un yerine nişasta da kullanılabilir Naylon torbada ve buzdolabında saklanır
BATİK
Bağlama batik; açık renkli bez iple bağlanır Bağlanan kumaş, boyalı suya ( 10 litre su, iki çorba kaşığı tuz ve bir paket toz bez boyası ) atılarak 15 20 dakika kaynatılır Sopa ile karıştırılır Sonradan bez soğuk suda ayrıntılarıyla durulanır
Katlama batik, kazıma batik vs çeşitleri vardır
KAĞIT HAMURU
Gazete kağıtları, nişasta kolasına yatırılır Heykel çalışılmak isteniyorsa telden iskelet hazırlanır
KOLA KAĞIDI
Nişasta ılık su ile halledilir daha sonra kaynar su ile karıştırılır İçine guvaş, kumaş buyası katılır Fotoğraf çalışılır
EBRU SU KAĞIDI
Tuzlu, kitre ya da kola ile yoğunluğu artırılmış su üstüne neft ile seyreltilmiş fotoğraf yağlı boyaları damlatılır Sonra fırça, tüy ya da çöple karıştırılarak değişik desenler yapılır Kağıdın mat yüzü hava kabarcığı bırakılmadan su üstüne yatırılır Bir iki dakika sonradan alınır Çeşmede yıkanır Yoğunlaştırmatuz ile yapıldıysa yıkanmaz Asılarak yada sererek kurutulur
MUKAVVA İLE RÖLYEF ÇALIŞMALARI
20 X 20 cm yada 25 X 25 cm boyutlarında üç mukavva hazırlanır En alta konulacak mukavva oyulmaz Diğer iki mukavva geometrik desenler çizilerek oyulur Oyulmayan mukavva en altta olmak koşuluyla bu üç mukavva birbirine yapıştırılır Üzeri yaldız ile boyanır Bütün sınıfın çalışmaları duvarda emrindeki yanlamasına sıralanarak yapıştırılır Hoş bir dekoratif egzersiz oluşturulur *
Siyah lekelerin beyaz kağıt üzerinde dengelenmiş dağılması, siyah beyaz çalışmayı oluşturur Siyah çini mürekkebi yada siyah guvaş badana ile çalışılır Mürekkep sulandırılmadan çalışılır ve kağıt ıslatılmaz Açık yerlerde doğrudan kağıdın beyazlığından yararlanılır Koyu yerler mürekkeple boyanırken gri yerlerde de çizgi kullanılır Açık koyu dengesine uyarı edilmelidir Basit ve zevkli bir tekniktir Siyah kağıda beyaz guvaş boya ile de çalışılabilir
MUM BADANA KAZIMA TEKNİĞİ
Çizgi ve dokuya dayanır ( Konu ur, hayvanlar olabilir ) Başta siyahın dışında kağıdın tamamı boyanır sonra yüzeyin tamamı siyahla kapatılır Makas, çivi, iğne gibi ince uçla bir aracın yardımıyla siyah yüzeyi çizerek, yer yer tarayıp kazıyarak alttaki dokunun ortaya çıkması sağlanır
MUM BADANA SKRAFİTTO
Kağıdın yüzeyi öbür badana ile ve öbür yönlerde boyanır Pamuk yada mendille silinir yada kazınır
SULUBOYA VE MUM BOYANIN BİRLİKTE KULLANILMASI
Resmin bir takım yerleri beyaz bırakılıp büyük bir kısmı mum boya ile boyanır daha sonra suluboya kullanılır Mumla örtülmüş yerler suluboyayı itecek, sadece açık kalmış yerler boyanacaktır
SULUBOYA İLE RESIM
Konu hiç çizilmeden yada çizilerek çalışılabilir Ancak suluboya şeffaf bir boya olduğu için fazla hafif çizilmelidir daha sonra kağıt hafifçe nemlendirilmeli ve mümkünse kenarlarından yapıştırılmalıdır Fırçalardaki renk defalarca değil, bağlı yanlamasına sürülür Kağıt ıslak olduğu için renkler kaynaşır ve fazla hoş pasajlar ( geçiş ) oluştururlar Açık tonlar su ile badana inceltilerek elde edilir Kağıdın beyazlığından dolaylı olarak yaralanılır Önce açık ve geniş yerler boyanır Çünkü açık yerleri koyulaştırmak kolaydır Beğenilmezse değişken Koyuyu başlatmak zordur O da bir dereceye dek nemli süngerle başarılabilir Geniş alanlarında başta boyanması kağıdın çalışma sırasında kuruyacağı içindir Kuruyan yerler bitmiş sünger yada pamukla nemlendirilir Kağıt çok sulandırılırsa sonuçlar negatif olur Kullanılan badana tüplerdeyse palete sıkılır ve sulandırılarak kullanılır Eğer kuru cinsten ise çalışmaya başlamadan önce yumuşasın diye üzerlerine birkaç damla su damlatılır Yanımızda bir de deneme kağıdının olmasında fayda vardır Keza asgari iki su kabı olmalıdır İnce ve kalın suluboya fırçaları da çizgisel ve lekesel çalışmalar için gereklidir
ŞEKER BADANA
Suluboya bittikten daha sonra kağıda tuzlu yada şeker serpilirİlginç bir doku oluşturur
YAĞLIBOYA TEKNİĞİ
Yağlıboya, yağlıboya fırçaları ile yapılır Boya defalarca sürülür Kapatıcı bir tekniktir Boyalar su yerine keten yağı ile inceltilir Spatula ile de çalışılabilir Bu Nedenle ayrı bir doku, değişik bir gösterme elde edilebilir Yağlı boya kağıda yada tuval üzerine çalışılabilir Fırçalar tiner ile yıkanmalıdır Çalışma yöntemleri değişken Fakat tercihen önce açık tonda çalışmaya başlanması uygundur
TUTKALLI BOYA İLE ÇALIŞMA
Plastik tutkalla ( soğuk beyaz tutkal ) toz boya ( nalburlarda satılıyor ) karıştırıp su ile inceltilebilir Kartona ve beze çalışılır Toz boyanın su yada yağ ile karıştırılan iki çeşidi vardır
SIRÇA BOYASI
Sirça üstüne uygulanır, ya aracısız olarak cama çalışılır yada resim, kağıda çizilip camın altına yapıştırılır Fırça ile çalışılır İstenirse çerçevelenir lakin altına mukavva konmaz
YALDIZ BRONZ BADANA
Aydınlık bir boyadır Toz yada hazır bulunur Beyaz ve altın renklidir Bakır sarısı renginde olanı da vardır Yağsız olan bütün yüzeylerde kullanılabilir Fırça ile çalışılır Fırça, iş bittikten sonradan tiner yada benzinle temizlenmelidir Toz yaldızın özel yağı vardır
PARMAK BOYASI
1 Ölçü soğuk su
1 ölçü çamaşır kolası
2 Ölçü sıcak su
1 Ölçü sabun tozu
110 talk pudrası
15 toz boya ( suda eriyen )
Kola soğuk su ile karıştırılır Sıcak su karıştırılarak pişirilir Toz sabun, talk pudrası, istenilen renkte toz badana eklenerek karıştırılır, soğutulur Kağıt hafif ıslatılır Çocuklar parmaklarıyla resim yaparlar Su ile temizlik yapılır
PÜSKÜRTME
Kağıdın üstüne çeşitli objeler konulabilir Diş fırçası ile badana kağıda püskürtülür Objeler olmadan da püskürtme yapılabilir Filit pompası, ince tel vb şeyler püskürtme için kullanılabilir
MUM KAĞIDI
Mum eritilerek kağıdın üstüne damlatılır Kumaş, kağıt yada fırça gibi gereçlerle bir takım yerlere de sürülebilir Kurutulur Kağıdın hepsi farklı alanlara yönlendirilmiş renklere boyanır Kurutulur Mumlu, boyalı kağıt, iki gazete arasına konarak ütülenir Mum bittiği zaman ütülemeye son verilir
KOLAJ
Elişi kağıtları, gazete kağıtları, dergi vb kağıtlar istenirse yırtılarak yada makasla kesilerek yapıştırılır Resimler ya parçalanarak yada tamamiyle kullanılabilir Kağıdın dıştan başka malzemelerde kullanılabilir ( İplik, bez, makarna vs ) Ayrı kolaj malzemeleri bir arada çalışılabilir İplerle çalışma yapılabilir İpler yapıştırılarak istenirse diğer malzemelerle de birlikte çalışılabilir
BİTKİ SAPI İLE RESIM
Resim çizilir Saplar yan yana yapıştırılır Istikamet önemlidir İstenirse renkli de yapılabilir Anilin ( kumaş ) boya karıştırılmış suya saplar atılır Çalışma için ise saplar kaynar suya atılıp yarılır, açılır, ütülenir
MOZAİK FOTOĞRAF
Cam, taş, seramik, metal, kağıt vb gereçler emrindeki yanlamasına dizilip yapıştırılarak yapılır Resim önceden çizilir
BASKI RESIM
LİMON BASKI : Limon ortasından kesilip boyanır ve zorlama yapılır
SOĞAN BASKI : Soğan ikiye bölünüp boyanır ve zorlama yapılır
YAPRAK BASKI : Dağıtılmış yapraklar boyanır ve baskı yapılır
FIRÇA BASKI : Farklı Alanlara Yönlendirilmiş kalınlıkta suluboya fırçaları boyanır ve zorlama yapılır
KUMAŞ BASKI : Değişik dokulardaki bezler boyanarak baskı yapılır
İP BASKISI : Kağıt ikiye katlanır İp boyanır İpin bir ucu kağıdın içine değişik şekillerde yerleştirilir Kağıt ikiye katlanır Bir elle bastırılır Öteki elle ipin diğer ucu çekilir
KAĞIT BASKI : Kağıtlar buruşturularak boyanır, zorlama yapılır
SÜNGER BASKI : Dokulu süngerler boyanır ve zorlama yapılır
EL BASKISI : El boyanır, zorlama yapılır
MONO BASKISI : Cama boya sürülür Üzerine kağıt yerleştirilir, bastırılır ve kaldırılır Aynı operasyon şu şekilde de yapılabilir Kağıt ikiye katlanır, bir tarafına boya sürülür, katlanır ve kaldırılır
PATATES BASKI : Patates ortadan kesilir Üstüne fotoğraf çizilip oyulur Yüksekte kalan yerler boyanır ve baskı yapılır Işlem yinelenir
ŞABLON BASKI : Mukavva, karton gibi kalın kağıtlar istenilen şekilde oyulur Boyalı süngerle başlıca kağıda zorlama yapılır Sünger sürülerek yok, tampon yapılarak zorlama gerçekleştirilir Operasyon yinelenir
FOTOĞRAFLARLA OPTİK İLLÜZYONLAR YAPIMI
Fotoğraflar değişik kalınlıkta şeritler halinde kesilir Bu şeritler kaydırılarak yapıştırılır
KAĞIT ÖRGÜ
Elişi kağıdı yada fon kağıtlarıyla yapılır Elişi kağıdının üst tarafından 2 cm bırakılır Yana Doğru istenilen aralıklarla şeritler kesilir Örgü yapacağımız kağıtlar ister akıcı ister öbür bir şekilde kesilir Bir alttan, bir üstten yada iki alttan bir üstten ya da daha da ayrı aralıklarla geçirilerek örülür
TUZ SERAMİĞİ
Bir ölçü un, yarım ölçü tuz, yarım ölçü su 15 ölçü toz şap hazırlanır Renkli çalışılmak istenirse toz badana ilave edilir Her renk bambaşka hazırlanır Naylon içinde soğuk yerde saklanır Un,tuzlu, şap karıştırılır derece derece su ek edilerek en ince ayrıntısına kadar yoğrulur Kıvamı iyi ise su ek edilmez, yapışıyorsa tuzlu ek edilir İstenirse egzersiz bittikten ve kuruduktan daha sonra verniklenebilir
Pişmiş Tuzlu Seramiğinin Hazırlanışı
Bir kadeh un
Bir buçuk bardak nişasta
Bir bardak soğuk su
Bir bardak tuz
Dört kadeh kaynak su
Alabildiğince un
Bir kadeh un, nişasta ve soğuk su ile bir kap içinde karıştırılır Tuz dört kadeh kaynak suda eritilir Önceki karışım yavaş yavaş kaynak suya ek edilir En Ince Ayrıntısına Kadar karıştırıldıktan sonradan tencere tekrar ateşe konulur ve adamakıllı koyulaşıncaya kadar karıştırılarak pişirilir sonradan soğumaya bırakılır Soğuduktan daha sonra istenilen kıvama gelinceye kadar un ile yoğrulur İstenirse toz badana ile renklendirilir Naylon torba ya da ağzı kapalı plastik bir kapta buzdolabında saklanır
SERAMİK
Un ve beyaz tutkal karıştırılır Fazla az bademyağı ilave edilir Renkli istenirse guvaş badana ek edilir Un yerine nişasta da kullanılabilir Naylon torbada ve buzdolabında saklanır
BATİK
Bağlama batik; açık renkli bez iple bağlanır Bağlanan kumaş, boyalı suya ( 10 litre su, iki çorba kaşığı tuz ve bir paket toz bez boyası ) atılarak 15 20 dakika kaynatılır Sopa ile karıştırılır Sonradan bez soğuk suda ayrıntılarıyla durulanır
Katlama batik, kazıma batik vs çeşitleri vardır
KAĞIT HAMURU
Gazete kağıtları, nişasta kolasına yatırılır Heykel çalışılmak isteniyorsa telden iskelet hazırlanır
KOLA KAĞIDI
Nişasta ılık su ile halledilir daha sonra kaynar su ile karıştırılır İçine guvaş, kumaş buyası katılır Fotoğraf çalışılır
EBRU SU KAĞIDI
Tuzlu, kitre ya da kola ile yoğunluğu artırılmış su üstüne neft ile seyreltilmiş fotoğraf yağlı boyaları damlatılır Sonra fırça, tüy ya da çöple karıştırılarak değişik desenler yapılır Kağıdın mat yüzü hava kabarcığı bırakılmadan su üstüne yatırılır Bir iki dakika sonradan alınır Çeşmede yıkanır Yoğunlaştırmatuz ile yapıldıysa yıkanmaz Asılarak yada sererek kurutulur
MUKAVVA İLE RÖLYEF ÇALIŞMALARI
20 X 20 cm yada 25 X 25 cm boyutlarında üç mukavva hazırlanır En alta konulacak mukavva oyulmaz Diğer iki mukavva geometrik desenler çizilerek oyulur Oyulmayan mukavva en altta olmak koşuluyla bu üç mukavva birbirine yapıştırılır Üzeri yaldız ile boyanır Bütün sınıfın çalışmaları duvarda emrindeki yanlamasına sıralanarak yapıştırılır Hoş bir dekoratif egzersiz oluşturulur *