Wolfenstein: Youngblood için heyecanlı mısınız? Oyun tarihinin en esaslı serilerinden biri olan Wolfenstein serisi, co-op oynanış mekaniği ile buluşuyor. Pekala arkadaşımızla birlikte Nazi avlayacak olmamız Wolfenstein: Youngblood’ı satın almamız için ehil olacak mı? Oyunda hangi yenilikler var, ya da bir yenilik var mı? E3 2019 fuar ortamında deneme bahtı yakaladığımız Wolfenstein: Youngblood’da bizleri nelerin beklediğine kısaca değineceğiz.
Wolfenstein: Youngblood Ön İnceleme
80’ler... Efsanevi Nazi avcısı BJ Bazkowicz ortadan kaybolmuştur. Blazkowich'in ikiz kızları olan Jess ve Soph, bir anda ortadan kaybolan pederlerine ne olduğunu öğrenmek için Nazi işgali altındaki Paris’e gerçek yola çıkarlar. Savaşın göbeğinde doğan ikiz kardeşler, adeta Nazi avlamak için yerküreye gelmiştir. Pederlerinin genetik mirasını taşıyan Jess ve Soph sefalı kişilikleriyle, hırçın hareketleriyle BJ Bazkowicz’in hafif çılgın kişiliğini de yansıtıyor.
Wolfenstein II: The New Colossus’ta giydiğimiz power armorlar farklı oynayış formlarına imkan veriyordu. Zırhlar, kapalılık ya da ateş gücü üzere farklı özellikler sunuyordu. İki kişi co-op oynayabileceğimiz oyunda, her iki karakter de oynanışta bize bir farklılık sunacak mı, giydikleri zırhlar iki karakterin farklı özellikler edinmesine neden olacak mı? Bu bahiste bir açıklama yapılmadı. Bunu oyun çıktığında göreceğiz. Lakin oyunda bir seviye sisteminin ve yetenek ağacının olduğunu biliyoruz.
ID Software ve Arcane Studios, Wolfenstein: Youngblood’un imalatında ortaklaşa çalışıyor. Arcane Studio’nun tesirlerini büyük nispette oyunun açık yerküresinde göreceğiz. Wolfenstein Youngblood’da co - op oynanış mekaniği olacağı için, oyun haritasının büyümesi gerekiyor. Bethesda, harita tasarımı ile özgün işler çıkaran Arcane’i bu işin başına getirerek düzgün bir seçim yapmış diyebiliriz. Dishonored ve Prey esintilerini münhasıran oyunun haritasında göreceğiz. Dishonored serisi ve son olarak Prey’i geliştiren Arcane Studios’un katmanlı kısım tasarımı, Wolfenstein Youngblood’da da önümüze çıkacak.
Bir kısımda ilerlemenin farklı yollarının olacağı, alternatif yol sayısının evvelki oyunlara kıyasla daha çokça olacağı belirtiliyor. Bilhassa Prey’in harita yapısı sahiden muazzamdı. Keşfedilecek yerler, alternatif rotalar, baş karıştıran lakin sefalı kısım dizaynı, Prey’in en özgün istikametiydi. Biraz Prey esintilerinin de olduğu daha geniş ve karmaşık bir kısım tasarımı Wolfenstein: Youngblood’ı daha derin bir oyun haline getirebilir. Gelgelelim külliyen çizgisel ve yüzeysel bir oynanış, aslında hayli kolay olan oyunu iki kişi oynayınca daha da kolay hale getirecek. Wolfenstein: Youngblood anlamsız bir aksiyonu olmaktan öteye geçemeyecektir.
E3 2019 fuar ortamında Wolfenstein: Youngblood’ı deneme talihi da yakaladık. Co-op mekaniklerinin oynanışı biraz kolaylaştırdığını söyleyebiliriz. İki kişi birlikte makineli silahlarla ilerlediğinizde yıkıcı bir güç oluyor, adeta vefat makinesine dönüşüyorsunuz. Bu haliyle oyun daha çok hile açmışız üzere hissettiriyor. Ateş gücü dışında co-op oynanış için oyuna birtakım yeni dinamikler de eklenmiş. Örneğin; arkadaşınız yaralanıp mütalaa onu kaldırabiliyor ya da bir kısımda ilerlemek için önümüze çıkan kapıları açmamız gerekiyor.
Bu kapıları da birlikte açmamız, örneğin tıpkı anda düğmeye basmamız gerekiyor. Yardımlaşmanın daha ön plana çıktığı, biraz daha baş çalıştırmamız gereken bulmacalarla ve kısım dizaynıyla karşılaşabilirsek, co-op oynanış daha sefalı bir hale dönüşebilir. Wolfenstein: Youngblood’da artık düşmanların da bir seviyesi ve can barları bulunuyor. MMO oyunlarda olduğu üzere başlarının üstündeki barda, Nazilerin ne kadar canlarının kaldığı yazıyor. Evet ancak neden?
Wolfenstein: Youngblood’da Mikro ödeme usullerinin de olacağını biliyoruz. Zırh şahsileştirme seçeneklerinde kimi miini ödemeler yapabileceğiz gelgelelim bu mikro ödemelerin oynanışa bir tesir etmeyeceği yalnızca kozmetik öğeler için muteber olduğu da açıklandı.
Geliştirici ekipten Jerk Gustafsson, Wolfenstein: Youngblood’ın oynanış mühleti ile ilgili şu açıklamayı yapmıştı: "Bu biraz tuhaf zira bu epey büyük bir oyun. Lakin geliştirme mühleti o kadar da uzun değil. Oyunun kısım tasarımı, hikaye anlatımına da bağlı olarak çizgisel değil. Bu da bize muhitte yapacak çok çokça aktivite ve çok farklı vazifeler hazırlamamıza imkan verdi. Yekunda oyunumuzun vadesi serinin öbür oyunlarından çok daha uzun olacak. Sanıyorum Wolfenstein: Youngblood'ı bitirmek yaklaşık olarak 25 ile 30 saat arasında bir devir alacak.”
Grafik olarak Wolfenstein Youngblood’da değerli bir değişiklik olduğunu söyleyemeyiz. Kaplama kalitesi, ışıklandırmalar, velev animasyonlar, serinin evvelki iki oyunuyla acilen hemen birebir. Wolfenstein: Youngblood’ın aslında bir ara oyun olduğunu söyleyebiliriz. Gelen yansılara nazaran co-op mekaniğinin sevilip sevilmediğine bakılacak ve seri buna nazaran kendine farklı bir rota çizecek üzere görünüyor. Kayıplara karışan BJ Bazkowicz’in hikayesi ise bir sonraki nesilde ana oyunla devam edecek diye iddia ediyorum.
Wolfenstein: Youngblood, 26 Temmuz'da PC, Playstation 4, Xbox One için çıkacak.