bilgiliadam
Yeni Üye
yavuz sultan selim neden kupe taktı
yavuz sultan selim kupesi
Yavuz Sultan Selim Kupe Taktı mı
imagesyavuzsultanselimkupetaktimi5b0f4b586c635
1) İslam Hukukuna gore kulakların kupe takılmak uzere delinmesi ve kupe takılması, kadınlar icin caiz gorulmuş; ama erkekler icin caiz gorulmemiştir Bazı hukukcular, erkek cocukların da kulaklarının delinebileceğini ve bu tur bir olayın Hz Peygamber zamanında yapıldığı halde yasaklanmadığını ileri surmektedirler Her hal u karda ergen erkeklerin kulaklarını deldirmeleri ve kupe takmaları, coğu hukukculara gore haram ve bazılarına gore ise mekrUhdur; yani kısaca caiz değildir
İşte bu şer ’i hukmu bilen Yavuz Sultan Selim ’in kulağını deldirip kupe taktığına ihtimal dahi vermiyoruz Zira Yavuz, Mısır Seferi donuşunde oğlu Suleyman ’ın suslu elbiselerini gorunce, ‘Bre Suleyman, sen boyle giyinirsen, anan ne giysin? ’ dediğini biliyor ve onun şahsi hayatında sade ve susten uzak olduğunu kaynaklardan oğreniyoruz Yavuz, sus ve ihtişamdan hoşlanmayan bir Padişahtır Doğru olan resimlerindeki, pala bıyıklar vardır duşmana dahaa heybetlı gorunmek icin askere caızdırancak kupe takmamıştır
2) Şu anda Topkapı Sarayı ’nın Portreler Bolumunde 1766 numara ile 70 x 65 cm ebadında bulunan kupeli Yavuz Portresi ile Macar bir ressama ait olduğu soylenen kupeli resme gelince; Evvela, Yavuz ’un minyaturlerde ve elimizde bulunan resimlerinde, bunun gibi kupeli olan ucuncu bir resmi bulunmamaktadır Kaldı ki, bu resimler arasında resmi nakkaşlar tarafından yapılanları vardır İkincisi, Yavuz ’a isnad olunan, ama tamamen hayali ve uydurma olan Avrupalı ve İranlı ressamlara ait resimler cokca bulunmaktadır Tarih kaynakları bu noktanın altını cizmektedirler Bu kupeli resmin de, uydurma resimlerden biri olması kuvvetle muhtemeldir Zira Sultanın kulağında kupe , boynunda incili madalyon, sarığında tac bulunmaktadır Osmanlı Padişahlarının kıyafetleri ile bağdaşmayan bu susler, tablonun yakın tarihlerde yapıldığını gostermektedir Zaten 1926 yılında Dolmabahce Sarayından getirilmiştir Dolma Bahce Sarayına ne zaman konulduğu da bilinmemektedir Ucuncusu, bazı araştırmacılara gore, bu kupeli resim Şah İsmail ’e aittir Zira başında Şi ’i Mezhebinin alameti olan kızıl bork ve bunun uzerinde İran Şahlarına mahsus tac vardır Ayrıca kupe de Şi ’a mezhebinde caiz gorulmektedir
3) Kupeli resmin Yavuz ’a ait olmadığı ortadadır Ait olsa bile, son zamanların bazı ahlaksız insanlarının bunu, gay ’liğe yorumlamaları, en az bu resmin Yavuz ’a isnad edilmesi kadar yanlıştır Doğru olsa bile boyle yorumlanmasının mantıksızlığını, ic oğlanı meselesinde uzun uzadıya acıklamış bulunuyoruz Kaldı ki, bazı kolelerin, kolelik alameti olarak kulaklarına kupe taktıkları bilinmektedir Tek kulağında olduğu hic mevzubahis dahi edilmemiştir Bazı yazarlar, Yavuz ’un bu kupesini Allah ’a kul olma ozelliği olarak taktığını ve bununla Cihan hakimi olmasına rağmen aciz bir kul olduğunu gostermek istediğini anlatmaya calışmışlardır Bize gore bu yorumlar kısmen zayıf yorumlardır Zira kupeli resim hadisesi doğru gorunmemektedir Fakat kolelerin kupe taktıkları doğrudur Bu arada, kupenin bir Turk toresi olduğunu ifade eden yazarlar olduğu gibi, Yavuz ’un Şah İsmail ’in askerlerine şirin gozukmek icin taktığını iddia edenler de bulunmaktadır
netten alıntı
yavuz sultan selim kupesi
Yavuz Sultan Selim Kupe Taktı mı
imagesyavuzsultanselimkupetaktimi5b0f4b586c635
1) İslam Hukukuna gore kulakların kupe takılmak uzere delinmesi ve kupe takılması, kadınlar icin caiz gorulmuş; ama erkekler icin caiz gorulmemiştir Bazı hukukcular, erkek cocukların da kulaklarının delinebileceğini ve bu tur bir olayın Hz Peygamber zamanında yapıldığı halde yasaklanmadığını ileri surmektedirler Her hal u karda ergen erkeklerin kulaklarını deldirmeleri ve kupe takmaları, coğu hukukculara gore haram ve bazılarına gore ise mekrUhdur; yani kısaca caiz değildir
İşte bu şer ’i hukmu bilen Yavuz Sultan Selim ’in kulağını deldirip kupe taktığına ihtimal dahi vermiyoruz Zira Yavuz, Mısır Seferi donuşunde oğlu Suleyman ’ın suslu elbiselerini gorunce, ‘Bre Suleyman, sen boyle giyinirsen, anan ne giysin? ’ dediğini biliyor ve onun şahsi hayatında sade ve susten uzak olduğunu kaynaklardan oğreniyoruz Yavuz, sus ve ihtişamdan hoşlanmayan bir Padişahtır Doğru olan resimlerindeki, pala bıyıklar vardır duşmana dahaa heybetlı gorunmek icin askere caızdırancak kupe takmamıştır
2) Şu anda Topkapı Sarayı ’nın Portreler Bolumunde 1766 numara ile 70 x 65 cm ebadında bulunan kupeli Yavuz Portresi ile Macar bir ressama ait olduğu soylenen kupeli resme gelince; Evvela, Yavuz ’un minyaturlerde ve elimizde bulunan resimlerinde, bunun gibi kupeli olan ucuncu bir resmi bulunmamaktadır Kaldı ki, bu resimler arasında resmi nakkaşlar tarafından yapılanları vardır İkincisi, Yavuz ’a isnad olunan, ama tamamen hayali ve uydurma olan Avrupalı ve İranlı ressamlara ait resimler cokca bulunmaktadır Tarih kaynakları bu noktanın altını cizmektedirler Bu kupeli resmin de, uydurma resimlerden biri olması kuvvetle muhtemeldir Zira Sultanın kulağında kupe , boynunda incili madalyon, sarığında tac bulunmaktadır Osmanlı Padişahlarının kıyafetleri ile bağdaşmayan bu susler, tablonun yakın tarihlerde yapıldığını gostermektedir Zaten 1926 yılında Dolmabahce Sarayından getirilmiştir Dolma Bahce Sarayına ne zaman konulduğu da bilinmemektedir Ucuncusu, bazı araştırmacılara gore, bu kupeli resim Şah İsmail ’e aittir Zira başında Şi ’i Mezhebinin alameti olan kızıl bork ve bunun uzerinde İran Şahlarına mahsus tac vardır Ayrıca kupe de Şi ’a mezhebinde caiz gorulmektedir
3) Kupeli resmin Yavuz ’a ait olmadığı ortadadır Ait olsa bile, son zamanların bazı ahlaksız insanlarının bunu, gay ’liğe yorumlamaları, en az bu resmin Yavuz ’a isnad edilmesi kadar yanlıştır Doğru olsa bile boyle yorumlanmasının mantıksızlığını, ic oğlanı meselesinde uzun uzadıya acıklamış bulunuyoruz Kaldı ki, bazı kolelerin, kolelik alameti olarak kulaklarına kupe taktıkları bilinmektedir Tek kulağında olduğu hic mevzubahis dahi edilmemiştir Bazı yazarlar, Yavuz ’un bu kupesini Allah ’a kul olma ozelliği olarak taktığını ve bununla Cihan hakimi olmasına rağmen aciz bir kul olduğunu gostermek istediğini anlatmaya calışmışlardır Bize gore bu yorumlar kısmen zayıf yorumlardır Zira kupeli resim hadisesi doğru gorunmemektedir Fakat kolelerin kupe taktıkları doğrudur Bu arada, kupenin bir Turk toresi olduğunu ifade eden yazarlar olduğu gibi, Yavuz ’un Şah İsmail ’in askerlerine şirin gozukmek icin taktığını iddia edenler de bulunmaktadır
netten alıntı