iltasyazilim
Yeni Üye
Yedi meşaleciler nedir,
Yedi meşaleciler kimlerdir,
Yedi meşalecilerin özellikleri
Cumhuriyet Devri Edebiyatı Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı Türk Edebiyatında Yedi Meşaleciler Kimlerdir
Türk edebiyatında, başlıca amaçlarının canlılık, içtenlik ve yenilik olduğunu savunan yedi sanatçının oluşturduğu kalabalık
Ilk ürünlerini kapsayan Yedi Meşale (1928) adlı kitaptan ötürü Yedi Meşaleciler diye anılan topluluğun üyeleri Sabri Esat Siyavuşgil, Yaşar Nabi Nayır, Muammer Lütfi Bahsi, Ziya Osman Saba, Vasfi Mahir Kocatürk, Cevdet Kudret ve Kenan Hulusi Koray'dır
Yedi bölümden oluşan Meşale adlı kitabın her bölümü ilk parçanın adını taşımaktadır: Sabri Esat Kukla Oyunu, Yaşar Nabi Şairin Bahçesi, Muammer Lütfi Dante'nin Ölümü, Vasfi Mahir Dağların Derdi, Ziya Osman Sebil ve Güvercinler, Cevdet Kudret Cenaze İlahisi, Kenan Hulusi Denizin ZaferiBunlardan yalnızca Kenan Hulusi'ninkiler düzyazı türündedir
Yedi Meşale'nin önsözünde kendilerini yeni bir edebiyat topluluğu olarak kamuoyuna tanıtan Yedi Meşaleciler, taklitten uzaktan olduklarını belirterek, benimsedikleri ilkeleri ve programı şöyle dile getirdiler: Bu kitapta ne son zamanların soluk ve kuytu Ayşe, Fatma terennümünü bulacaksınız Biz, her şeyden evvel duygularımızı başkalarının manevi yardımına fakir kalmadan açıklama etmeye çalıştık, mevzularımızı da kabil olduğu değin genişletmeye de çalıştık 'Hep benzer sadakatsiz sevgiliden diğer bahsedecek bir eser neşrine teşvik eden fikirlerimizi bu suretle izah edebilirizYedi Meşaleciler Yedi Meşale adlı kitaptan sonradan Meşale adlı bir dergide yazmaya başladılar Yusuf Ziya Ortaç'ın yönetiminde çıkmaya başlayan Meşale (1 Temmuz 1928; 15 günlük) dergisi 8 sayısında yayımına son verdi (15 Ekim 1928)
Yedi Meşaleciler de hece ölçüsünü kullanarak, eleştirdikleri Beş Hececilerin çizgisini çıkış noktası yaptılar Ne var oysa, koşma, mani gibi geleneksel biçimler yerine Batı şiiri kaynaklı sone, terza rima gibi nazım biçimlerini daha çok yeğleyerek, önsözde belirttikleri ilkelere de pek uymadılar Bir yana bireysel duygulara, aşka ilişkin eskileri anımsatan şiirler yazdılar, öte taraftan yabancı (alafranga) öğeleri şiire soktular Kenan Hulusi' nin düzyazı şiirleriyse, Edebiyatı Cedidecilerin mensur şiirgeleneğinin bir uzantısı niteliğindeydi Yedi Meşale topluluğu, oldukça kısa ömürlü oldu İlkelerine sıkı sıkıya alt olmayışları, kalabalık dağıldıktan sonra diğer başka alanlarda çalışmaya başlamaları, daha sonraki dönemlerde belirleyici bir rol oynamalarını engelledi *
Yedi meşaleciler kimlerdir,
Yedi meşalecilerin özellikleri
Cumhuriyet Devri Edebiyatı Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı Türk Edebiyatında Yedi Meşaleciler Kimlerdir
Türk edebiyatında, başlıca amaçlarının canlılık, içtenlik ve yenilik olduğunu savunan yedi sanatçının oluşturduğu kalabalık
Ilk ürünlerini kapsayan Yedi Meşale (1928) adlı kitaptan ötürü Yedi Meşaleciler diye anılan topluluğun üyeleri Sabri Esat Siyavuşgil, Yaşar Nabi Nayır, Muammer Lütfi Bahsi, Ziya Osman Saba, Vasfi Mahir Kocatürk, Cevdet Kudret ve Kenan Hulusi Koray'dır
Yedi bölümden oluşan Meşale adlı kitabın her bölümü ilk parçanın adını taşımaktadır: Sabri Esat Kukla Oyunu, Yaşar Nabi Şairin Bahçesi, Muammer Lütfi Dante'nin Ölümü, Vasfi Mahir Dağların Derdi, Ziya Osman Sebil ve Güvercinler, Cevdet Kudret Cenaze İlahisi, Kenan Hulusi Denizin ZaferiBunlardan yalnızca Kenan Hulusi'ninkiler düzyazı türündedir
Yedi Meşale'nin önsözünde kendilerini yeni bir edebiyat topluluğu olarak kamuoyuna tanıtan Yedi Meşaleciler, taklitten uzaktan olduklarını belirterek, benimsedikleri ilkeleri ve programı şöyle dile getirdiler: Bu kitapta ne son zamanların soluk ve kuytu Ayşe, Fatma terennümünü bulacaksınız Biz, her şeyden evvel duygularımızı başkalarının manevi yardımına fakir kalmadan açıklama etmeye çalıştık, mevzularımızı da kabil olduğu değin genişletmeye de çalıştık 'Hep benzer sadakatsiz sevgiliden diğer bahsedecek bir eser neşrine teşvik eden fikirlerimizi bu suretle izah edebilirizYedi Meşaleciler Yedi Meşale adlı kitaptan sonradan Meşale adlı bir dergide yazmaya başladılar Yusuf Ziya Ortaç'ın yönetiminde çıkmaya başlayan Meşale (1 Temmuz 1928; 15 günlük) dergisi 8 sayısında yayımına son verdi (15 Ekim 1928)
Yedi Meşaleciler de hece ölçüsünü kullanarak, eleştirdikleri Beş Hececilerin çizgisini çıkış noktası yaptılar Ne var oysa, koşma, mani gibi geleneksel biçimler yerine Batı şiiri kaynaklı sone, terza rima gibi nazım biçimlerini daha çok yeğleyerek, önsözde belirttikleri ilkelere de pek uymadılar Bir yana bireysel duygulara, aşka ilişkin eskileri anımsatan şiirler yazdılar, öte taraftan yabancı (alafranga) öğeleri şiire soktular Kenan Hulusi' nin düzyazı şiirleriyse, Edebiyatı Cedidecilerin mensur şiirgeleneğinin bir uzantısı niteliğindeydi Yedi Meşale topluluğu, oldukça kısa ömürlü oldu İlkelerine sıkı sıkıya alt olmayışları, kalabalık dağıldıktan sonra diğer başka alanlarda çalışmaya başlamaları, daha sonraki dönemlerde belirleyici bir rol oynamalarını engelledi *