iltasyazilim
Yeni Üye
World Of Warcraft hakkında öğrenmek istedikleriniz için konuyu bir gözden geçirin:
Şahsiyet Meydana Getirmek
World of Warcraft oyununda MMORPG türündeki öteki oyunlar gibi, oyuncular bir şahsiyet oluşturup, oyun dünyasındaki görevleri tamamlayarak, canavarları öldürerek ya da öteki oyuncularla savaşarak deneyim galip gelmek suretiyle seviyelerini artırabilirler Oyun özel bir üyelik gerektirmektedir ve diğer MMOPRG türündeki bir çok oyun gibi World of Warcraft'ı oynamak için kullanıcı aylık bir ödeme yapmalı veya ön ödemeli kartları (prepaid card) kullanmalıdır Oyunun oynanabilmesi için etkin bir internet bağlantısı şarttır
Fazla pozitif kullanıcı olması nedeniyle World of Warcraft, ABD'de, Avrupa Birliği'nde ve Kore'de yer alan öbür oyun sunucuları üstünde çalışmaktadır Oyuncunun en ilk olarak realmadı verilen bu oyun sunucularından birisini seçmesi istenmektedir Genellikle oyunu oynayan öteki arkadaşların bulunduğu sunucunun seçilmesi tercih edilmektedir Oyun sunucuları dört kategoriye ayrılmıştır: PvP(player versus player) tipi sunucularda aleyhinde birlik oyuncuları açılış bölgeleri dışında her lahza birbirlerine saldırabilir iken, PvE(player versus environment) tipi sunucularda ise oyuncular daha fazla canavar öldürmeye ve tayin yapmaya odaklanmıştır ve oyuncuların birbirlerine saldırabilecekleri alanlar daha azdır Bu iki müşteri sunucuların RPyani rol yapma sürümleri de mevcuttur Hem oyun sunucuları dillere göre de sınıflandırılmıştır, kullanıcı oyunun birincil açılışında dilini seçmelidir Belirlenmiş bir ücret karşılığında sunucular aralarında kişilik transferleri ile karakterlerin birliklerinin ve ırklarının değişimi de mümkündür
Oyun bünyesinde birbirine düşman olan iki birlik bulunmaktadır: Alliance (İttifak) ve Horde (Güruh) Yeni bir şahsiyet oluştururken kullanıcıdan bir birliği seçmesi istenmektedir Oyuncu bu iki birlikten dilediğinin altındaki bir ırkı seçer (mesela Alliance için Dwarf ırkı ya da Horde için Troll ırkı)Her bir millet altında avcı (hunter), rahip (priest) veya savaşçı (warrior) gibi sınıflar bulunmaktadır ama bazı ırklar için derslik kısıtlaması olabilir14 Oyuncu seçtiği birlikteki diğer oyuncularla konuşabilir, posta alışverişi yapabilir, grup görevleri yapabilir ve ekip (guild) oluşturabilirler Karşısında birlik oyuncuları ise birbirleriyle sadece özel komutlarla iletişime geçebilir ve özel bölgelerden ticaret yapabilirler Örneğin Horde birliğindeki bir kullanıcı sohbet metni yazdığında Alliance birliğindeki oyuncu bunu şifreli bir şekilde görür
Oyun Süreci
Oyun, üç boyutlu bir oyundur ve Warcraft serisine özgü bir grafik stilinde oluşmaktadır Oyun, Azeroth gezegeninin üç büyük kıtasını ve The Burning Crusade eklentisi ile oyun dünyasına katılan Outland kıtasını içermektedir Oyuncular karakterlerini tahsis tamamlayarak veya değişik aktivitelerle geliştirirler ve emin miktarda tecrübe kazanırlar Deneyim puanları ise karakterin seviyesinin artmasına yol açar Oyuncular yeni bölgeleri keşfettikçe bölgeler arası ulaşım yolları çeşitlenmektedir Keza oyunda ırklara özgü şehirler de bulunmaktadır Bunun yanına karşısında birlik oyuncularının birbirlerine saldıramayacakları nesnel şehirler de mevcuttur
Karakterler geliştikçe seviyeleri artmakta ve yeni yetenekler kazanmaktadır Yetenek puanı sistemiyle oyuncu karakterinin özelliklerini istediği şekilde yönlendirebilirKeza oyun içerisinde madencilik, terzilik, dericilik ya da ilk takviye gibi meslekler de bulunmaktadır ve oyuncu bunlardan dilediğini seçerek geliştirebilirOyun bünyesinde tekrar kullanıcılar göre oluşturulabilen veya dahil olunabilen takımlar (guild) bulunmaktadır Ekip bünyesindeki oyuncular birbirleriyle özel yolla iletişime geçebilirler ve müşterek takım bankasını kullanabilirler
Oyun genel olarak atama yapma yapısı üzerine kuruludur Oyuncudan belli bir görevi tamamlaması istenmektedir Görev tamamlandığında ise kişilik tecrübe puanı kazanmaktadır, bunun yanına çoğunlukla özel giysiler veveya oyun içi para ödülleri de alınabilmektedir Görevler alındığında genelde tanıtıcı bir metin sunulur ve oyun içi hikayenin anlaşılmasına muavin olmaktadır Bir fazla görevler ise birbirini peşine düşüp takip eden zincir görevlerdendir, yani bir görev bitirildiğinde devam görevi alınır Görevler genellikle muhakkak miktarda canavar öldürmeyi veya eşya toplamayı, oyun içi yerleri keşfetmeyi veya özel yerlere gitmeyi, öteki oyun içi oynanamayan karakterlerle (NPC) konuşmayı içerir
Bazı görevler ise bir oyuncunun kimsesiz tamamlayamayacağı türde olabilmektedir Bu durumda aniden pozitif oyuncu grup oluşturarak bu görevleri tamamlarlar, böylece her bir sınıf emin bir amaçta hizmet eder (örneğin, savaşçı (warrior) sınıfı canavarın dikkatini üstüne çekerken, rahip (priest) sınıfı ise iyileştime görevi yapar) Genelde bu görevler oyun terminolojisinde dungeonadı bahşedilen mekânlarda geçer Oyunun 33 sürüm yaması ile beraber mukayese metodu yardımıyla sunucular arası grup oluşturulabilecek yeni bir zindan sistemi geliştirilmiştir18 Şahsiyet öldüğünde en yakın mezarlıkta hayaletmoduna geçer (Night Elf ırkı için wisp) Ölü karakterler yeteneği olan diğer oyuncular göre, oyuncunun karakterin öldüğü yerdeki cesedinin yanında gitmesiyle ya da mezarlıktaki spirit healeryardımıyla belli bir canice uygulanmak koşuluyla diriltilebilir
Oyunda karakterlerin ulaşabileceği azami bir seviye bulunmaktadır ve genellikle her bir genişleme paketi ile bu seviye yükseltilmiştir Maksimum seviyedeki oyuncular ise oyunda kimsesiz gidilmesi imkansız olan bölgelere raidadı verilen gruplarla toplu bir şekilde giderek bossadı verilen yüksek seviyeli canavarları öldürebilirler ve özgün eşyaların sahibi olabilirler
Oyunda bir fazla PVP mekanizması da bulunmaktadır PVP tipindeki sunucularda aleyhinde birlik oyuncuları bir takım alanlar açık havada her bölgede birbirlerine saldırabilirler PVE tipi sunucularda ise oyuncu istediği takdirde PVP modunu açabilir Oyuncular birbirlerini öldürerek tecrübe puanına benzer bir şekilde övünç puanı kazanır ve bu puanları çok özel eşyaları satın almakta kullanabilirler Keza dungeonbölgelerine aynı şekilde battlegroundadı verilen özel bölgelerde de oyuncular birbirleriyle savaşabilirlerArenaadı bahşedilen bölgelerde ise oyuncular 2'şerli, 3'erli ya da 5'erli ekip biçiminde aleyhinde birlik takımlarıyla savaşarak arena puanları kazanabilirler
Ekonomi
Oyun içerisinde özel bir para sistemi bulunmaktadır Herhangi bir kişilik birincil oluşturulduğunda görevler yardımıyla bakır kazanır ve gittikçe zenginleşir Keza 100 bakır 1 gümüş ve 100 gümüş 1 altın sistemi bulunmaktadır Oyuncular sahip oldukları parayı karakterlerini için daha iyi giysiler ve silahlara harcayabilir
Hem oyun içerisinde oyuncuların birbirleriyle ticaret yapabilecekleri bir sistem de bulunmaktadır Herhangi bir oyuncu satmak istediği nesneyi açık artırma evleri (auction houses) aracılığıyla satabilir Buralaradan nesne satın olmak isteyen oyuncu ise kapalı usül açık artırmaya katılabilir ya da ilk elden son satmak fiyatına işlemi tamamlayabilir
Nesneler
Oyun içerisinde zırhlardan yiyeceklere kadar bir fazla tipte nesne (item) bulunmaktadır ve bunlar kalitelerine tarafından renklendirilmiştir Bir fazla nesne yapılan görevlerin ödülü olarak, öldürülen canavarlardan ya da yüksek seviyeli oyuncuların topladıkları özel nesneler ve puanlar karşılığında elde edilebilmektedir Oyun içerisindeki nesnelerin resmi veritabanına buradan ulaşabilirsiniz
# Poor (Trash)
# Common (Beyaz)
# Uncommon Yaygın Olmayan Nesne
# Rare Nadir Yer Alan Nesne
# Epic Epik Nesne
# Legendary Efsanevi Nesne
# Artifact Tarihi Eser Nesne
# Heirloom Miras,Yadigâr Nesne
Heirloom nesneleri oyuncunun belli başlı karakterinin yanına başka karakterlerle oynarken, o karakterin daha çabuk ve kolay şekilde gelişmesini sağlamak üzere tasarlanmıştır Karakterin seviyesine göre özellikleri değişir ve hesaba bağlıdırHesap İçinde karakterlere Heirloom itemlar taşınabilir *
Şahsiyet Meydana Getirmek
World of Warcraft oyununda MMORPG türündeki öteki oyunlar gibi, oyuncular bir şahsiyet oluşturup, oyun dünyasındaki görevleri tamamlayarak, canavarları öldürerek ya da öteki oyuncularla savaşarak deneyim galip gelmek suretiyle seviyelerini artırabilirler Oyun özel bir üyelik gerektirmektedir ve diğer MMOPRG türündeki bir çok oyun gibi World of Warcraft'ı oynamak için kullanıcı aylık bir ödeme yapmalı veya ön ödemeli kartları (prepaid card) kullanmalıdır Oyunun oynanabilmesi için etkin bir internet bağlantısı şarttır
Fazla pozitif kullanıcı olması nedeniyle World of Warcraft, ABD'de, Avrupa Birliği'nde ve Kore'de yer alan öbür oyun sunucuları üstünde çalışmaktadır Oyuncunun en ilk olarak realmadı verilen bu oyun sunucularından birisini seçmesi istenmektedir Genellikle oyunu oynayan öteki arkadaşların bulunduğu sunucunun seçilmesi tercih edilmektedir Oyun sunucuları dört kategoriye ayrılmıştır: PvP(player versus player) tipi sunucularda aleyhinde birlik oyuncuları açılış bölgeleri dışında her lahza birbirlerine saldırabilir iken, PvE(player versus environment) tipi sunucularda ise oyuncular daha fazla canavar öldürmeye ve tayin yapmaya odaklanmıştır ve oyuncuların birbirlerine saldırabilecekleri alanlar daha azdır Bu iki müşteri sunucuların RPyani rol yapma sürümleri de mevcuttur Hem oyun sunucuları dillere göre de sınıflandırılmıştır, kullanıcı oyunun birincil açılışında dilini seçmelidir Belirlenmiş bir ücret karşılığında sunucular aralarında kişilik transferleri ile karakterlerin birliklerinin ve ırklarının değişimi de mümkündür
Oyun bünyesinde birbirine düşman olan iki birlik bulunmaktadır: Alliance (İttifak) ve Horde (Güruh) Yeni bir şahsiyet oluştururken kullanıcıdan bir birliği seçmesi istenmektedir Oyuncu bu iki birlikten dilediğinin altındaki bir ırkı seçer (mesela Alliance için Dwarf ırkı ya da Horde için Troll ırkı)Her bir millet altında avcı (hunter), rahip (priest) veya savaşçı (warrior) gibi sınıflar bulunmaktadır ama bazı ırklar için derslik kısıtlaması olabilir14 Oyuncu seçtiği birlikteki diğer oyuncularla konuşabilir, posta alışverişi yapabilir, grup görevleri yapabilir ve ekip (guild) oluşturabilirler Karşısında birlik oyuncuları ise birbirleriyle sadece özel komutlarla iletişime geçebilir ve özel bölgelerden ticaret yapabilirler Örneğin Horde birliğindeki bir kullanıcı sohbet metni yazdığında Alliance birliğindeki oyuncu bunu şifreli bir şekilde görür
Oyun Süreci
Oyun, üç boyutlu bir oyundur ve Warcraft serisine özgü bir grafik stilinde oluşmaktadır Oyun, Azeroth gezegeninin üç büyük kıtasını ve The Burning Crusade eklentisi ile oyun dünyasına katılan Outland kıtasını içermektedir Oyuncular karakterlerini tahsis tamamlayarak veya değişik aktivitelerle geliştirirler ve emin miktarda tecrübe kazanırlar Deneyim puanları ise karakterin seviyesinin artmasına yol açar Oyuncular yeni bölgeleri keşfettikçe bölgeler arası ulaşım yolları çeşitlenmektedir Keza oyunda ırklara özgü şehirler de bulunmaktadır Bunun yanına karşısında birlik oyuncularının birbirlerine saldıramayacakları nesnel şehirler de mevcuttur
Karakterler geliştikçe seviyeleri artmakta ve yeni yetenekler kazanmaktadır Yetenek puanı sistemiyle oyuncu karakterinin özelliklerini istediği şekilde yönlendirebilirKeza oyun içerisinde madencilik, terzilik, dericilik ya da ilk takviye gibi meslekler de bulunmaktadır ve oyuncu bunlardan dilediğini seçerek geliştirebilirOyun bünyesinde tekrar kullanıcılar göre oluşturulabilen veya dahil olunabilen takımlar (guild) bulunmaktadır Ekip bünyesindeki oyuncular birbirleriyle özel yolla iletişime geçebilirler ve müşterek takım bankasını kullanabilirler
Oyun genel olarak atama yapma yapısı üzerine kuruludur Oyuncudan belli bir görevi tamamlaması istenmektedir Görev tamamlandığında ise kişilik tecrübe puanı kazanmaktadır, bunun yanına çoğunlukla özel giysiler veveya oyun içi para ödülleri de alınabilmektedir Görevler alındığında genelde tanıtıcı bir metin sunulur ve oyun içi hikayenin anlaşılmasına muavin olmaktadır Bir fazla görevler ise birbirini peşine düşüp takip eden zincir görevlerdendir, yani bir görev bitirildiğinde devam görevi alınır Görevler genellikle muhakkak miktarda canavar öldürmeyi veya eşya toplamayı, oyun içi yerleri keşfetmeyi veya özel yerlere gitmeyi, öteki oyun içi oynanamayan karakterlerle (NPC) konuşmayı içerir
Bazı görevler ise bir oyuncunun kimsesiz tamamlayamayacağı türde olabilmektedir Bu durumda aniden pozitif oyuncu grup oluşturarak bu görevleri tamamlarlar, böylece her bir sınıf emin bir amaçta hizmet eder (örneğin, savaşçı (warrior) sınıfı canavarın dikkatini üstüne çekerken, rahip (priest) sınıfı ise iyileştime görevi yapar) Genelde bu görevler oyun terminolojisinde dungeonadı bahşedilen mekânlarda geçer Oyunun 33 sürüm yaması ile beraber mukayese metodu yardımıyla sunucular arası grup oluşturulabilecek yeni bir zindan sistemi geliştirilmiştir18 Şahsiyet öldüğünde en yakın mezarlıkta hayaletmoduna geçer (Night Elf ırkı için wisp) Ölü karakterler yeteneği olan diğer oyuncular göre, oyuncunun karakterin öldüğü yerdeki cesedinin yanında gitmesiyle ya da mezarlıktaki spirit healeryardımıyla belli bir canice uygulanmak koşuluyla diriltilebilir
Oyunda karakterlerin ulaşabileceği azami bir seviye bulunmaktadır ve genellikle her bir genişleme paketi ile bu seviye yükseltilmiştir Maksimum seviyedeki oyuncular ise oyunda kimsesiz gidilmesi imkansız olan bölgelere raidadı verilen gruplarla toplu bir şekilde giderek bossadı verilen yüksek seviyeli canavarları öldürebilirler ve özgün eşyaların sahibi olabilirler
Oyunda bir fazla PVP mekanizması da bulunmaktadır PVP tipindeki sunucularda aleyhinde birlik oyuncuları bir takım alanlar açık havada her bölgede birbirlerine saldırabilirler PVE tipi sunucularda ise oyuncu istediği takdirde PVP modunu açabilir Oyuncular birbirlerini öldürerek tecrübe puanına benzer bir şekilde övünç puanı kazanır ve bu puanları çok özel eşyaları satın almakta kullanabilirler Keza dungeonbölgelerine aynı şekilde battlegroundadı verilen özel bölgelerde de oyuncular birbirleriyle savaşabilirlerArenaadı bahşedilen bölgelerde ise oyuncular 2'şerli, 3'erli ya da 5'erli ekip biçiminde aleyhinde birlik takımlarıyla savaşarak arena puanları kazanabilirler
Ekonomi
Oyun içerisinde özel bir para sistemi bulunmaktadır Herhangi bir kişilik birincil oluşturulduğunda görevler yardımıyla bakır kazanır ve gittikçe zenginleşir Keza 100 bakır 1 gümüş ve 100 gümüş 1 altın sistemi bulunmaktadır Oyuncular sahip oldukları parayı karakterlerini için daha iyi giysiler ve silahlara harcayabilir
Hem oyun içerisinde oyuncuların birbirleriyle ticaret yapabilecekleri bir sistem de bulunmaktadır Herhangi bir oyuncu satmak istediği nesneyi açık artırma evleri (auction houses) aracılığıyla satabilir Buralaradan nesne satın olmak isteyen oyuncu ise kapalı usül açık artırmaya katılabilir ya da ilk elden son satmak fiyatına işlemi tamamlayabilir
Nesneler
Oyun içerisinde zırhlardan yiyeceklere kadar bir fazla tipte nesne (item) bulunmaktadır ve bunlar kalitelerine tarafından renklendirilmiştir Bir fazla nesne yapılan görevlerin ödülü olarak, öldürülen canavarlardan ya da yüksek seviyeli oyuncuların topladıkları özel nesneler ve puanlar karşılığında elde edilebilmektedir Oyun içerisindeki nesnelerin resmi veritabanına buradan ulaşabilirsiniz
# Poor (Trash)
# Common (Beyaz)
# Uncommon Yaygın Olmayan Nesne
# Rare Nadir Yer Alan Nesne
# Epic Epik Nesne
# Legendary Efsanevi Nesne
# Artifact Tarihi Eser Nesne
# Heirloom Miras,Yadigâr Nesne
Heirloom nesneleri oyuncunun belli başlı karakterinin yanına başka karakterlerle oynarken, o karakterin daha çabuk ve kolay şekilde gelişmesini sağlamak üzere tasarlanmıştır Karakterin seviyesine göre özellikleri değişir ve hesaba bağlıdırHesap İçinde karakterlere Heirloom itemlar taşınabilir *