Son Konu

Zamanı Geldi: Elden Ring Çıkış Yapmadan Önce Dark Souls Dünyasına Giriş Yapmak İçin 13 Neden

teknoloji

Yeni Üye
Katılım
9 Ocak 2022
Mesajlar
152,992
Tepkime
0
Puanları
36
Yaş
45
Credits
0
Geri Bildirim : 0 / 0 / 0
s-8b46fbc3e953f08d9855ce3a6e2fdd663ac6b784.jpg


Soulslike türünün ikinci başarılı örneğiyle başlayan Dark Souls serisi uzun yıllardır milyonlarca oyuncuyu birbirinden zorlu sınavlara sokuyor. FromSoftware imzalı yapımlar resmettiği çaresiz ve karanlık dünyalarla ölüm ve umuda dair nefis bir anlatım sunuyor. Diğer yandan oyunculara kol ve klavye kırdıran oyunlar, video oyun tarihinin en sağlam yapımları arasında yer alıyor.

Türü açık dünyayla harmanlayacak olan Elden Ring ise önümüzdeki yıl çıkış yapacak. Elden Ring'in dünyasına girmeden önce Dark Souls oynamak için 13 sebep listemize bir göz atın, Souls dünyalarında kaybolun.


1. Derin Hikaye




Dark Souls oyuncuyu hiçbir ipucu vermeden karanlık bir dünyanın içine çekiyor ve kaderinin ateşi geri canlandırmak olduğunu söyledikten sonra başka hiçbir şey yapmıyordu. Hastalıklar, lanetler ve ölümle kaynayan bu diyarın oldukça derin bir hikayesi vardı.

2. Büyüleyici Seviye Tasarımları



Oyuncular çıktıkları bu zorlu yolda birbirinden büyüleyici mekanları keşfediyor, kimi zaman ölülerin mesken tuttuğu eski bir kalede savaşırken kimi zaman yeraltındaki lanetli bir şehri keşfediyordu.

3. Boss Dövüşleri



Oyun dünyasının en ünlü boss dövüşlerine sahip olan Dark Souls serisi akıl almaz tasarımları, dövüş sekansları ve kol kırdıran yapısıyla unutulmaz bir deneyim sunuyordu.

4. Ödüllendirici Oynanış



Dark Souls zorlayıcı yapısına rağmen oyuncuyu ödüllendiriyor, bir boss karşısında defalarca kez öldükten sonra 'buna değdi' dedirtecek kadar sağlam ödüller vadediyordu.

5. Zorlayıcı Mekanikler



Oyuna başlar başlamaz fark edeceğiniz ilk şey Dark Souls'un kesinlikle diğer oyunlara benzemediğidir. Hareketlerin bir ağırlığı vardır ve yapılan her saldırı kıymetlidir.

Kaçınma ve blok yapma diğer oyunlardaki gibi keyfi değil zaruri bir şekilde gerçekleşir. Oyuncular bu oynanış mekaniklerine alışmak da zorlansa da Souls serisini başarılı kılan yegane etkenlerden biri de budur

6. İkonik Karakterler



Güneşe saygı duruşunda bulunan şövale Solaire'den yeraltında amansız mücadeleler veren Maneater Mildred'e kadar birçok ikonik karakter maceranızda yer almak için sizi bekler.

7. Harita Tasarımı



Souls oyunlarının başarılı seviye tasarımları ilginç kısayollarla birbirine bağlanıyor, yüzlerce metre yürüdükten ve çeşit çeşit zorluk atlattıktan sonra başladığınız yeri göndermek saniyeler sürüyordu. Belli seviyeleri aştıktan sonra açabildiğiniz bu kısayollar sayesinde başladığınız bir bölgeye hızlıca geri dönmek mümkündü.

8. İnce Hikaye Anlatıcılığı



Dark Souls birçok oyuncu için basitçe 'zor düşmanlarla savaşma' oyunu olsa da arkasında oldukça sağlam bir hikayeye sahipti. Fakat asla oyuncuyu zorlamayan ve hikayesini dinlemeye diretmeyen yapım, kısa karakter diyaloglarıyla bilgi parçaları veriyor ve oyuncunun merakını cezbediyordu.

9. Oyuncunun Elinden Tutmayan Oynanış



Oyunun karanlık ve çaresiz dünyasına girdiğiniz andan itibaren yapayalnızdınız. Oyun hiçbir şekilde nereye gideceğinizi söylemiyor ve her yeri keşfetmenizi istiyordu.

10. Karakter Geliştirme Süreci



Dark Souls'da aynı bölgede defalarca kez ruh toplamak ve pes etmeden karakterinizi geliştirmek oyunun en zorlayıcı yönlerinden biriydi. 'Daha iyi ol' anlamına gelen GIT GUD kalıbı da bu yüzden ortaya çıkmıştı.

11. Unutulmaz Anlar



Dark Souls oyuncuları herhangi bir boss ile ilk karşılaşmalarını ya da başka diyardan gelen bir Invader'i mağlup edişini asla unutmaz.

12. Gizemlerle Dolu Bir Dünya



Koca bir kale kapısının önünde üzgün bir halde oturan bir şövalye ya da çan kulesinin merdivenlerinin yanında kollarını açmış bir şekilde duran kahin Dark Souls'un gizemli dünyasındaki en normal karakterlerdir belki de...

13. Unutulmaz Ek Paketler



Dark Souls oyuncuları serinin tüm oyunlarındaki ek paketleri ayrı bir imtihan olarak görür. İlk oyundaki Artorias ek paketi ise gönlümüzde taht kurmuştur.
 
Üst Alt