Turklerin resim Sanatına ilişkin ilk ornekleri Turkistan'da VIIIX yuzyıllar arasına tarihlenen Manihelst ve Budist manastır duvarlarında soylular, rahipler, oykuler ve salt doğa konularını iceren freskler ve konusu Buda ve Mani dininin rahipleriyle ilgili kağıt ve kumaş uzerine yapılmış tasvirlerdir Zengin renk duzenlemesi, dalgalı cizilere duyulan ilgi, uzun orgulu saclı, cekik gozlu, yuvarlak yuzlu figurler, golgelerin vurgulanmasıyla elde edilen kumaş ve yuz oylumluması, kimi Zaman yuzun ifadesini vermedeki ustalık ve salt doğa gorunumlerinde derinlik izlenimi uyandıran ayrıntılar Turkistan resimlerinin ozellikleridir
Anadolu Turklerinde resim Sanatına olan ilgi, Anadolu'da guc kazanan beyliklerin yoneticilerinin Sanat koruyucusu olarak varlığını gostermesiyle başlar El yazmaları icinde yer alan ve gunumuzde minyatur denilen bu Sanat faaliyeti cağında tasvir, resim ve nakış olarak Anadolu ’da ozellikle Selcuklular doneminde Konya'da XII yuzyıldan başlayarak Sanat değeri olan kitaba ve resim Sanatına ilginin varlığı bilinmektedir Hz Mevlana'nın portresini yaptırması kaynaklarda belirtilen faaliyetlerdir Kitap Sanatını koruyuculuğunu XIV yy'da Karaman ve Germiyan beyleri, XV yuzyıldan başlayarak da Osmanlılar yapmıştır
Osmanlılar' da padişahın yanı sıra vezirler, eyalet valileri, şehzadeler ve hanım sultanlar, yuksek rutbeli devlet adamları Sanatın koruyuculuğunu yapmış kişilerdir Bu kişilerin zenginlikleri, ilgilerinin derecesi ve sonra sanatcının yeteneği uretilen eserlerin kalitesinde etkin rol oynamıştır Osmanlılarda nakkaşhane denilen atolyelerin faaliyetinin XV yuzyılın ilk yarısında Celebi Sultan Mehmet, Sultan II Murad ve devlet adamı Umur Bey' in koruyuculuğunda Bursa'da yoğun olduğunu kanıtlayan orneklerin olmasına rağmen tasvirlerle ilgili ornekler henuz bilinmemektedir
Osmanlı Devleti'nin imparatorluk haline gelmeye başladığı yıllardan sonra saray yonetimi, Osmanlı Saray teşkilatı icinde ehli hiref adı altında Sanatcı topluluğunu oluşturmuştur Sarayın her turlu Sanat ve zenaat işlerini goren ve saraydan maaş alan bu topluluk imparatorluğun politik gucunun ust duzeye ulaştığı ve imparatorluk hazinesinin zengin olduğu donemde kalabalık bir kadroya sahipti Ehli hiref teşkilatı icinde katipler mucellitler ve nakkaşlar adı altında bolukler oluşturulmuştu Turk minyatur Sanatı devletin bunyesinde olan eser verme geleneğini 19yy'a kadar devam ettirmiş ve imparatorluğun cokuğu ile yeni akımlar durmuştur Gunumuzde ise geleneksel sanatların yaşatılması ile oluşan faaliyetler cercevesinde yurutulmektedir