AMD, Navi 24 GPU’ya dayanan giriş seviyesi Radeon RX 6500 XT ve RX 6400 ekran kartlarını nihayet resmi olarak tanıttı. AMD tarafından sağlanan görüntü referans tasarımı simgeliyor, ancak RX 6600 XT veya RX 6600 modellerinde olduğu gibi referans modeller piyasaya çıkmayacak. Ayrıca RX 6500 XT herkes tarafından satın alınabilirken, RX 6400 yalnızca OEM’lere özel olacak.
AMD, Radeon RX 6500 XT ve RX 6400 kartlarının yanı sıra RDNA 2 entegre grafiklere sahip Rembrandt Ryzen 6000 APU serisini duyurdu ve tüm detaylara bu makalemizden göz atabilirsiniz.
Navi 24 ve RX 6500 XT için en büyük haber, şirketin TSMC’nin daha yeni 6nm üretim teknolojisine geçiş yapması. Anladığımız kadarıyla TSMC N6, daha fazla EUV katmanı ve küçük yoğunluk geliştirmeleri dışında N7 ile aynı. Yine de doğal olarak önceki 7nm teknolojisinden daha iyi olacak ve AMD’nin bugüne kadarki en yüksek saat hızına sahip GPU’ları karşımıza çıkıyor.
AMD, diğer RDNA 2 mimarisi GPU’larından bildiğimiz tüm özellikleri alırken daha küçük, verimli ve daha uygun maliyetler sunmak için işleri daha da küçültüyor. Navi 23’ün 128 bit arabirimde 32 CU (Hesaplama Birimi), 32 MB Infinity Cache ve 8 GB GDDR6 belleğe sahip olduğunu biliyoruz. Navi 24 GPU’da ise bunların tümü yarıya iniyor. Kırpılmamış tam GPU, 64 bit arabirimde yalnızca 16 CU, 16 MB Infinity Cache ve 4 GB GDDR6 ile birlikte geliyor.
Performans ise orantılı olarak önemli ölçüde düşecek, ancak bunun ne kadar büyük olacağı çalıştırdığınız oyuna ve ayarlara bağlı olacak. Bu kartlar maksimum ayarlarda yüksek çözünürlükleri hedeflemiyor ve genel olarak 1080p oyunculuğa odaklandığını söylemek mümkün. RX 6500 XT, şaşırtıcı bir şekilde 18 Gbps GDDR6 belleğe sahip ve diğer alt seviye modellerden bu noktada ayrılıyor.
AMD Radeon RX 6600 | AMD Radeon RX 6500 XT | AMD Radeon RX 6400 | AMD Radeon RX 5500 XT | |
Akış İşlemcileri | 1792 (28 CU) | 1024 (16 CU) | 768 (12 CU) | 1408 (22 CU) |
ROP | 64 | 32 | 32 | 32 |
Oyun Saati | 2044 MHz | 2610 MHz | 2039 MHz | 1717 MHz |
Boost Saati | 2491 MHz | 2815 MHz | 2321 MHz | 1845 MHz |
Performans Çıktısı (FP32) | 7.3 TFLOPS | 5.3 TFLOPS | 3.1 TFLOPS | 5.2 TFLOPS |
Bellek Saati | 14 Gbps GDDR6 | 18 Gbps GDDR6 | 16 Gbps GDDR6 | 14 Gbps GDDR6 |
Bant Genişliği | 128-bit | 64-bit | 64-bit | 128-bit |
VRAM | 8 GB | 4 GB | 4 GB | 8 GB |
Infinity Cache | 32 MB | 16 MB | 16 MB | – |
Toplam Kart Gücü | 132W | 107W | 53W | 130W |
Üretim Teknolojisi | TSMC 7nm | TSMC N6 | TSMC N6 | TSMC 7nm |
Transistör Değeri | 11.06 Milyar | 5.4 Milyar | 5.4 Milyar | 6.4 Milyar |
Mimari | RDNA2 | RDNA2 | RDNA2 | RDNA (1) |
GPU | Navi 23 | Navi 24 | Navi 24 | Navi 14 |
Çıkış Tarihi | 10/13/2021 | 01/19/2022 | 2022 İlk Yarı | 12/12/2019 |
Liste Fiyatı | $329 | $199 | OEM’lere Özel | $199 |
1080p çözünürlükte ve maksimum kalite ayarlarında 4 GB VRAM açıkçası bazı zorluklar çıkarabilir. AMD, yeni kartın NVIDIA’nın GTX 1650’sinden yaklaşık %35 daha yüksek genel performans sunduğunu gösteriyor. Öyle ki RX 6500 XT’nin gerçek hedefi GTX 1650 olmayacak. Bu kart yaklaşık üç yıl önce piyasaya sürüldü ve NVIDIA CES 2022 etkinliğinde RTX 3050 masaüstü ekran kartını tanıttı.
RX 6500 XT’nin teknik özellikleri göz önüne alındığında, kripto para madencilerinin bu modellere yönelmeyeceğini ve oyuncuların nihayet makul fiyatlı bir seçeneğe ulaşabileceğini söyleyebiliriz. Ancak devam eden çip kıtlığı nedeniyle AMD’nin 199 dolarlık liste fiyatından çok daha yüksek perakende satış fiyatları görmemiz sürpriz olmaz.
Yeni giriş seviyesi model 19 Ocak’ta satışa çıkacak ve detaylı testler için bir süre beklememiz gerekiyor. RX 6400 ise OEM’ler ve sistem entegratörlerine sunulacak, yani perakende satışa çıkmasını beklemiyoruz.
Son olarak AMD yazılım tarafında da birkaç güncelleme duyurdu. En son özellik, tüm oyunlarda çözünürlük yükseltme teknolojisini desteklemek için hazırlandı ve AMD’nin FidelityFX Super Resolution (FSR) teknolojisine dayanıyor: Radeon Super Resolution (RSR).
FSR ve RSR arasındaki temel farka gelirsek, FSR ayarları kontrol etmek için seçeneklerin eklenmesi de dahil olmak üzere doğrudan bir oyuna entegre edilmesi gerekiyor, FSR, 3D işleme sürecinin daha sonra yükseltilen daha düşük bir çözünürlükte gerçekleşmesine izin veriyor. Bu noktada HUD ve UI hedef çözünürlükte çiziliyor. RSR ise oyun entegrasyonu gerektirmiyor.