bilgiliadam
Yeni Üye
Sac Ekimi Gunah mıdır,sac ektirmek gunahmı
SAC EKTİRMEK GUNAHMI
Bu meselenin, aynıyla Kuranı Kerim’de ya da sunnette bulunmayacağı acıktır Cunku bu, yeni bir tekniktir Ancak sunnette, yani Allah Rasulu’nun (sa) uygulamasında hukmu varolan, insandan insana sac naklidir Buna bir bakıma insan sacından yapılan peruk kullanma da diyebiliriz Hz Peygamber’in kesinkes yasakladığı budur ve biz bunu başka bir yazımızda anlatmaya calıştık Orada uzunca anlattığımız gibi, peruk kullanmanın yasak oluşu, iki sebebe bağlanmıştır: 1İnsanın bir parcası olan sacın yedek parca gibi bir başkasına takılması ve bu sebeple insana karşı gosterilen saygısızlık 2Başkasının sacıyla kendsini saclı gibi gosterip karşısındakileri kandırma
Goruleceği uzere, peruk kullanmakla, sac ektirmenin benzer yonleri olduğu gibi, farklı yonleri de vardır ve bu sebeple sac ektirme de peruk kullanma gibi kesin haramdır demek mumkun değildir Cunku sac ektirme bir defa insanın kendi sacıyla yapılan bir ameliyedir İkinci olarak, kalıcı olup bir bakıma kandırma anlamı icermeyebilir Ucuncu olarak, yine bir bakıma tedavi sayılabilir İşte bu sebeple sac ektirmenin kesin haram olduğu soylenemez
Ancak bir olcude farklı gorunme, bir bakıma da estetik bir ameliye sayılabileceği icin tamamen masum ve helal da olmamalıdır Bu sebeple biz bu konunun son hukmunu verme durumunda değiliz, ama, haram olmasa da bir kerahetmekruhluk icerdiğini, kendinden emin olan ve olduğundan başka turlu gorunme gereği duymayan insanların buna ihtiyac duymayacağını, yapılmaması halinde hicbir gayri meşruluk yapılmış olmayacağını, ama yapılması durumunda en azından bir şuphe taşıdığını soyleyebiliriz
Gusul ve abdeste gelince, ektirilmiş sacın bunlara mani olduğunu soylemek mumkun diğildir Cunku deriye işlenen sac kokleri olsa dahi, temizleme gorevi onların uzerine intikal eder ve uzerinin yıkanmasıyla abdest ya da gusul tamam olmuş olur
ALINTI
SAC EKTİRMEK GUNAHMI
Bu meselenin, aynıyla Kuranı Kerim’de ya da sunnette bulunmayacağı acıktır Cunku bu, yeni bir tekniktir Ancak sunnette, yani Allah Rasulu’nun (sa) uygulamasında hukmu varolan, insandan insana sac naklidir Buna bir bakıma insan sacından yapılan peruk kullanma da diyebiliriz Hz Peygamber’in kesinkes yasakladığı budur ve biz bunu başka bir yazımızda anlatmaya calıştık Orada uzunca anlattığımız gibi, peruk kullanmanın yasak oluşu, iki sebebe bağlanmıştır: 1İnsanın bir parcası olan sacın yedek parca gibi bir başkasına takılması ve bu sebeple insana karşı gosterilen saygısızlık 2Başkasının sacıyla kendsini saclı gibi gosterip karşısındakileri kandırma
Goruleceği uzere, peruk kullanmakla, sac ektirmenin benzer yonleri olduğu gibi, farklı yonleri de vardır ve bu sebeple sac ektirme de peruk kullanma gibi kesin haramdır demek mumkun değildir Cunku sac ektirme bir defa insanın kendi sacıyla yapılan bir ameliyedir İkinci olarak, kalıcı olup bir bakıma kandırma anlamı icermeyebilir Ucuncu olarak, yine bir bakıma tedavi sayılabilir İşte bu sebeple sac ektirmenin kesin haram olduğu soylenemez
Ancak bir olcude farklı gorunme, bir bakıma da estetik bir ameliye sayılabileceği icin tamamen masum ve helal da olmamalıdır Bu sebeple biz bu konunun son hukmunu verme durumunda değiliz, ama, haram olmasa da bir kerahetmekruhluk icerdiğini, kendinden emin olan ve olduğundan başka turlu gorunme gereği duymayan insanların buna ihtiyac duymayacağını, yapılmaması halinde hicbir gayri meşruluk yapılmış olmayacağını, ama yapılması durumunda en azından bir şuphe taşıdığını soyleyebiliriz
Gusul ve abdeste gelince, ektirilmiş sacın bunlara mani olduğunu soylemek mumkun diğildir Cunku deriye işlenen sac kokleri olsa dahi, temizleme gorevi onların uzerine intikal eder ve uzerinin yıkanmasıyla abdest ya da gusul tamam olmuş olur
ALINTI