nicebayan
Yeni Üye
Sait Faik Abasıyanık hayatı, Sait Faik Abasıyanık biyografisi, Sait Faik Abasıyanık hakkında bilgi, Sait Faik Abasıyanığın edebi kişiliği
Cumhuriyet Dönemi Edebiyatı Türk öykücülüğünün en ta*nınmış sanatçılarındandır öykülerinde konu ve durum önemli yer tutmaz “Çehov tarzı denen şartkesit öyküsünün temsil*cisidir Kendine özgü şiirsel bir anlatımı vardır İstanbul öykücüsü olarak tanınmıştır, öykülerin*de İstanbul ’u denizi, kıyıları, balıkçıları, kenar ma*halleri ve doğasıyla işlemiştir İstanbul ’un öbür yerlerinde; kalabalıklar içinde, köprü altlarında, balıkçılar aralarında; kısacası halkla birlikte yaşamış*tır Kahramanlarının duygu, fikir ve hayallerini verirken kendi bohem yaşamını, yalnızlığını anlat*mış, yaşama sevincini işlemiştir
Öykülerinde çocukluk ve gençlik dönemi İzlenimlerini yaşatan Sait Faik‘in, yalın bir dili vardır
19061954 yıllan aralarında yaşamıştır Birincil ve orta öğreni*ufak Adapazarı ’nda ve İstanbul Erkek Lisesi ’nde cilalı*lamıştır İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi ’ndeki eğitimi*ni yarıda bırakarak isviçre ’ye ekonomi öğrenmeye gitmiştir Bir zaman Fransa ’da da kaldıktan sonradan Türkiye ’ye geri dön*müştür Azınlık okulunda öğretmenlik, zahire ticareti gibi işler*de bulunduktan sonra babasının geliri ile Burgaz Adası ’ndaki köşklerinde yaşamıştır (Bu köşk, şimdi Sait Faik Müzesi ’dir) Sait Fa*ik Abasıyanık‘n basılan birincil yazısı Uçurtmalar ’dır Ona ün ka*zandıran hikayelerini Varlık dergisinde yayınlamıştır Sait Fa*ik Abasıyanık, çok başarılı bir İstanbul hikayecisidir Sait Fa*ik Abasıyanık Hikayelerine kendi bezginlik ve avarelikleri ile birleşen kadere dargın insanları ko*nu edinmiştir Ada ve deniz, balıkçılar, kırlar, hayvanlar hikâ*yelerinde büyük yer tutar
Semaver, Sarnıç, Şahmerdan, Lüzumsuz Adam, Son Kuşlar, Havada Bulut, Havuz Başı, Alemdağda Var Bir Yılan, Mahalle Kahvesi, Eksik Şekerli ( hikaye )
Medarı Maişet Motoru, Kayıp Aranıyor(roman ) Hemen Sevişme Vakti ( şiir) *
Cumhuriyet Dönemi Edebiyatı Türk öykücülüğünün en ta*nınmış sanatçılarındandır öykülerinde konu ve durum önemli yer tutmaz “Çehov tarzı denen şartkesit öyküsünün temsil*cisidir Kendine özgü şiirsel bir anlatımı vardır İstanbul öykücüsü olarak tanınmıştır, öykülerin*de İstanbul ’u denizi, kıyıları, balıkçıları, kenar ma*halleri ve doğasıyla işlemiştir İstanbul ’un öbür yerlerinde; kalabalıklar içinde, köprü altlarında, balıkçılar aralarında; kısacası halkla birlikte yaşamış*tır Kahramanlarının duygu, fikir ve hayallerini verirken kendi bohem yaşamını, yalnızlığını anlat*mış, yaşama sevincini işlemiştir
Öykülerinde çocukluk ve gençlik dönemi İzlenimlerini yaşatan Sait Faik‘in, yalın bir dili vardır
19061954 yıllan aralarında yaşamıştır Birincil ve orta öğreni*ufak Adapazarı ’nda ve İstanbul Erkek Lisesi ’nde cilalı*lamıştır İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi ’ndeki eğitimi*ni yarıda bırakarak isviçre ’ye ekonomi öğrenmeye gitmiştir Bir zaman Fransa ’da da kaldıktan sonradan Türkiye ’ye geri dön*müştür Azınlık okulunda öğretmenlik, zahire ticareti gibi işler*de bulunduktan sonra babasının geliri ile Burgaz Adası ’ndaki köşklerinde yaşamıştır (Bu köşk, şimdi Sait Faik Müzesi ’dir) Sait Fa*ik Abasıyanık‘n basılan birincil yazısı Uçurtmalar ’dır Ona ün ka*zandıran hikayelerini Varlık dergisinde yayınlamıştır Sait Fa*ik Abasıyanık, çok başarılı bir İstanbul hikayecisidir Sait Fa*ik Abasıyanık Hikayelerine kendi bezginlik ve avarelikleri ile birleşen kadere dargın insanları ko*nu edinmiştir Ada ve deniz, balıkçılar, kırlar, hayvanlar hikâ*yelerinde büyük yer tutar
Semaver, Sarnıç, Şahmerdan, Lüzumsuz Adam, Son Kuşlar, Havada Bulut, Havuz Başı, Alemdağda Var Bir Yılan, Mahalle Kahvesi, Eksik Şekerli ( hikaye )
Medarı Maişet Motoru, Kayıp Aranıyor(roman ) Hemen Sevişme Vakti ( şiir) *