Son Konu

Yakışmadı Rockstar! GTA: The Trilogy - Definitive Edition'da Cyberpunk 2077'yi Aratmayacak 13 Hata

seocu

Yeni Üye
Katılım
9 Ocak 2022
Mesajlar
153,414
Tepkime
0
Puanları
36
Yaş
35
Credits
0
Geri Bildirim : 0 / 0 / 0
s-09d6785d2b04008148140091b1c557d93744fee4.jpg


Rockstar Games, yıllardır GTA 6 hayali kuran milyonlarca oyuncuyu GTA Trilogy: Definitive Edition duyurusuyla şaşırttı. Hiçbir oynanış görüntüsü yayımlamayan firma oyun dünyasının kendisinden hiç beklemediği bir olaya imza attı.

Geçtiğimiz günlerde çıkış yapan Definitive Edition sürümleri ise Metacritic'te yere çakıldı. Teknik kusurlar, özensiz çalışmalar ve grafik sorunları Cyberpunk 2077'yi aratmadı. İşte efsanevi üçlemeye adeta saygısızlık eden birbirinden farklı GTA: The Trilogy - Definitive Edition kusurları...


1. Muhakkak ki motor sürerken aksi istikamete bakmak Definitive Edition'da "iyileştirilmiş."




Motor sürerken geriye bakmak isterseniz CJ'in düz bakışlarla ekranınızı kapladığına şahit olabilirsiniz.

2. Emniyet kemerlerini bağlayın. Aracınız her an yere saplanıp kalabilir.



Yirmi sene evvel otomobil mekaniklerinde sorun yaşamayan oyun yeni sürümlerde inanılmaz yanılgılara sahne oluyor. Sahiden çok yazık diyoruz sevgili Rockstar.

3. GTA III'te sağa ve sol taraflara döndükçe otomobilinizin boyutu büyüyebilir.



2001 yılında çıkış yapan GTA III'ün en tanınan kusurlarından biri de aracın giderek büyümesiydi. Yenilenmiş ve elden geçirilmiş sürümlerde geliştirici grup bu yanılgıyı dahi çözmeye yanaşmamış.

4. Birinci sürümde yer alan araç camlarının kırılma efekti yeni sürümlerde yer almıyor.



17 sene evvel çıkan oyunda bu türlü bir gerçekçi ayrıntı var. Ama DE sürümlerinde araç camları hasar aldığı anda yok oluyor.

5. Görüş arasındaki sisi ortadan kaldıran Definitive Edition yüzünden GTA: San Andreas haritası da epeyce küçük görünüyor.



GTA: San Andreas'ın ne kadar devasa bir haritaya sahip olduğunu düşünür, çöl ve kentlerde gezerken çok keyif alırdık. Yeni sürümde haritada sis bulunmadığı için tüm her yeri tek bir noktadan görmek mümkün. Düz dünyacıların seveceği kesin...

6. Grafik yanlışları sayesinde CJ neon zırhıyla Cyberpunk 2077'den çıkmış üzere görünüyor.



Işıklandırmalar ve ağaçlar nitekim pek hoş görünüyor. Ancak Definitive Edition'un özensiz bir formda geliştirildiğini buna emsal onlarca örnek sayesinde anlayabilirsiniz.

7. San Andreas'ın dağları zirvelerinde gezerken kendinizi yer çekimine karşı gelirken bulabilirsiniz.



Küçük haritada yer alan köprü oyunun kendisinde gözükmüyor. Grafik kusuru sonucu köprünün görünmez olduğunu söyleyebiliriz.

8. Oyunlar yapay zeka ile tekrar ölçeklendiği için tabelalardaki birçok harf silinmiş halde.



Yeni sürümlerdeki özensizlik Rockstar Games'in projeye olan itimadını de gösteriyor. Müsait manasına gelen 'available' sözü Vice City'nin yeni sürümünde 'avaiable' olarak ortaya çıkmış.

9. Retina yakan yağmur efekti ise neyse ki geçtiğimiz günlerde çözüldü.



Bu sürümleri bir kişi test etse yağmur efektinden katiyetle şikayet ederdi.

10. Ryder'ın bench press hareketinde kendini biraz zorlamış üzere.



Yeni sürümde Ryder'ın kolları sürdüğü bisiklet ve araçlara adapte olabiliyor.

11. Kabus kaynağı olmuş diyebiliriz.



İnanın bu yanlışa dair Rockstar Games ve Grove Street Games'in de bir açıklaması bulunmuyordur.

12. Şirketin logosunun haritadaki dizaynında bile sorunlar var.



Rockstar Games'in yıldızlı logosu biçiminde tasarlanan havuzu küçük harita kısmına bile yanlışsız bir formda taşıyamamışlar.

13. Diyecek bir şey bulamıyoruz.



Grafiksel bir güncelleme neden bu cins yanlışlara sebep olur anlayamıyoruz. GTA: San Andreas'ın düştüğü hale üzülmeden duramıyoruz.
 
Üst Alt