iltasyazilim
Yeni Üye
Warhammer Online: Age of Reckoning
Ultima Online ismiyle başlayan başarılı serüvenlerini Dark Age of Camelotun potansiyel sahibi ve zengin daha alçak yapısı ile sürdürmeyi başaran Mythic Entertainment, uzun soluklu bir üretim aşaması ve askıya alma süreçlerinden geçen, milyonlarca hayranın tepkilerini görme ihtimali söz konusu olsa da Warhammer Online: Age of Reckoningi sonunda piyasaya çıkardı Devasa Online yapımlarının hiç azımsanmayacak derecede çok olduğu bu günlerde, bilhassa Warhammer ismini esas bölge bir oyunun hayata geçirilmesi, keza cesaret, ayrıca de büyük tecrübe isteyen bir iş Piyasaya çıkar çıkmaz GB boyutundaki yamalar ile düzeltilmeye çalışılan yapımlar ve yapımcıların olduğunu düşünürsek, devasa online oyunlarının nasıl büyük bir yük aşağı olduklarını tahminde bulunmak hiçte zorlama yok İşte tüm bu olabilitelerin gölgesinde, Mythicin göz bebeği Age of Recknoning, adına uygu bir şekilde aç Warhammer takipçilerinin gönüllerini fethetti Birçok yönüyle özgü, sanatsal ve adeta sorunsuz işleyen daha alçak yapısı, henüz birkaç haftasını yaşamış bir üretim için sahiden takdir toplayan bir koşul haline geldi Piyasadaki en iyi devasa online oyunlarından biri olma amacı ile muhakkak adımlarla ilerleyen WAR Onlineı dahası biz içeriye doğru inceleyelim
Bir yapımın başarılı olma ihtimali, oyuncularda yaratılan beklentilerde ve bunların ne kadarının karşılandığında gizli doğrusu Mythic, WAR projesinin açıklanmasından itibaren, yapımda göreceğimiz en can alıcı noktanın Player vs Player (PVP) sistemi olacağını yineliyordu Karakterler arasındaki dengesizlikler, lag sorunları, haritalardan kaynakalanacak buglar vs gibi çoğu negatif etmenin PVP sisteminde çoğu vakit baş rol oynayabildiğini biliyoruz Bunların gölgesinde ne değin sorunsuz veya kendine has olabilir diye düşünürken, fiilen Mythicin hiçte yanılmadığını oyunun ilerleyen seviyelerinde anlıyor ve takdir ediyorsunuz Bu takdiri nelerin, niçin topladığını daha detaylı ve anlaşılması mümkün bir şekilde açıklamak için, başlıklar aşağı incelemeyi yerinde görüyorum
Şahsiyet ve Sınıf seçimi
Karakter seçimi ekranı çoğu yönden aşina gelse de, varlıklı ve açıklayıcı olarak düzenlenmiş Bir oyunda PVP sisteminin mantıklı ve göz alıcı olarak oturtulması için birbirine düşman iki topluluğun olması gerekir fakat bu gerçekten Warhammer dünyasının bir parçası Order ve Destruction olarak iki topluluktan birini seçerek, bize sunulan karakterlere göz atmaya başlıyoruz İyiliğin korunması için birleşik Dwarf, Empire (insanlar) ve High Elf, onların varlığını yoketmeyi amaçlayan Greenskin (Orcs), Chaos ve Dark Elf ırklarından, savaş içerisinde tank, melee dps, support (healer), ranged dps görevlerini yerine getirebilecek 20 öbür sınıftan, kendimize uygun olanı beğenerek Warhammer dünyasına ayak basıyoruz İşte bu kısımda WARın kendine has özelliklerinden biri devreye giriyor Oyundaki topluluklar arası savaşın temelinde ırklar arası bir çekişme laf konusu Bu çekişmeye de seçtiğimiz ırk ile katkıda bulunuyoruz Eğer Dwarf isek Greenskin ile, Empire isek Chaos ile, High Elf isek Dark Elf ile 40 seviyelik bir savaş içerisinde görev ediniyoruz Oyunun teması War is Everywhere, yani Savaş Heryerde cümlesi de fiilen buradan geliyor Yaptığınız görevler ve izlediğiniz öykü boyunca, kesintisiz bir savaş içerisinde olduğunuzu WAR size çok açık bir şekilde hissettiriyor Her millet savaşı için özel olarak ayrılmış haritalarda görev yapabildiğimiz gibi, diğerlerini de ziyaret etme imkanımız var tabii oysa Bu konuya karakter gelişimi konusunda değineceğim
Şahsiyet gelişimi
Age of Reckoningde sahip olduğunuz karakterin gelişimi çoğu temele dayanabilir Nedir bunlar peki:
Personal Quests: Bireysel görevler olarak adlandırabileceğimiz bu birim, birçok oyundan alışkın olduğumuz, tek başımıza tamamlayabildiğimiz, sonucunda da bir miktar deneyim puanı, altın ya da tabanca, kıyafet veya aksesuar kazandığımız görevler zinciri Gerek öykü takibi, gerekse keşfetmeyi seven oyuncular için iyi bir tercih olacaktır Özellikle yeni bacak bastığınız bir alanın anahtar bölgelerindeki görevlerin yapılması, sizi gitmeniz gereken yerlere yönlendiren NPClerin varlığından ötürü fazla manâlı O yüzden bunları görmezden gelmemenizi nasihat ederim
Public Quests: Başta WAR Onlineda karşımıza çıkan bu sistem, Personal Questslerden ayrı olarak yer alan, herhangi bir NPC takibi gerektirmeyen, o alanda yer alan herkesin katılabildiği ve birkaç seviyeden oluşan görevler Yukarıda bahsettiğim ırklar arası savaşı konu alanların yanına, bulunduğunuz bölgenin risk yaratıcı kısımlarında da yer alabilen bu halka açık görevler, size seviyenizi yükselten tecrübe puanları dışarıda Influence Points adı aşağıda bir süratli puan da kazandırıyor Bu puanlardan oluşan barın doluluk seviyesine de kadar, Public Questin yakınlarındaki kampta yer alan satıcıdan, Personal Questslerden elde ettiklerinizden daha dinç silah, kıyafet veya aksesuar kazanmanız mümkün(Tamamladığınız her Public Questin sonunda, Influence ödüllerinin açık havada, grupta ne kadar efektif olduğunuza da tabi olarak, alanın ortasına düşen sandıktan minik bir ödül çantası da elde ediyorsunuz) Irklar arası savaşı destekleyen hikayenin (şu lahza için her halk müziği için 22 Chapter mevcut) sürekliliğini de destekleyen bu Public Questler, alternatif yollar arayan oyuncular için birebir
PVP,RVR: Order ile Destruction arasındaki savaşa müşterek olduğunuz anda, WARın kendine özgü Realm vs Realm sistemine de dahil olmuş oluyorsunuz Bu sistem, sizi Level 1den itibaren içine çeken, en basit sancak tutmadan, onlarca oyuncuyla gerçekleşebilen büyük kasaba kuşatmalarına değin sürükeleyen bir sürece sahip Seçtiğiniz ırkın savaşına dahil olduğunuz andan itibaren dört bölüme ayrılmış (Tier 1,2,3 ve 4) bir harita karışılıyor sizi Her bölümün muhakkak bir level aralığı için ayrıldığı bu haritada, seçtiğiniz ırkın ve biz oyuncuların gelişim sürecini desteklemesi açısından ele geçirilmesi gereken yerler mevcut Bunlar Tier 1de basit kamplar, Tier 2de kaleler iken, Tier 4de uzun süreçli bir savaş sonrasında büyük şehirler haline geliyor Daha da uzun uzadıya açıklamak gerekirse; Bulunduğunuz haritanın PVE kısmının açık havada, özel olarak RVR için de bölünmüş bölümler mevcut İsterseniz RP (Role Playing), ister Open (özgürce PVP) bir sunucuda bulunun, o alana girdiğiniz anda otomatik olarak Unflagged, yani PVP ve RVRye açık bir duruma geliyorsunuz İdeal bir healer, dps ve tank grubu ile ziyaret edilebilecek (en azından birincil iki Tiear için geçerli bu) bu noktalar (Battlepoints), size Renown Points dıştan, Realm puanı da kazandırıyor Bu kazandığınız Realm puanları, ekranın sağ üstteki köşesinde gösterilen barda belirtilerek, karşısında realme kadar ne kadar üstün olduğunuzu güncel olarak belirtiyor Bu üstünlüğün sonucunda ise, bulunduğunuz haritada normale kadar daha pozitif Renown, INF (Influence), deneyim puanı kazanıyor ve satıcılara sattığınızaldığınız ürünlerden daha fazla kar ediyorsunuz
Ele geçirilen bölgelerin korunması da yine size ait Her ne dek tutulan noktaların NPC koruyucuları ortaya çıkıyor olsa da, arkadaşlarınız ile ufak bir gezintiye çıkmak çoğu zaman eğlenceli oluyor Tüm bu bahsettiklerim dışarıya, tekrar size ihtiyacınız olan Renown puanlarını kazandıran bir başka tercih daha mevcut, o da Scenarios WAR dünyasının herhangi bir noktasından, istediğiniz zaman girebilidiğiniz bu haritalarda, 15 dakikalık süreler ile sınırlanmış 10u aşkın Order vs Destruiction görevlerinde, PVPnin zevkine varıyorsunuz Sancak tutmaca, özel bir eşyayı kaçırma gibi(Capture the flag, Capture and hold, King of the hill vs) olağan görevlerin dışarıda, Age of Reckoningin kendine has haritalarına ister tek, isterseniz grubunuz ile dahil edinmek olası Günün sonunda kazandığınız bütün bu Renown puanları ile de, Renown Gear Merchant olarak geçen satıcılardan, eğer gerekli Renown ve kişilik leveline sahipeseniz, kesin bir miktar vergi karşılığında istediğiniz tabanca, giysi ya da aksesuarı edinmek olası
*
Ultima Online ismiyle başlayan başarılı serüvenlerini Dark Age of Camelotun potansiyel sahibi ve zengin daha alçak yapısı ile sürdürmeyi başaran Mythic Entertainment, uzun soluklu bir üretim aşaması ve askıya alma süreçlerinden geçen, milyonlarca hayranın tepkilerini görme ihtimali söz konusu olsa da Warhammer Online: Age of Reckoningi sonunda piyasaya çıkardı Devasa Online yapımlarının hiç azımsanmayacak derecede çok olduğu bu günlerde, bilhassa Warhammer ismini esas bölge bir oyunun hayata geçirilmesi, keza cesaret, ayrıca de büyük tecrübe isteyen bir iş Piyasaya çıkar çıkmaz GB boyutundaki yamalar ile düzeltilmeye çalışılan yapımlar ve yapımcıların olduğunu düşünürsek, devasa online oyunlarının nasıl büyük bir yük aşağı olduklarını tahminde bulunmak hiçte zorlama yok İşte tüm bu olabilitelerin gölgesinde, Mythicin göz bebeği Age of Recknoning, adına uygu bir şekilde aç Warhammer takipçilerinin gönüllerini fethetti Birçok yönüyle özgü, sanatsal ve adeta sorunsuz işleyen daha alçak yapısı, henüz birkaç haftasını yaşamış bir üretim için sahiden takdir toplayan bir koşul haline geldi Piyasadaki en iyi devasa online oyunlarından biri olma amacı ile muhakkak adımlarla ilerleyen WAR Onlineı dahası biz içeriye doğru inceleyelim
Bir yapımın başarılı olma ihtimali, oyuncularda yaratılan beklentilerde ve bunların ne kadarının karşılandığında gizli doğrusu Mythic, WAR projesinin açıklanmasından itibaren, yapımda göreceğimiz en can alıcı noktanın Player vs Player (PVP) sistemi olacağını yineliyordu Karakterler arasındaki dengesizlikler, lag sorunları, haritalardan kaynakalanacak buglar vs gibi çoğu negatif etmenin PVP sisteminde çoğu vakit baş rol oynayabildiğini biliyoruz Bunların gölgesinde ne değin sorunsuz veya kendine has olabilir diye düşünürken, fiilen Mythicin hiçte yanılmadığını oyunun ilerleyen seviyelerinde anlıyor ve takdir ediyorsunuz Bu takdiri nelerin, niçin topladığını daha detaylı ve anlaşılması mümkün bir şekilde açıklamak için, başlıklar aşağı incelemeyi yerinde görüyorum
Şahsiyet ve Sınıf seçimi
Karakter seçimi ekranı çoğu yönden aşina gelse de, varlıklı ve açıklayıcı olarak düzenlenmiş Bir oyunda PVP sisteminin mantıklı ve göz alıcı olarak oturtulması için birbirine düşman iki topluluğun olması gerekir fakat bu gerçekten Warhammer dünyasının bir parçası Order ve Destruction olarak iki topluluktan birini seçerek, bize sunulan karakterlere göz atmaya başlıyoruz İyiliğin korunması için birleşik Dwarf, Empire (insanlar) ve High Elf, onların varlığını yoketmeyi amaçlayan Greenskin (Orcs), Chaos ve Dark Elf ırklarından, savaş içerisinde tank, melee dps, support (healer), ranged dps görevlerini yerine getirebilecek 20 öbür sınıftan, kendimize uygun olanı beğenerek Warhammer dünyasına ayak basıyoruz İşte bu kısımda WARın kendine has özelliklerinden biri devreye giriyor Oyundaki topluluklar arası savaşın temelinde ırklar arası bir çekişme laf konusu Bu çekişmeye de seçtiğimiz ırk ile katkıda bulunuyoruz Eğer Dwarf isek Greenskin ile, Empire isek Chaos ile, High Elf isek Dark Elf ile 40 seviyelik bir savaş içerisinde görev ediniyoruz Oyunun teması War is Everywhere, yani Savaş Heryerde cümlesi de fiilen buradan geliyor Yaptığınız görevler ve izlediğiniz öykü boyunca, kesintisiz bir savaş içerisinde olduğunuzu WAR size çok açık bir şekilde hissettiriyor Her millet savaşı için özel olarak ayrılmış haritalarda görev yapabildiğimiz gibi, diğerlerini de ziyaret etme imkanımız var tabii oysa Bu konuya karakter gelişimi konusunda değineceğim
Şahsiyet gelişimi
Age of Reckoningde sahip olduğunuz karakterin gelişimi çoğu temele dayanabilir Nedir bunlar peki:
Personal Quests: Bireysel görevler olarak adlandırabileceğimiz bu birim, birçok oyundan alışkın olduğumuz, tek başımıza tamamlayabildiğimiz, sonucunda da bir miktar deneyim puanı, altın ya da tabanca, kıyafet veya aksesuar kazandığımız görevler zinciri Gerek öykü takibi, gerekse keşfetmeyi seven oyuncular için iyi bir tercih olacaktır Özellikle yeni bacak bastığınız bir alanın anahtar bölgelerindeki görevlerin yapılması, sizi gitmeniz gereken yerlere yönlendiren NPClerin varlığından ötürü fazla manâlı O yüzden bunları görmezden gelmemenizi nasihat ederim
Public Quests: Başta WAR Onlineda karşımıza çıkan bu sistem, Personal Questslerden ayrı olarak yer alan, herhangi bir NPC takibi gerektirmeyen, o alanda yer alan herkesin katılabildiği ve birkaç seviyeden oluşan görevler Yukarıda bahsettiğim ırklar arası savaşı konu alanların yanına, bulunduğunuz bölgenin risk yaratıcı kısımlarında da yer alabilen bu halka açık görevler, size seviyenizi yükselten tecrübe puanları dışarıda Influence Points adı aşağıda bir süratli puan da kazandırıyor Bu puanlardan oluşan barın doluluk seviyesine de kadar, Public Questin yakınlarındaki kampta yer alan satıcıdan, Personal Questslerden elde ettiklerinizden daha dinç silah, kıyafet veya aksesuar kazanmanız mümkün(Tamamladığınız her Public Questin sonunda, Influence ödüllerinin açık havada, grupta ne kadar efektif olduğunuza da tabi olarak, alanın ortasına düşen sandıktan minik bir ödül çantası da elde ediyorsunuz) Irklar arası savaşı destekleyen hikayenin (şu lahza için her halk müziği için 22 Chapter mevcut) sürekliliğini de destekleyen bu Public Questler, alternatif yollar arayan oyuncular için birebir
PVP,RVR: Order ile Destruction arasındaki savaşa müşterek olduğunuz anda, WARın kendine özgü Realm vs Realm sistemine de dahil olmuş oluyorsunuz Bu sistem, sizi Level 1den itibaren içine çeken, en basit sancak tutmadan, onlarca oyuncuyla gerçekleşebilen büyük kasaba kuşatmalarına değin sürükeleyen bir sürece sahip Seçtiğiniz ırkın savaşına dahil olduğunuz andan itibaren dört bölüme ayrılmış (Tier 1,2,3 ve 4) bir harita karışılıyor sizi Her bölümün muhakkak bir level aralığı için ayrıldığı bu haritada, seçtiğiniz ırkın ve biz oyuncuların gelişim sürecini desteklemesi açısından ele geçirilmesi gereken yerler mevcut Bunlar Tier 1de basit kamplar, Tier 2de kaleler iken, Tier 4de uzun süreçli bir savaş sonrasında büyük şehirler haline geliyor Daha da uzun uzadıya açıklamak gerekirse; Bulunduğunuz haritanın PVE kısmının açık havada, özel olarak RVR için de bölünmüş bölümler mevcut İsterseniz RP (Role Playing), ister Open (özgürce PVP) bir sunucuda bulunun, o alana girdiğiniz anda otomatik olarak Unflagged, yani PVP ve RVRye açık bir duruma geliyorsunuz İdeal bir healer, dps ve tank grubu ile ziyaret edilebilecek (en azından birincil iki Tiear için geçerli bu) bu noktalar (Battlepoints), size Renown Points dıştan, Realm puanı da kazandırıyor Bu kazandığınız Realm puanları, ekranın sağ üstteki köşesinde gösterilen barda belirtilerek, karşısında realme kadar ne kadar üstün olduğunuzu güncel olarak belirtiyor Bu üstünlüğün sonucunda ise, bulunduğunuz haritada normale kadar daha pozitif Renown, INF (Influence), deneyim puanı kazanıyor ve satıcılara sattığınızaldığınız ürünlerden daha fazla kar ediyorsunuz
Ele geçirilen bölgelerin korunması da yine size ait Her ne dek tutulan noktaların NPC koruyucuları ortaya çıkıyor olsa da, arkadaşlarınız ile ufak bir gezintiye çıkmak çoğu zaman eğlenceli oluyor Tüm bu bahsettiklerim dışarıya, tekrar size ihtiyacınız olan Renown puanlarını kazandıran bir başka tercih daha mevcut, o da Scenarios WAR dünyasının herhangi bir noktasından, istediğiniz zaman girebilidiğiniz bu haritalarda, 15 dakikalık süreler ile sınırlanmış 10u aşkın Order vs Destruiction görevlerinde, PVPnin zevkine varıyorsunuz Sancak tutmaca, özel bir eşyayı kaçırma gibi(Capture the flag, Capture and hold, King of the hill vs) olağan görevlerin dışarıda, Age of Reckoningin kendine has haritalarına ister tek, isterseniz grubunuz ile dahil edinmek olası Günün sonunda kazandığınız bütün bu Renown puanları ile de, Renown Gear Merchant olarak geçen satıcılardan, eğer gerekli Renown ve kişilik leveline sahipeseniz, kesin bir miktar vergi karşılığında istediğiniz tabanca, giysi ya da aksesuarı edinmek olası
*